[ B4 2.0 ABK ] Przekładka głowicy z ACE 16V na ABK
Po łebkach przeczytałem o co się pytasz i już wiesz jak robić ale potwierdze... tłoki musisz zmienić na te z 16v, koła rozrządu też, listwa wtryskowa rozstawem pasuje, potrzebne przedłużki na wtryski i dorobić mocowanie. Uszczelkę kup sobie metalową, można roznitować i dobierać rdzeń na jaki się chce. Wtryski szukaj sobie z aut doładowanych będziesz miał zapas w razie co popularne w tego typu zabawach są z 1.8 pg. Nie zapomnij o dobrych świecach. I trzeba to potem wystroić.
w 16v dużo daje głowica na niej też bym się skupił. I jak lubisz dłubać to popatrz na 16v z gaźnikami czy z itb. Dobrze, że jest natrysk to możesz katować ulepka:)
w 16v dużo daje głowica na niej też bym się skupił. I jak lubisz dłubać to popatrz na 16v z gaźnikami czy z itb. Dobrze, że jest natrysk to możesz katować ulepka:)
- Jarek-LT
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
luckash - nie mogę rozkminić jakim cudem przy tłokach płaskich i większym wybraniu komory spalania w 16v + wybranie na zawory sprężanie jest większe niż 8v. W ósemce na pierwszy rzut oka komora jest DUZO mniejsza a sprężanie na tym samym poziomie 10,8/10,4.
Czekam aż ktoś mi to wytłumaczy łopatologicznie. <ok>
Jak coś przerabiam i kombinuję to muszę z reguły to ROZUMIEĆ - HELP :shock:
tutaj zdjęcia poglądowe / 8V po splanowaniu - 16V nie ruszona.
FAKTY - 8V - odległość płaszczyzny głowicy do zaworu 5mm + 2,5mm/ 7,5mm, <ok>
16V - odległość płaszczyzny głowicy do zaworu 11,8mm :shock:
Fakty info mi się nie zgadzają !z rzeczywistością !!!!!!!!!
A teraz mądre głowy proszę o wypowiedzi.................
Jarek-LT
Czekam aż ktoś mi to wytłumaczy łopatologicznie. <ok>
Jak coś przerabiam i kombinuję to muszę z reguły to ROZUMIEĆ - HELP :shock:
tutaj zdjęcia poglądowe / 8V po splanowaniu - 16V nie ruszona.
FAKTY - 8V - odległość płaszczyzny głowicy do zaworu 5mm + 2,5mm/ 7,5mm, <ok>
16V - odległość płaszczyzny głowicy do zaworu 11,8mm :shock:
Fakty info mi się nie zgadzają !z rzeczywistością !!!!!!!!!
A teraz mądre głowy proszę o wypowiedzi.................
Jarek-LT
Chodzi ci o stopień sprężania? W 8v jest podebrany tłok plus komora w głowicy. Planując głowicę, dając innej grubości uszczelkę, zmieniając tłoki pojemność komory się zmienia. Zmienia się przy tym stopień sprężania. Możesz sobie to policzyć, jest to iloraz objętości nad tlokiem w DMP i w GMP.
Możesz też sprawdzić pojemność komory spalania w głowicy. Pomiar możesz wykonać kawałkiem pleksi z otworkiem przyklejonej (np silikonem) na głowicę i laniu strzykawką oleju.
Możesz też sprawdzić pojemność komory spalania w głowicy. Pomiar możesz wykonać kawałkiem pleksi z otworkiem przyklejonej (np silikonem) na głowicę i laniu strzykawką oleju.
- Jarek-LT
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
Czyli wychodzi na to, że tłoki w 8V są niższe niż w 16V. Skoro komora w 8V jest mniejsza i sprężanie jest mniejsze niż w 16V - to denka tłoków muszą być niżej w porównaniu do 16V. Biorąc pod uwagę niezmienne w obydwóch wersjach wał / korbowody pozostawiając tłoki od ósemki nie uzyskamy wyższego sprężania zakładając głowę 16.
Czy dobrze kalkuluję - potrzebna jest również wymiana tłoków
Czy dobrze kalkuluję - potrzebna jest również wymiana tłoków
Tłoki z 8v maja podebranie w denku. Część komory spalania jest w głowicy część w tłoku. Zakładając głowicę 16v z tłokami 8v(po uporaniu się z kolizją z zaworami) cr spadnie pewnie w okolice 7,5:1 może i niżej. W wolnossaku to masakra nie będzie jechać w turbo też nie bardzo chyba że doładowanie 2,5 bara w górę.
Przeróbka 8v na 16v to prawie wymiana wszystkiego. Czyli przydał by ci się cały 16v na dawcę części. I teraz moje pytanie. Mając kompletne 16v warto jest je niszczyć by 8v przerobić na 16v?
Jeśli chcesz dłubać, dłub w czymś co się potem odwdzięczy za wydane pieniądze i spędzony czas.
Przeróbka 8v na 16v to prawie wymiana wszystkiego. Czyli przydał by ci się cały 16v na dawcę części. I teraz moje pytanie. Mając kompletne 16v warto jest je niszczyć by 8v przerobić na 16v?
Jeśli chcesz dłubać, dłub w czymś co się potem odwdzięczy za wydane pieniądze i spędzony czas.
- Jarek-LT
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
Ale nikt nie wspomniał o dawcy 16V. , że go posiadam. Z dnia na dzień dowiaduję się coraz więcej i systematycznie zbieram potrzebne graty.....
Po tych info wychodzi na to, że do 8V dobrze jest zaszczepić tłoki z 16V.
Za jednym pociągnięciem mamy większe CR pod głowę 8v i możliwość założenia w przyszłości 16V. <ok>
Po tych info wychodzi na to, że do 8V dobrze jest zaszczepić tłoki z 16V.
Za jednym pociągnięciem mamy większe CR pod głowę 8v i możliwość założenia w przyszłości 16V. <ok>
Właśnie dlatego lepiej kupić całe 16v jak go jeszcze nie masz niż co chwile kupować coś, poza tym masz przed sobą oba silniki możesz coś porównać, pomierzyć.....Jarek-LT pisze: Z dnia na dzień dowiaduję się coraz więcej i systematycznie zbieram potrzebne graty.....
Chcesz dać tłoki z 16v i głowicę 8v?
Nie robiłem takiej kombinacji tłoki 16v głowica 8v. Mogę to sprawdzić jak będę miał więcej czasu to napiszę coś więcej na ten temat. Teoretycznie stopień sprężania wyjdzie z tego bardzo wysoki. Powiedzmy (zaokrąglam), że połowa komory spalania w 8v znajduje się w tłoku w 16v jest ona tylko w głowicy + uszczelka.
Pisałem wyżej przeróbka 8v na 16v to nie tylko głowica, także czeka cie trochę pracy.
Ta moc przyjmujesz w n/a czy doładowane??
edit: może ci sie to przyda taki fajny kalkulatorek
http://www.zealautowerks.com/index.html
Pisałem wyżej przeróbka 8v na 16v to nie tylko głowica, także czeka cie trochę pracy.
Ta moc przyjmujesz w n/a czy doładowane??
edit: może ci sie to przyda taki fajny kalkulatorek
http://www.zealautowerks.com/index.html
- Jarek-LT
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
Hej chłopaki - w końcu przyszedł czas na zmianę głowicy splanowanej 8V - odbędzie się to jutro a po wszystkim obcykana hamownia. Doprowadzę do ustawienia wszystkiego jak należy, przeróbki detali dopływu powietrza i innych pierdół. Wydane będzie 550zł. Z zaprzyjażnionym mechaniorem dysponującym warsztatem u którego wymienię głowicę w tych kosztach. Zobaczymy czy efekty będą proporcjonalne do zaplanowanych i czy za parę złotych mozna ABK doprowadzić do 160KM za niewielkie pieniądze wg kalkulatora liczacego przyrost mocy. Silnik był w idealnym stanie - raczej nie miał odczuwalnego ubytku koników.
PS. zajrzałem do kalkulatora. przy CR 13 - 159KM / TYM BYŁ BYM ZADOWOLONY.
Głowica zrobiona na CR 14 - wynik wg. kalkulatora 177KM/ w to trocha wątpię.
W miedzy czasie wymiany głowicy zmierzę cylindry silnika czy podejdą tłoki od ACE gdyż są informacje, że silniki ACE maję średnicę tłoka 81,5mmm //// - 82,5ABK-niby.
PS. zajrzałem do kalkulatora. przy CR 13 - 159KM / TYM BYŁ BYM ZADOWOLONY.
Głowica zrobiona na CR 14 - wynik wg. kalkulatora 177KM/ w to trocha wątpię.
W miedzy czasie wymiany głowicy zmierzę cylindry silnika czy podejdą tłoki od ACE gdyż są informacje, że silniki ACE maję średnicę tłoka 81,5mmm //// - 82,5ABK-niby.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Jarek-LT
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
ALDI - weż mnie nie denerwuj ...........tego nie przeskoczę.......
Odnośnie akumulatora miałem w planach pozostawić stary aparat przerobiony na wysokość i płaska- boczna kopułka. Po takiej przeróbce nie potrzeba przenosić akumulatora.
KUxxxxxa - wyjdzie na to, ze nici z mojego dobrego , starego 8V - pozostanie tylko wrzucenie całego nowego serca pod 16V......... :roll:
Ale nie poddaje się zobaczę co dzisiaj z tą średnicą tłoków.
--------------------------------------------------------------------------
Jeżeli było wiadomo, że taka przeróbka jest skazana na niepowodzenie powinno być napisane dużymi literami - PRZEKŁADKA 16V na blok 8V - SIĘ NIE UDA !!!!!!!!!!!!!!! <ok>
Odnośnie akumulatora miałem w planach pozostawić stary aparat przerobiony na wysokość i płaska- boczna kopułka. Po takiej przeróbce nie potrzeba przenosić akumulatora.
KUxxxxxa - wyjdzie na to, ze nici z mojego dobrego , starego 8V - pozostanie tylko wrzucenie całego nowego serca pod 16V......... :roll:
Ale nie poddaje się zobaczę co dzisiaj z tą średnicą tłoków.
--------------------------------------------------------------------------
Jeżeli było wiadomo, że taka przeróbka jest skazana na niepowodzenie powinno być napisane dużymi literami - PRZEKŁADKA 16V na blok 8V - SIĘ NIE UDA !!!!!!!!!!!!!!! <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Albo dać 4 gaźniki jak kolega z tematu: https://audi80.pl/audi-80-typ-89-20- ... 718,90.htmluckash pisze: zawsze można przerobić kolektor ssący.
- Jarek-LT
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
Są nowe info , w moim 8V jest średnica cylindrów 82,5mm, luckash podaje info od 1,8 litra ma 81,0 - a to byłoby prawdopodobne, że tłoki które miałem kupić sa od 1,8 ze średnicą 81,5 / drugi szlif !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Szukam info jaka jest średnica tłoka w 2.0/16V - czy też na pewno 82,5 !!!!!!!!
Jarek-LT
Szukam info jaka jest średnica tłoka w 2.0/16V - czy też na pewno 82,5 !!!!!!!!
Jarek-LT