Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Zmiana hamulców tylnich na tarczowe

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

[B3 1.8 PM] Zmiana hamulców tylnich na tarczowe

Post autor: Patrique » 13 cze 2014, 11:48

Panowie, co sądzicie o wymianie w 1.8PM belki z bębnami na taką pod tarcz z zaciskami. Wkurza mnie grzanie się tylnich hamulców i mnóstwo pyłu za każdym razem kiedy ściągam bębny. No i te durne łożyska stożkowe <ok> .

Ok, koniec narzekania (po prostu to było stwarzanie pretekstów do wym. ww.hebli)

Ze wzgledów ekonomicznych, tarcze jak wiadomo są dużo tańsze. Klocki też nie kosztują majątku względem kompletnych zestawów naprawczych okładzin w wersji z bębnami.
No a od strony technicznej uzyskujemy:
:arrow: wydajniejszą siłę hamowania
:arrow: zdolność do samooczyszczania się układu z pyłu okładzin
:arrow: lepsze odprowadzenie ciepła z elementów ciernych
:arrow: trwalsze łożyska dwubieżne

No to teraz Wy. Za i przeciw poproszę <ok>

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11729
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 cze 2014, 12:05

Patrique pisze:mnóstwo pyłu za każdym razem kiedy ściągam bębny.
Patrique pisze:zdolność do samooczyszczania się układu z pyłu okładzin
no tylko minius jest taki że brudzą się alu :-P

Ale i tak wolę tarcze własnie ze względu na to co napisałeś wyżej <ok>

Ja dodam od siebie że demontaż i montaż klocków też jest dużo łatwiejszy niż okładzin w bębnach.
I jeszcze jedna sprawa wystarczy się rzucić pod auto lub zdjąć koło i już widzimy ile i w jakim stanie mamy tarcze i klocki co nie jest możliwe w przypadku bębnów.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 13 cze 2014, 13:43

PieterB, czyli widzę Piotrze, że jesteś na tak ;). Co do brudzenia się alu to prawda, że jest to wada. Ale przyzwyczaiłem się do co tygodniowego mycia swoich AEZ'ów. Bo niestety przednie klocki Bosch'a okropnie pylą. No ale coś za coś. Jak miałem "stalufelgi" z ori kołpakami to problemu nie było nawet przy tarczach hihi <ok>

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 13 cze 2014, 13:44

niby macie racje co do tarcz.Ale bebny nie sa zle i jesli np wymieniasz calosc nowe to masz na dlugi czas spokoj. Ja wymienialem swoje około roku temu.W tym roku przy okazji robienia zawieszenia wymienilem linki od recznego bo stare juz sie sypały i po tym zabiegu mam taki reczny ze ho ho i podejrzewam ze nie bede mial potrzeby szybkiej wyminay szczek czy bebnów. Dodam że mało oplacalne jest wymiana bebnow na tarcze.No chyba ze masz skad wziasc cały kpl na swapa.W przeciwnym razie imo nie warto. Ale kazdy ma swoje zdanie.

Jeszcze tylko dodam ze fakt faktem lozyska stozkowe to porazka , przerabialem zatarte lozysko juz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga