Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] proszę o pomoc w eksploatacji

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Hali
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 21 maja 2014, 09:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Hali » 10 cze 2014, 22:19

Skoro uszczelniacze to norma to nie ma sie co martwić.
Da się je wymienić bez ściagania głowicy?
Może macie jakiś link krok po kroku a najlepiej fotostory :-P
W ostateczności pojedzie do mechanika,który pewnie "znajdzie" jeszcze pare rzeczy :lol:

Awatar użytkownika
12adriatexs15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 12adriatexs15 » 10 cze 2014, 22:46

Przyłączam się do pytania, co jest potrzebne i jak to zrobić ? Może jak to takie buty to i to bym zrobił :p

Awatar użytkownika
Marker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 23 gru 2011, 22:56
Lokalizacja: BIA

Post autor: Marker » 11 cze 2014, 11:03


Awatar użytkownika
12adriatexs15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 12adriatexs15 » 11 cze 2014, 11:41

Tak w zasadzie to w tym temacie nic nie ma ;) Z tego co się doczytałem to najbezpieczniej zrobić u mechanika. :) Jak krzyknie mniej jak 90zł to się nie opłaca brudzić własnych rąk, bo po taniości i przyjeżdżasz na gotowe :)

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 11 cze 2014, 16:25

Podejrzewam że za 90 zł to chyba ci nikt nie zrobi.Bo dłubaniny trochę z tym jest.Trzeba zrzucić rozrząd ,wałek rozrządu a dalej to już zależy jaką kto ma metodę.Ja osobiście sam sobie to zrobiłem bez ściągania głowicy.

Hali
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 21 maja 2014, 09:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Hali » 11 cze 2014, 17:27

cinu77 pisze:Podejrzewam że za 90 zł to chyba ci nikt nie zrobi.Bo dłubaniny trochę z tym jest.Trzeba zrzucić rozrząd ,wałek rozrządu a dalej to już zależy jaką kto ma metodę.Ja osobiście sam sobie to zrobiłem bez ściągania głowicy.
A nie chciałbyś u mnie też zrobić? :-P <piwo>

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 11 cze 2014, 17:47

jak za 90 byli by chetni by mi wymienic to doloze kolejne 100 za fatyge

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 11 cze 2014, 18:00

Jak ci się opłaca jeszcze wydać na paliwo do krakowa to czemu nie,ale to by trzeba było zacząć od flaszki <ok>

Awatar użytkownika
12adriatexs15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 12adriatexs15 » 12 cze 2014, 10:46

hehe, czyli drożej :) No nic, nie ma się co martwić, narazie nie zużywa oleju praktycznie wcale, więc nie ma co psuć :)

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 12 cze 2014, 16:29

Łatwo to sprawdzić jak jest silnik nagrzany to niech sobie pochodzi na wolnych obrotach chwilę (jakieś 3-5 minut) i póżniej daj jej w piec na chwilę ,jak zobaczysz z wydechu niebieskawy dymek to znaczy ,że uszczelniacze.Ja tak miałem.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 12 cze 2014, 17:36

Regenerowałem u siebie głowice i w ABK i w 1Z. Tzw. planowanie to mitologia.

Uszczelki w ABK są na tyle grube, że "muśnięcie" rzędu 0.10 do 0.20 mm przy kompresji 14 barów to niewiele zauważalna różnica. Owo muśnięcie powoduje tylko równomierne wyrównanie powierzchni. Usuwanie w całości ewentualnych wżerów nie jest konieczne ponieważ uszczelki w ABK są wykonane z tworzywa, które z powodzeniem wypełni i uszczelni dobrze wyrównaną głowicę.

Uszczelki w 1Z są w całości metalowe. Mi podczas regeneracji zebrali 0.13 mm. Co przy kompresji rzędu 30 barów coś znaczy. Tyle, że 1Z posiada uszczelki różnej grubości. Dla odprężenia silnika założyłem minimalnie grubszą (tam skalę wyznaczają otworki widoczne na języku gdzie wystaje poza blok).

Poza tym oddanie całej głowicy do regeneracji (no i wszystko zależy od rzetelności zakładu) skutkuje tym, że warsztat ma możliwość wówczas dotrzeć gniazda, wymienić prowadnice (zwykle wydechowe się niszczą szybciej) i dopasować tak głowicę by móc ją dokręcić jak trzeba i w dodatku sprawdzenie płaszcza wodnego to grosze.

Ale to dla ludzi, którzy chcą się cieszyć dłużej autem <ok>

I nie lać mineralnych syfów by pozbyć się wycieków bo ta droga jest bardzo krótka.

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 12 cze 2014, 18:45

Ja sobie sam regenerowałem głowice i uszczelkę tez mam metalową.

Awatar użytkownika
12adriatexs15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 12adriatexs15 » 12 cze 2014, 21:20

Sprawdzałem dziś tak jak pisał kolega cinu77 nawet nie dmuchnie :) Czyli jest fajnie, ale chciałbym z mineralnego na 1/2syntetyka przejść i nwm czy muszę rozebrać głowicę i dać do regeneracji, czy mogę ot tak go sobie wlać zamiast tego co jest ? :)

AdiN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 22 gru 2013, 23:46
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: AdiN » 12 cze 2014, 21:25

najprawdopodobniej wyżyga Ci wszystkie uszczelki ;)

Mineralny to syf, nie wiem czemu ludzie jeszcze to stosują :/

Awatar użytkownika
12adriatexs15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 12adriatexs15 » 12 cze 2014, 21:51

Wszystkie uszczelki oprócz głowicy są zrobione nowe. Zastosował to mój ojciec poprzez porady dziwnych ludzi co zwą siebie "mechanikami" czy jakoś tak. A silnikowi nic nie będzie ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl