Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 2.0 ABK ] Przekładka głowicy z ACE 16V na ABK

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
luckash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 24 wrz 2012, 18:36
Lokalizacja: Bartniczka

Post autor: luckash » 01 cze 2014, 07:35

Po łebkach przeczytałem o co się pytasz i już wiesz jak robić ale potwierdze... tłoki musisz zmienić na te z 16v, koła rozrządu też, listwa wtryskowa rozstawem pasuje, potrzebne przedłużki na wtryski i dorobić mocowanie. Uszczelkę kup sobie metalową, można roznitować i dobierać rdzeń na jaki się chce. Wtryski szukaj sobie z aut doładowanych będziesz miał zapas w razie co popularne w tego typu zabawach są z 1.8 pg. Nie zapomnij o dobrych świecach. I trzeba to potem wystroić.

w 16v dużo daje głowica na niej też bym się skupił. I jak lubisz dłubać to popatrz na 16v z gaźnikami czy z itb. Dobrze, że jest natrysk to możesz katować ulepka:)

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 02 cze 2014, 07:38

luckash - nie mogę rozkminić jakim cudem przy tłokach płaskich i większym wybraniu komory spalania w 16v + wybranie na zawory sprężanie jest większe niż 8v. W ósemce na pierwszy rzut oka komora jest DUZO mniejsza a sprężanie na tym samym poziomie 10,8/10,4.
Czekam aż ktoś mi to wytłumaczy łopatologicznie. <ok>

Jak coś przerabiam i kombinuję to muszę z reguły to ROZUMIEĆ - HELP :shock:


tutaj zdjęcia poglądowe / 8V po splanowaniu - 16V nie ruszona.

FAKTY - 8V - odległość płaszczyzny głowicy do zaworu 5mm + 2,5mm/ 7,5mm, <ok>
16V - odległość płaszczyzny głowicy do zaworu 11,8mm :shock:

Fakty info mi się nie zgadzają !z rzeczywistością !!!!!!!!!


A teraz mądre głowy proszę o wypowiedzi.................


Jarek-LT

luckash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 24 wrz 2012, 18:36
Lokalizacja: Bartniczka

Post autor: luckash » 06 cze 2014, 19:17

Chodzi ci o stopień sprężania? W 8v jest podebrany tłok plus komora w głowicy. Planując głowicę, dając innej grubości uszczelkę, zmieniając tłoki pojemność komory się zmienia. Zmienia się przy tym stopień sprężania. Możesz sobie to policzyć, jest to iloraz objętości nad tlokiem w DMP i w GMP.

Możesz też sprawdzić pojemność komory spalania w głowicy. Pomiar możesz wykonać kawałkiem pleksi z otworkiem przyklejonej (np silikonem) na głowicę i laniu strzykawką oleju.

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 07 cze 2014, 07:39

Czyli wychodzi na to, że tłoki w 8V są niższe niż w 16V. Skoro komora w 8V jest mniejsza i sprężanie jest mniejsze niż w 16V - to denka tłoków muszą być niżej w porównaniu do 16V. Biorąc pod uwagę niezmienne w obydwóch wersjach wał / korbowody pozostawiając tłoki od ósemki nie uzyskamy wyższego sprężania zakładając głowę 16.

Czy dobrze kalkuluję - potrzebna jest również wymiana tłoków :-/ :-/ :-/

luckash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 24 wrz 2012, 18:36
Lokalizacja: Bartniczka

Post autor: luckash » 07 cze 2014, 12:32

Tłoki z 8v maja podebranie w denku. Część komory spalania jest w głowicy część w tłoku. Zakładając głowicę 16v z tłokami 8v(po uporaniu się z kolizją z zaworami) cr spadnie pewnie w okolice 7,5:1 może i niżej. W wolnossaku to masakra nie będzie jechać w turbo też nie bardzo chyba że doładowanie 2,5 bara w górę.

Przeróbka 8v na 16v to prawie wymiana wszystkiego. Czyli przydał by ci się cały 16v na dawcę części. I teraz moje pytanie. Mając kompletne 16v warto jest je niszczyć by 8v przerobić na 16v?
Jeśli chcesz dłubać, dłub w czymś co się potem odwdzięczy za wydane pieniądze i spędzony czas.

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 07 cze 2014, 16:53

Ale nikt nie wspomniał o dawcy 16V. , że go posiadam. Z dnia na dzień dowiaduję się coraz więcej i systematycznie zbieram potrzebne graty.....

Po tych info wychodzi na to, że do 8V dobrze jest zaszczepić tłoki z 16V.
Za jednym pociągnięciem mamy większe CR pod głowę 8v i możliwość założenia w przyszłości 16V. <ok>

luckash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 24 wrz 2012, 18:36
Lokalizacja: Bartniczka

Post autor: luckash » 07 cze 2014, 17:38

Jarek-LT pisze: Z dnia na dzień dowiaduję się coraz więcej i systematycznie zbieram potrzebne graty.....
Właśnie dlatego lepiej kupić całe 16v jak go jeszcze nie masz niż co chwile kupować coś, poza tym masz przed sobą oba silniki możesz coś porównać, pomierzyć.....

Chcesz dać tłoki z 16v i głowicę 8v?

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 07 cze 2014, 21:45

Czy uważasz, że to nie podpasuje. Zwiększy się znacznie CR bez splanowania głowicy.

Gramy ciągle o więcej mocy wspomnianym tematem i lekko pokrewnymi.

Ja dążę do założenia głowy 16v na blok z ABK z mocą 175KM.

luckash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 24 wrz 2012, 18:36
Lokalizacja: Bartniczka

Post autor: luckash » 08 cze 2014, 09:51

Nie robiłem takiej kombinacji tłoki 16v głowica 8v. Mogę to sprawdzić jak będę miał więcej czasu to napiszę coś więcej na ten temat. Teoretycznie stopień sprężania wyjdzie z tego bardzo wysoki. Powiedzmy (zaokrąglam), że połowa komory spalania w 8v znajduje się w tłoku w 16v jest ona tylko w głowicy + uszczelka.

Pisałem wyżej przeróbka 8v na 16v to nie tylko głowica, także czeka cie trochę pracy.
Ta moc przyjmujesz w n/a czy doładowane?? :-P

edit: może ci sie to przyda taki fajny kalkulatorek
http://www.zealautowerks.com/index.html

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 12 cze 2014, 11:23

Hej chłopaki - w końcu przyszedł czas na zmianę głowicy splanowanej 8V - odbędzie się to jutro a po wszystkim obcykana hamownia. Doprowadzę do ustawienia wszystkiego jak należy, przeróbki detali dopływu powietrza i innych pierdół. Wydane będzie 550zł. Z zaprzyjażnionym mechaniorem dysponującym warsztatem u którego wymienię głowicę w tych kosztach. Zobaczymy czy efekty będą proporcjonalne do zaplanowanych i czy za parę złotych mozna ABK doprowadzić do 160KM za niewielkie pieniądze wg kalkulatora liczacego przyrost mocy. Silnik był w idealnym stanie - raczej nie miał odczuwalnego ubytku koników.

PS. zajrzałem do kalkulatora. przy CR 13 - 159KM / TYM BYŁ BYM ZADOWOLONY.
Głowica zrobiona na CR 14 - wynik wg. kalkulatora 177KM/ w to trocha wątpię. <piwo>


W miedzy czasie wymiany głowicy zmierzę cylindry silnika czy podejdą tłoki od ACE gdyż są informacje, że silniki ACE maję średnicę tłoka 81,5mmm //// - 82,5ABK-niby.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 cze 2014, 18:17

Pisząc w innym temacie mi się przypomniało że silniki 16V w Audi 80 miały niższy blok bo z wysoką 16 zaworową głowicą by się maska nie zamknęła. Do tego trzeba by przenieść akumulator gdzieś indziej bo głowica 16V jest bardziej rozwalista na długość.

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 14 cze 2014, 07:55

ALDI - weż mnie nie denerwuj ...........tego nie przeskoczę....... :-/
Odnośnie akumulatora miałem w planach pozostawić stary aparat przerobiony na wysokość i płaska- boczna kopułka. Po takiej przeróbce nie potrzeba przenosić akumulatora.

KUxxxxxa - wyjdzie na to, ze nici z mojego dobrego , starego 8V - pozostanie tylko wrzucenie całego nowego serca pod 16V......... :roll:

Ale nie poddaje się zobaczę co dzisiaj z tą średnicą tłoków.
--------------------------------------------------------------------------

Jeżeli było wiadomo, że taka przeróbka jest skazana na niepowodzenie powinno być napisane dużymi literami - PRZEKŁADKA 16V na blok 8V - SIĘ NIE UDA !!!!!!!!!!!!!!! <ok>

luckash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 24 wrz 2012, 18:36
Lokalizacja: Bartniczka

Post autor: luckash » 14 cze 2014, 08:41

1.8 ma 81mm, 2.0 82,5mm.

Co do nie zamykania maski... zawsze można przerobić kolektor ssący. Jeżdżą 8v przerobione na 16v i bez natrysków można na takim czymś polatać.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 cze 2014, 10:24

luckash pisze: zawsze można przerobić kolektor ssący.
Albo dać 4 gaźniki jak kolega z tematu: https://audi80.pl/audi-80-typ-89-20- ... 718,90.htm

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 14 cze 2014, 10:30

Są nowe info , w moim 8V jest średnica cylindrów 82,5mm, luckash podaje info od 1,8 litra ma 81,0 - a to byłoby prawdopodobne, że tłoki które miałem kupić sa od 1,8 ze średnicą 81,5 / drugi szlif !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Szukam info jaka jest średnica tłoka w 2.0/16V - czy też na pewno 82,5 !!!!!!!!

Jarek-LT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl