[B4 2.6/2.8]Swap 2.8 do budy po 2.6
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 07 cze 2014, 21:26
[B4 2.6/2.8]Swap 2.8 do budy po 2.6
Witam szanownych forumowiczów, potrzebuję info na temat swap'u aah do budy po abc(kpl z napędami, byłby sam swap silnika). Mam całego sedana aah Q i możliwe że zakupię bude abc Q avant do której wrzucę aah. Jakie problemy moge napotkać? AAH siądzie na skrzynię oczywiście? Sprzęgło się różni? Zostawić z abc czy aah?
Jak z elektryką? Czy przełożenie kompa i wiązki od aah to duży problem?
O ile krótsza jest skrzynia od ABC?
Czy jakies inne problemy?
Będę bardzo wdzięczny za odp bo mocno się zastanawiam czy przekładać czy lepiej sprzedać to co zostało na części i kupić inne auto? (walnąłem dzwonka przodem).
Może jakieś linki?
Z góry bardzo dziękuję za pomoc!
Jak z elektryką? Czy przełożenie kompa i wiązki od aah to duży problem?
O ile krótsza jest skrzynia od ABC?
Czy jakies inne problemy?
Będę bardzo wdzięczny za odp bo mocno się zastanawiam czy przekładać czy lepiej sprzedać to co zostało na części i kupić inne auto? (walnąłem dzwonka przodem).
Może jakieś linki?
Z góry bardzo dziękuję za pomoc!
Ostatnio zmieniony 09 cze 2014, 15:53 przez Charlitheunicor, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Sprzęgła są takie same, zostaw to które masz w lepszym stanie albo kup nowe.Charlitheunicor pisze:Sprzęgło się różni? Zostawić z abc czy aah?
Największy problem przy przekładaniu elektryki silnika to wyciągnąć deskę rozdzielczą i ogrzewanie. Przy okazji wymień sobie nagrzewnice i sprawdź stan klap sterujących powietrzem.Charlitheunicor pisze:Czy przełożenie kompa i wiązki od aah to duży problem?
Co do skrzyni to napisz jakie mają oznaczenia. Tutaj masz przełożenia http://www.centrum.audi80.pl/content/view/202/85/ a tutaj kalkulator przełożeń:
Z tego co ktoś pisał na forum to skrzynie od AAH są mocniejsze bo mają dodatkowe łożysku na jakimś wałku.
Ostatnio zmieniony 09 cze 2014, 14:17 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 07 cze 2014, 21:26
Dzięki za info! bardzo przydatna stronka z przełożeniami! Generalnie nie zależy mi naliczeniu prędkości tylko chciałbym zostawić "krótsze" napędy(te co mam w sedanie są mocno przy długie).
Wychodzi na to że były po dwie skrzynie manualne do aah
przełożenie głów. / pierw. bieg
CAC 3.7 ...............3.5
CBR 4.556............3.545
Skrzynie do ABC:
przełożenie głów./ pierw. bieg
CDV 4.111...............3.545
CDX 3.889...............3.545
Tak na chłopski rozum to pewnie jedna z każdego silnika jest do quattro a jedna do ośki? Jest ktoś w stanie poweidziec która? (zgaduje że ta co ma wyższe przełożenie głów. przy danym silniku jest do ośki)
Ewentualnie Aldi, wiesz gdzie są te oznaczenia? Mam skrzynie na aucie i bardzo byś mi ułatwił szukanie podając przybliżoną lokalizację...
Aldi pozwól że korzystjaąc z okazji pociągnę Cię za język w sprawie elektyki silnika. Po pierwsze nie sądziłem że całą deskę trzeba zdemontować(to jest rozumiem pewniak?) Z czeog to wynika? Czy komputer jest jakoś zakopany pod deską? Czy trzeba coś lutować przy takiej operacji czy wtyczki pasują?
Bardoz mi pomożesz, bo nie jednego swapa robiłem, ale z elektryką nigdy sie nie bawiłem, zawsze były to mechaniczne swapy (czyli łatwizna). Myślałem że wystarczy przłożyć wiązkę SILNIKOWĄ wraz z kompem z aah, i podpiąć pod wtyczki pozostałej wiązki nazwijmy ją kabinową, która jest taka sama niezależnie od abc/aah... :-|
Wychodzi na to że były po dwie skrzynie manualne do aah
przełożenie głów. / pierw. bieg
CAC 3.7 ...............3.5
CBR 4.556............3.545
Skrzynie do ABC:
przełożenie głów./ pierw. bieg
CDV 4.111...............3.545
CDX 3.889...............3.545
Tak na chłopski rozum to pewnie jedna z każdego silnika jest do quattro a jedna do ośki? Jest ktoś w stanie poweidziec która? (zgaduje że ta co ma wyższe przełożenie głów. przy danym silniku jest do ośki)
Ewentualnie Aldi, wiesz gdzie są te oznaczenia? Mam skrzynie na aucie i bardzo byś mi ułatwił szukanie podając przybliżoną lokalizację...
Aldi pozwól że korzystjaąc z okazji pociągnę Cię za język w sprawie elektyki silnika. Po pierwsze nie sądziłem że całą deskę trzeba zdemontować(to jest rozumiem pewniak?) Z czeog to wynika? Czy komputer jest jakoś zakopany pod deską? Czy trzeba coś lutować przy takiej operacji czy wtyczki pasują?
Bardoz mi pomożesz, bo nie jednego swapa robiłem, ale z elektryką nigdy sie nie bawiłem, zawsze były to mechaniczne swapy (czyli łatwizna). Myślałem że wystarczy przłożyć wiązkę SILNIKOWĄ wraz z kompem z aah, i podpiąć pod wtyczki pozostałej wiązki nazwijmy ją kabinową, która jest taka sama niezależnie od abc/aah... :-|
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Skrzyń poszukałem na allegro:
CAC jest bez quattro http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... ch-mt-0415
A CBR już z q http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... ch-mt-0415
CDV niema na allegro
CDX jest od ośki.
A oznaczenie na skrzyni masz na dzwonie (jest również na nalepce z wyposażeniem na nalepce w bagażniku):
Co do wiązki komputera to ona właśnie idzie pod deską od strony kierowcy na stronę pasażera gdzie jest sterownik silnika. Reszta jest jak piszesz, wiązkę silnika wypniesz kostkami ze skrzynki bezpieczników i innych gniazd i a później wepniesz nową wiązkę. Tylko problem jest z wyciągnięciem, może jakby się uprzeć to jakoś by się wyciągnęło bez większej rozbiórki... Albo starą wyjąć niszcząc ją a nową położyć bardziej po wierzchu zamiast wkładać pod dywaniki.
CAC jest bez quattro http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... ch-mt-0415
A CBR już z q http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... ch-mt-0415
CDV niema na allegro
CDX jest od ośki.
A oznaczenie na skrzyni masz na dzwonie (jest również na nalepce z wyposażeniem na nalepce w bagażniku):
Co do wiązki komputera to ona właśnie idzie pod deską od strony kierowcy na stronę pasażera gdzie jest sterownik silnika. Reszta jest jak piszesz, wiązkę silnika wypniesz kostkami ze skrzynki bezpieczników i innych gniazd i a później wepniesz nową wiązkę. Tylko problem jest z wyciągnięciem, może jakby się uprzeć to jakoś by się wyciągnęło bez większej rozbiórki... Albo starą wyjąć niszcząc ją a nową położyć bardziej po wierzchu zamiast wkładać pod dywaniki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 07 cze 2014, 21:26
Łoj Panie, dzieki wielkie! Pewnie wiesz jak mi właśnie ułatwiłeś wszystko!
Ostatnie już chyba pytanie(bo raczej będę deskę wyjmował żeby porządnie wszystko zrobić), jak bardzo dużo jest z tym roboty, i jakbyś mógł w kilku OGÓLNYCH krokach...
Wróć znalazłem temat ze zdjemowaniem deski, https://audi80.pl/all-b3-b4-wymiana- ... t31216.htm
Także nie będzie problemu. Ok, powinno być w miarę łatwo...
Już chyba ostatnie pytanie, tylny zawias quattro sedan a q avant to samo, czy sa jakies różnice?
Ogólnie buda od abc ma wszystko co ta od aah oprócz przednich dużych hebli? (tłumik przy maglu jest?)
Ostatnie już chyba pytanie(bo raczej będę deskę wyjmował żeby porządnie wszystko zrobić), jak bardzo dużo jest z tym roboty, i jakbyś mógł w kilku OGÓLNYCH krokach...
Wróć znalazłem temat ze zdjemowaniem deski, https://audi80.pl/all-b3-b4-wymiana- ... t31216.htm
Także nie będzie problemu. Ok, powinno być w miarę łatwo...
Już chyba ostatnie pytanie, tylny zawias quattro sedan a q avant to samo, czy sa jakies różnice?
Ogólnie buda od abc ma wszystko co ta od aah oprócz przednich dużych hebli? (tłumik przy maglu jest?)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Możesz mieć inne dyfry, a więc inne też przeguby wewnętrzne. Zawsze w avantach z tułu było duże łożysko ( 82 zamiast 75mm ) w związku z czym większe przeguby zewnetrzne, półosie i przeguby wewnętrzne 100mm zamiast 90mm. Choć bywały i sedany z dużymi łożyskami i przegubami z tyłu, musiał byś doczytać jaki masz dyfer w obu. No i jak wiadomo zwrotnica tylna jest też inna, dyfer też ma inne wałki.Charlitheunicor pisze:Już chyba ostatnie pytanie, tylny zawias quattro sedan a q avant to samo, czy sa jakies różnice?
Kod jest na środku pod spodem jak wejdziesz pod auto.
90MM = AZD, AZF
100MM = CAV, AZC, CMB.
Moim zdaniem lepsze są te wieksze, ale do seryjnej mocy AAH nie ma to żadnego znaczenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 07 cze 2014, 21:26
A wgl, jak jest z prowadzeniem avanta? Czuć róźnice na niekorzyść? Niby maasa większa, ale i lepiej rożłożona(powiedzmy) . Czy inne zwrotnice mają jakiś wpływ na geometrie? w jakim celu zostały zmienione? heble z tłu raczej te same?
Dyfry i skrzynie posprawdzam i napisze które sa u mnie a jakie w tej budzie, jak ją obejrze.
łożysko piasty tak? może to i lepiej bo u mnie w sedanie strasznie wyły... niestety nie zdążyłem ich zmienić
Dyfry i skrzynie posprawdzam i napisze które sa u mnie a jakie w tej budzie, jak ją obejrze.
łożysko piasty tak? może to i lepiej bo u mnie w sedanie strasznie wyły... niestety nie zdążyłem ich zmienić
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
tak.Charlitheunicor pisze:łożysko piasty tak?
Jeżeli chodzi o ślizganie się i zabawę wygrywa avant, jest najlepiej wyważony, najgorzej jest z coupe.Charlitheunicor pisze:A wgl, jak jest z prowadzeniem avanta? Czuć róźnice na niekorzyść? Niby maasa większa
Masa to mała różnica, praktycznie granice 50kg, kwestia dodatkowych szyb z tyłu i kawałka blachy nad dachem.
Wpływy na prowadzenie nie ma, bardziej chodziło o mocniejszy napęd, może z racji większego możliwego obciążenia avanta.Charlitheunicor pisze: Czy inne zwrotnice mają jakiś wpływ na geometrie? w jakim celu zostały zmienione? heble z tłu raczej te same?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tutaj masz zaznaczone na pierwszym obrazku od góry gdzie jest wybity numer na bloku silnika: http://12v.org/engine/index.php?section=id
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków