Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] proszę o pomoc w eksploatacji

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
dex_1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 16 mar 2012, 07:22
Lokalizacja: Bestwina (SBI)

Post autor: dex_1985 » 05 cze 2014, 14:55

Hali, masz tak jak ja?
https://audi80.pl/b4-abk-klekot-stuk ... t73333.htm
Link do filmiku w/w temacie.

Hali
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 21 maja 2014, 09:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Hali » 05 cze 2014, 23:42

Nie ,nie ma takiego stukotu jak z działa przeciw lotniczego :-P
Mam metaliczny wydzwięk niedosmarowanych części silnika,który ustępuje po 2 sekundach.

Awatar użytkownika
dex_1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 16 mar 2012, 07:22
Lokalizacja: Bestwina (SBI)

Post autor: dex_1985 » 06 cze 2014, 07:35

Trzeba jeszcze wziąć poprawkę na to, że dźwięk się mocniej niesie, bo mam mały garaż - na zewnątrz tak nie słychać.
Najlepiej jak nagrasz filmik podczas odpalania wozu i spece z forum powiedzą Ci co i jak. ;)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 cze 2014, 09:06

To pewnie hydropoychacze stukają zanim się napełnią. Prędkość ich cichnięcia zależy od oleju i ciśnienia oleju jakie daje pompa.

zbychu

Post autor: zbychu » 06 cze 2014, 16:49

Witam wszystkich na forum ,Hali miałem to samo z czujnikiem do wstecznych.Jak wyjmiesz aku to go zobaczysz w skszyni jest przykręcony i wciśnięty .Słyszałem że pasuje od WW ale nie sprawdzałem ,kupiłem nowy.

Hali
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 21 maja 2014, 09:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Hali » 06 cze 2014, 23:04

aldi pisze:To pewnie hydropoychacze stukają zanim się napełnią. Prędkość ich cichnięcia zależy od oleju i ciśnienia oleju jakie daje pompa.
Pewnie to to.
Sugerujesz wymianę oleju na inny czy wymiane pompy oleju?

[ Dodano: 2014-06-06, 23:27 ]
aldi pisze:
Hali pisze:Druga sprawa to olej.Wlany jest mobil 5W50.Niby wszystko pięknie ale po przejechaniu 700km musiałem dolać litr (dość drogi interes).Czy jak wleje 10w40 to będzie mniej brał?
Prawdopodobnie będzie brał więcej bo obecny olej (5W50) jest gęstszy po rozgrzaniu niż olej xW40.
Oleje z dużą drugą liczbą są do samochodów używanych sportowo oraz wyeksploatowanych bo w wysokiej temperaturze są gęstsze.


A czy olej VALVOLINE VR1 RACING 10W60 będzie lepszym wyborem niż mój mobil 5W50?

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 06 cze 2014, 23:45

Kolego hali wymień sobie popychacze i sprawa załatwiona.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 cze 2014, 00:16

Nie wiem czy jest sens inwestować w ten silnik jak bierze litr gęstego na 700km. Jak ten olej jest spalany a nie wycieka gdzieś to trzeba zajrzeć co się dzieje z silnikiem. I dalej zadecydować czy wymieniać, remontować czy może wystarczyłoby wymienić uszczelniacze zaworowe czy pierścienie.

Hali
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 21 maja 2014, 09:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Hali » 07 cze 2014, 00:43

poza startem to ten silnik jest chyba ok.Nie kopci,trzyma obroty.Mój post skierowany jest pod kątem ojeju najwłaściwszego żeby jak najlepiej ten silnik chodził póki nie padnie.

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 07 cze 2014, 22:13

Kolego hali..jeżeli ci bierze olej to najprawdopodobniej masz do wymiany uszczelniacze zaworowe.Koszt znikomy kilkanaście złotych za komplet 8 sztuk.Ja miałem to samo brała mi 1 litr na 1000 km.Sam to sobie zrobiłem ,jak się do nich dobrałem to byłem w szoku.Takie były twarde i zużyte.Pierścieni tłokowych nawet się nie tykaj.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 cze 2014, 08:02

Hali pisze:poza startem to ten silnik jest chyba ok.
jak bierze takie ilości oleju to coś w nim nie jest oki
Ja na ten przykład w ciągu roku dolałem no może z litr a zrobiłem ponad 30 tys.

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 08 cze 2014, 09:29

Kolego pieterb no właśnie coś jest nie oki czyli uszczelniacze (napisze to drugi raz)powtarzam miałem to samo ,pomiędzy zawór a uszczelniacz "wróbel wchodził na stojąco "

Awatar użytkownika
dex_1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 16 mar 2012, 07:22
Lokalizacja: Bestwina (SBI)

Post autor: dex_1985 » 10 cze 2014, 12:04

Też robiłem uszczelniacze. Po tym zabiegu pije znikome ilości tylko przy podwyższonych obrotach. Podczas normalnej jazdy nic nie łyka.
Zaryzykowałbym stwierdzenie, że wymiana uszczelniaczy w używanym ABK jest normalną procedurą.

Awatar użytkownika
12adriatexs15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 12adriatexs15 » 10 cze 2014, 14:40

Czy ja wiem :/ ja znam swoje ABK od 2005r, wcześniej jeździło u sąsiada z zachodu. Wszystko do 2004 (końca) roku serwisowane i to co powiedzieli w ASO zgadza się z tym co w książce, czyli nie były tam uszczelniacze zaworowe robione. Po wymianie wszystkich możliwych cieknących uszczelniaczy w tym na wale korbowym od strony skrzyni. Nie bierze oleju praktycznie nic, no może od wymiany do wymiany 20-50ml max do 100ml, bo na miarce od wymiany do wymiany praktycznie w tym samym miejscu 3/4. Olej to 15/W40 Teraz Mobil, wcześniej Elf, a teraz koło sierpnia będzie wymiana to pójdzie Valvoline :/

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 10 cze 2014, 17:25

To co piszę w książce i to co mówili w serwisie nie do końca może być prawdą.A z kolei sprawa uszczelniaczy zaworowych w ABK i również w ABT jest mozna powiedzieć rutyną.Uszczelniacze w tych silnikach robią się twarde dlatego ,że silnik jest pochylony na bok i olej cały czas tam sobie stoi,tutaj jest przyczyna.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl