[B4 2.0 ABK] proszę o pomoc w eksploatacji
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Pewnie to to.aldi pisze:To pewnie hydropoychacze stukają zanim się napełnią. Prędkość ich cichnięcia zależy od oleju i ciśnienia oleju jakie daje pompa.
Sugerujesz wymianę oleju na inny czy wymiane pompy oleju?
[ Dodano: 2014-06-06, 23:27 ]
aldi pisze:Prawdopodobnie będzie brał więcej bo obecny olej (5W50) jest gęstszy po rozgrzaniu niż olej xW40.Hali pisze:Druga sprawa to olej.Wlany jest mobil 5W50.Niby wszystko pięknie ale po przejechaniu 700km musiałem dolać litr (dość drogi interes).Czy jak wleje 10w40 to będzie mniej brał?
Oleje z dużą drugą liczbą są do samochodów używanych sportowo oraz wyeksploatowanych bo w wysokiej temperaturze są gęstsze.
A czy olej VALVOLINE VR1 RACING 10W60 będzie lepszym wyborem niż mój mobil 5W50?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Kolego hali..jeżeli ci bierze olej to najprawdopodobniej masz do wymiany uszczelniacze zaworowe.Koszt znikomy kilkanaście złotych za komplet 8 sztuk.Ja miałem to samo brała mi 1 litr na 1000 km.Sam to sobie zrobiłem ,jak się do nich dobrałem to byłem w szoku.Takie były twarde i zużyte.Pierścieni tłokowych nawet się nie tykaj.
- 12adriatexs15
- Forum Audi 80
- Posty: 140
- Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
- Lokalizacja: Lublin
Czy ja wiem ja znam swoje ABK od 2005r, wcześniej jeździło u sąsiada z zachodu. Wszystko do 2004 (końca) roku serwisowane i to co powiedzieli w ASO zgadza się z tym co w książce, czyli nie były tam uszczelniacze zaworowe robione. Po wymianie wszystkich możliwych cieknących uszczelniaczy w tym na wale korbowym od strony skrzyni. Nie bierze oleju praktycznie nic, no może od wymiany do wymiany 20-50ml max do 100ml, bo na miarce od wymiany do wymiany praktycznie w tym samym miejscu 3/4. Olej to 15/W40 Teraz Mobil, wcześniej Elf, a teraz koło sierpnia będzie wymiana to pójdzie Valvoline
To co piszę w książce i to co mówili w serwisie nie do końca może być prawdą.A z kolei sprawa uszczelniaczy zaworowych w ABK i również w ABT jest mozna powiedzieć rutyną.Uszczelniacze w tych silnikach robią się twarde dlatego ,że silnik jest pochylony na bok i olej cały czas tam sobie stoi,tutaj jest przyczyna.