Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6/2.8]Swap 2.8 do budy po 2.6

Wszystko co tyczy się silników V6
Charlitheunicor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 07 cze 2014, 21:26

[B4 2.6/2.8]Swap 2.8 do budy po 2.6

Post autor: Charlitheunicor » 08 cze 2014, 22:35

Witam szanownych forumowiczów, potrzebuję info na temat swap'u aah do budy po abc(kpl z napędami, byłby sam swap silnika). Mam całego sedana aah Q i możliwe że zakupię bude abc Q avant do której wrzucę aah. Jakie problemy moge napotkać? AAH siądzie na skrzynię oczywiście? Sprzęgło się różni? Zostawić z abc czy aah?

Jak z elektryką? Czy przełożenie kompa i wiązki od aah to duży problem?


O ile krótsza jest skrzynia od ABC?

Czy jakies inne problemy?

Będę bardzo wdzięczny za odp bo mocno się zastanawiam czy przekładać czy lepiej sprzedać to co zostało na części i kupić inne auto? (walnąłem dzwonka przodem).

Może jakieś linki?

Z góry bardzo dziękuję za pomoc!
Ostatnio zmieniony 09 cze 2014, 15:53 przez Charlitheunicor, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 cze 2014, 13:34

Charlitheunicor pisze:Sprzęgło się różni? Zostawić z abc czy aah?
Sprzęgła są takie same, zostaw to które masz w lepszym stanie albo kup nowe.
Charlitheunicor pisze:Czy przełożenie kompa i wiązki od aah to duży problem?
Największy problem przy przekładaniu elektryki silnika to wyciągnąć deskę rozdzielczą i ogrzewanie. Przy okazji wymień sobie nagrzewnice i sprawdź stan klap sterujących powietrzem.

Co do skrzyni to napisz jakie mają oznaczenia. Tutaj masz przełożenia http://www.centrum.audi80.pl/content/view/202/85/ a tutaj kalkulator przełożeń:
Z tego co ktoś pisał na forum to skrzynie od AAH są mocniejsze bo mają dodatkowe łożysku na jakimś wałku.
Ostatnio zmieniony 09 cze 2014, 14:17 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

Charlitheunicor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 07 cze 2014, 21:26

Post autor: Charlitheunicor » 09 cze 2014, 14:02

Dzięki za info! bardzo przydatna stronka z przełożeniami! Generalnie nie zależy mi naliczeniu prędkości tylko chciałbym zostawić "krótsze" napędy(te co mam w sedanie są mocno przy długie).

Wychodzi na to że były po dwie skrzynie manualne do aah
przełożenie głów. / pierw. bieg
CAC 3.7 ...............3.5
CBR 4.556............3.545

Skrzynie do ABC:
przełożenie głów./ pierw. bieg
CDV 4.111...............3.545
CDX 3.889...............3.545

Tak na chłopski rozum to pewnie jedna z każdego silnika jest do quattro a jedna do ośki? Jest ktoś w stanie poweidziec która? (zgaduje że ta co ma wyższe przełożenie głów. przy danym silniku jest do ośki)

Ewentualnie Aldi, wiesz gdzie są te oznaczenia? Mam skrzynie na aucie i bardzo byś mi ułatwił szukanie podając przybliżoną lokalizację...


Aldi pozwól że korzystjaąc z okazji pociągnę Cię za język w sprawie elektyki silnika. Po pierwsze nie sądziłem że całą deskę trzeba zdemontować(to jest rozumiem pewniak?) Z czeog to wynika? Czy komputer jest jakoś zakopany pod deską? Czy trzeba coś lutować przy takiej operacji czy wtyczki pasują?

Bardoz mi pomożesz, bo nie jednego swapa robiłem, ale z elektryką nigdy sie nie bawiłem, zawsze były to mechaniczne swapy (czyli łatwizna). Myślałem że wystarczy przłożyć wiązkę SILNIKOWĄ wraz z kompem z aah, i podpiąć pod wtyczki pozostałej wiązki nazwijmy ją kabinową, która jest taka sama niezależnie od abc/aah... :-|

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 cze 2014, 14:23

Skrzyń poszukałem na allegro:
CAC jest bez quattro http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... ch-mt-0415
A CBR już z q http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... ch-mt-0415

CDV niema na allegro
CDX jest od ośki.

A oznaczenie na skrzyni masz na dzwonie (jest również na nalepce z wyposażeniem na nalepce w bagażniku):
Obrazek

Co do wiązki komputera to ona właśnie idzie pod deską od strony kierowcy na stronę pasażera gdzie jest sterownik silnika. Reszta jest jak piszesz, wiązkę silnika wypniesz kostkami ze skrzynki bezpieczników i innych gniazd i a później wepniesz nową wiązkę. Tylko problem jest z wyciągnięciem, może jakby się uprzeć to jakoś by się wyciągnęło bez większej rozbiórki... Albo starą wyjąć niszcząc ją a nową położyć bardziej po wierzchu zamiast wkładać pod dywaniki.

Charlitheunicor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 07 cze 2014, 21:26

Post autor: Charlitheunicor » 09 cze 2014, 15:00

Łoj Panie, dzieki wielkie! Pewnie wiesz jak mi właśnie ułatwiłeś wszystko!
Ostatnie już chyba pytanie(bo raczej będę deskę wyjmował żeby porządnie wszystko zrobić), jak bardzo dużo jest z tym roboty, i jakbyś mógł w kilku OGÓLNYCH krokach...

Wróć znalazłem temat ze zdjemowaniem deski, https://audi80.pl/all-b3-b4-wymiana- ... t31216.htm

Także nie będzie problemu. Ok, powinno być w miarę łatwo...

Już chyba ostatnie pytanie, tylny zawias quattro sedan a q avant to samo, czy sa jakies różnice?

Ogólnie buda od abc ma wszystko co ta od aah oprócz przednich dużych hebli? (tłumik przy maglu jest?)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 cze 2014, 15:55

Charlitheunicor pisze: Już chyba ostatnie pytanie, tylny zawias quattro sedan a q avant to samo, czy sa jakies różnice?
Tego ci nie powiem na 100% nie jestem to jest chyba takie same. Poszukaj na forum bo gdzieś było to pisane.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 09 cze 2014, 20:08

Charlitheunicor pisze:Już chyba ostatnie pytanie, tylny zawias quattro sedan a q avant to samo, czy sa jakies różnice?
Możesz mieć inne dyfry, a więc inne też przeguby wewnętrzne. Zawsze w avantach z tułu było duże łożysko ( 82 zamiast 75mm ) w związku z czym większe przeguby zewnetrzne, półosie i przeguby wewnętrzne 100mm zamiast 90mm. Choć bywały i sedany z dużymi łożyskami i przegubami z tyłu, musiał byś doczytać jaki masz dyfer w obu. No i jak wiadomo zwrotnica tylna jest też inna, dyfer też ma inne wałki.

Kod jest na środku pod spodem jak wejdziesz pod auto.

90MM = AZD, AZF
100MM = CAV, AZC, CMB.

Moim zdaniem lepsze są te wieksze, ale do seryjnej mocy AAH nie ma to żadnego znaczenia.

Charlitheunicor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 07 cze 2014, 21:26

Post autor: Charlitheunicor » 09 cze 2014, 20:27

A wgl, jak jest z prowadzeniem avanta? Czuć róźnice na niekorzyść? Niby maasa większa, ale i lepiej rożłożona(powiedzmy) . Czy inne zwrotnice mają jakiś wpływ na geometrie? w jakim celu zostały zmienione? heble z tłu raczej te same?

Dyfry i skrzynie posprawdzam i napisze które sa u mnie a jakie w tej budzie, jak ją obejrze.

łożysko piasty tak? może to i lepiej bo u mnie w sedanie strasznie wyły... niestety nie zdążyłem ich zmienić :/

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 09 cze 2014, 21:43

Charlitheunicor pisze:łożysko piasty tak?
tak.
Charlitheunicor pisze:A wgl, jak jest z prowadzeniem avanta? Czuć róźnice na niekorzyść? Niby maasa większa
Jeżeli chodzi o ślizganie się i zabawę wygrywa avant, jest najlepiej wyważony, najgorzej jest z coupe.
Masa to mała różnica, praktycznie granice 50kg, kwestia dodatkowych szyb z tyłu i kawałka blachy nad dachem.
Charlitheunicor pisze: Czy inne zwrotnice mają jakiś wpływ na geometrie? w jakim celu zostały zmienione? heble z tłu raczej te same?
Wpływy na prowadzenie nie ma, bardziej chodziło o mocniejszy napęd, może z racji większego możliwego obciążenia avanta.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 22 lut 2015, 20:54

A ja z innej beczki zaj...e oznaczenie ABC ale ktoś zmienił motor ale nie wie na jaki jak to spr czy jest 2,6 czy 2,8 . W dowodzie i na wlepce ABC a co jest ,tego nikt nie wie. dzięki

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 lut 2015, 21:01

Tutaj masz zaznaczone na pierwszym obrazku od góry gdzie jest wybity numer na bloku silnika: http://12v.org/engine/index.php?section=id

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 22 lut 2015, 21:39

Najprościej:
2.8 ma przepływomierz za filtrem powietrza i chropowaty aluminiowy kolektor ssący
2.6 nie ma przepływomierza, a kolektor ssący jest gładki, plastikowy i polakierowany na srebrno

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 23 lut 2015, 01:21

Podziękował bardzo

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 lut 2015, 10:12

IC69, tylko zawsze może być mix jednego na osprzęcie drugiego.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 23 lut 2015, 16:41

aldi, też o tym pomyślałem, ale powiedz tak szczerze...ile tak naprawdę tych "mixów" jeździ? :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl