Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Zapłon, blokowanie komputera bez VAGa

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 cze 2014, 10:12

cinu77 pisze:To nie wiem o co to chodzi <mur>
spróbuj to opisać w miarę możliwości dokładnie jak to robiłeś, bo bardzo jestem ciekaw czemu tak jest

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 08 cze 2014, 12:15

OK. Odpinam czujnik temperatury(silnik zgaszony ,rozgrzany)przegaz 3x powyzej 3500 w tym momencie oczywiście lampa podłączona,kontroluje czy się ster. zablokował -sterownik zablokowany znaki stoją w miejscu,więc podnoszę obroty silnik na około 2250 i kręce aparatem w prawo zgodnie z ruchem wskazówek zegara (dziwne bo w tym momencie go opóżniam ) ale spoko pojedyncza kreska pokrywa się z odlewem i kontruje aparat.Gaszę auto ,podpinam czujnik,odpalam,przegazówka 4 x powyżej 3500 sterownik się odblokował (sprawdzałem lampą i znaki skaczą.)Odpinam lampe po skończeniu całej procedury.Odpał dość cięzki ,ale jade na próbe a tu auto bardzo zmulone (wydaje mi się ,że silnik ciszej pracował) Dobrze że sobie zaznaczyłem aparat przed regulacją.Ustawiłem tak jak było i jest ok(pali od kopa bez gazu,moc powróciła)Nie wiem o co tutaj chodzi ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 cze 2014, 12:54

cinu77 pisze:Odpinam czujnik temperatury(silnik zgaszony ,rozgrzany)
błąd, powinieneś odpiąć na pracującym silniku
cinu77 pisze:przegaz 3x powyzej 3500 w tym momencie oczywiście lampa podłączona,kontroluje czy się ster. zablokował -sterownik zablokowany znaki stoją w miejscu,więc podnoszę obroty silnik na około 2250 i kręce aparatem
kolejny błąd, na wolnych zawsze będzie oki
Powinieneś zrobić tak jak radziłem koledze Lenio21 na poprzedniej stronie tego tematu.

Moje zdanie jest takie że ewidentnie nie zablokowałeś sterownika i źle ustawiłeś zapłon dlatego silnik tak się zachowywał.

ps nie pisz jednocześnie w duch tematach o tym samym problemie :!: bo się robi młyn

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 08 cze 2014, 13:06

Na zgaszony czy na zapalonym na 100% był zablokowany bo wiem jak się zachowuje na odblokowanym,coś tutaj jest nie teges.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 08 cze 2014, 16:46

Sprawdz najpierw znaki na kolach. Mozesz miec przestawione kolo posrednie, od zaplonu. I procedura wtedy nie ma tutaj znaczenia, bo nie dziala. Jesli nie chcesz rozbierac oslon zeby dostac sie do kol to sprawdz chociaz dwie rzeczy:
1) ustaw kolo zamachowe zeby rowno z odlewem i znak 0T u gory rowniez powinien sie pokryc (kolo walka i obudowa)
2) na tym ustawieniu wyciagnij aparat i zobacz jak jest ustawiony klin oraz sam aparat. Klin powinien byc rownolegle do bloku a naciecie na aparacie powinno patrzec na brzeg bloku-okolice czwartej swiecy. A jak zalozysz kopulke to palec powinien patrzec na przewod WN, ktory idzie do pierwszej swiecy. W tym ustawieniu rowniez palec powinien patrzec w okolice naciecia na aparacie.

Sprawdz to.wszystko, jesli jedna z nich sie nie zgadza to procedura w ABK niezadziala.

No.i kwestia zablokowania czujnika.

Ja u siebie na razie jezdze, ale do konca nie jestem pewny, bo kreska delikatnie chodzila jak obroty lekko sie wachaly. Pali i chodzi dobrze. Choc z wysokich obrotow jeszcze strzela. Moze swiece winne...lub jeszcze ciut brakuje w lewo lub prawo.

Sory za pl i ortg ale pisze z tel.

Pozdr

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 08 cze 2014, 17:02

No tutaj lenio21 możesz mieć racje , coś mi się wydaje że tam mam coś poknocone.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 09 cze 2014, 11:57

cinu77 pisze:No tutaj lenio21 możesz mieć racje , coś mi się wydaje że tam mam coś poknocone.
Ja u siebie jak rozebralem przod to bylem w szoku, ze auto chodzilo. Zadne znaki, oprocz walka rozrzadu sie nie zgadzaly. Aparat zle wlozony, kabke wn nie w tej kolejnosci co trzeba (no ale to dlatego ze kolo posrednie bylo zle ustawione). Zaznaczylem stare ustawienie, rozebralem wsio, zlozylem wszystko na znaki fabryczne i tak jak wyzej pisalem i odpalil bez problemu. Chodzi ciszej. Moc sie nie zmienila. Pali jak dawniej. Ale zaplonu nie jestem pewny na 100%.
Nie rozumiem tylko jednej rzeczy. Bo to ze kolo posrednie,czyli te od aparatu mialem przestawione to rozumiem, bo wtedy aparatem ktos skorygowal i kablami wn. Ale ostatecznie te male kolko od walu mam przestawione o 6 zebow wzgledem poprzedniego ustawienia. Dodam ze znak OT na gornym kole zgadzal sie i tak tez zostawilem. Jak to mozliwe ze silnik tyle lat chodzil i nic sie nie dzialo? Przeciez ABK jest kolizyjnym silnikiem.
Ostatnio zmieniony 09 cze 2014, 17:07 przez Lenio21, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 09 cze 2014, 16:55

Tutaj się mylisz ABK jest bezkolizyjny ,ostatnio wymieniałem pasek rozrządu u siebie i to sprawdziłem.Jest bezkolizyjny.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 cze 2014, 17:13

cinu77, no to ja już teraz zbaraniałem ;-) wymieniałeś rozrząd i nie jesteś pewien jak to poskładałeś :?: bo piszesz tak
cinu77 pisze:coś mi się wydaje że tam mam coś poknocone.
albo ja tu czegoś nie rozumiem :roll:

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 09 cze 2014, 19:43

cinu77 pisze:Tutaj się mylisz ABK jest bezkolizyjny ,ostatnio wymieniałem pasek rozrządu u siebie i to sprawdziłem.Jest bezkolizyjny.
No to nie masz ABK drogi kolego. ABK jest kolizyjny. Na 10000000000 procent <ok>

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 09 cze 2014, 20:01

ABK jest bezkolizyjny to jest do francis1982.A do pieterb rozrząd wymieniałem niedawno,ale nie myślałem o regulacji zapłonu.(teraz był wymieniany 3 raz odkąd auto posiadam.Wiem tylko ,że kiedyś jak wymieniałem halotrona to chyba żle wsadziłem aparat zapłonowy i tam mogę mieć przestawione,dlatego mi nie wychodzi reg. zapłonu.Dlatego lenio21 mnie naprowadził i ja sobie wtedy przypomniałem ,że to chyba przez to będzie żle.Na kole pośrednim raczej nie da się przestawić bo przecież tam jest klin.Czyli będe musiał rozrząd ustawić na znaki i aparat tez na znak.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 10 cze 2014, 08:34

Cinu - rozrzad mozesz miec ok, a kolo posrednie przestawione. Klin w aparacie mozesz obrocic reka, odwrotnie wlozyc aparat i dopasowac przewody wn. Sprawdz wszystko jak pisalem, wtedy bedzie mozna dalej myslec o zaplonie.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 10 cze 2014, 15:46

cinu77 pisze:ABK jest bezkolizyjny to jest do francis1982
To po co wymieniałeś pasek skoro jest bezkolizyjny? Strzeliłby, założył byś nowy i dalej jeździł.

Obrazek

Plus palec skierowany na nacięcie na obudowie dający 0 st. wyprzedzenia zapłonu. Czyli potem trzeba ustawić.

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 10 cze 2014, 16:40

OK muszę to sprawdzić czyli znaki muszą się zgadzać jak na rysunku powyżej,znak 0 ma się pokrywać z obudową skrzyni biegów i palec aparatu zapłonowego skierowany na nacięcie aparatu i wtedy jest ok tak ?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 10 cze 2014, 16:50

Tak, wówczas masz tylko za późny zapłon ale pozwala to odpalić auto i podjechać gdzieś gdzie zrobią to zgodnie z procedurą. Wprawdzie kiedyś napisałem że można zrobić to na prowizoryczny "pomiar" ale polecam zrobić to jak trzeba.

[ Dodano: 2014-06-10, 16:52 ]
Zamiast znaku na plastiku na kole wałka rozrządu jest kropka od strony głowicy. Ma się ona pokrywać z krawędzią głowicy (nie pokrywy głowicy) po stronie alternatora. Tak robili na pierwszy montaż w Ingolstadt.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl