Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

FAQ - Kupujemy Audi

Znalazłem ciekawą ofertę! Miejsce pytań, próśb o porady przed zakupem Audi 80/90/Coupe/Cabrio.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

FAQ - Kupujemy Audi

Post autor: Skuciok » 26 paź 2009, 23:07

FAQ - Kupujemy Audi


1. Chcę kupić Audi 80 na co zwrócić uwagę.

Oglądanie samochodu powinno zawierać w sobie takie etapy jak:
- ocena nadwozia, karoserii, lakieru itd.
- ocena stanu techniczego silnika
- ocena podwozia, zawieszenia i hamulców
- ocena stanu wnętrza
- ocena stanu prawnego samochodu czyli wszystkich papierków
By uniknąć niemiłych niespodzianek trzeba przyjrzeć się każdemu elementowi z osobna i na końcu odpowiedzieć sobie czy zauważone niedociągnięcia rekompensuje odpowiednio niska cena egzemplarza. Zawsze warto zasiągnąć informacji ile dana część może nas kosztować, najlepiej i najszybciej za pomocą portali aukcyjnych. Niestety 80 tki będą już tylko starsze, daltego znalezienie naprawdę dobrych aut jest trudne, w większości przypadków trzeba się pogodzić z pewnymi niedociągnięciami.
Warto zaglądnąć tutaj:
:arrow: Jak kupić dobre używane auto


2. Gdzie szukać upragnionej 80 tki

- myślę że warto najpierw przeszukać nasz dział "Autogiełdy" bo sprzedawane są pojazdy w jakiś sposób znane, pokazywane i opisywane na forum, pewne sztuki
- warto prześledzić co w okolicy naszego miejsca zamieszkania jest wystawiane na popularnym allegro, najlepiej zobaczyć co jest w okolicy, pojechać na żywo zobaczyć jak wygląda, bo oszczędzimy sobie w ten sposób czasu pieniędzy i nerwów, coś co fajnie na fotkach wygląda i w dodatku jest na drugim końcu kraju może się okazać złomem i na to niestety trzeba być przygotowanym zawsze
- giełda i komisy to miejsca w których można znaleźć 80 tkę ale zazwyczaj będzie to popularny model, rodzynki, rzadkie wersje nieczęsto goszczą w tych miejscach, handel przeniósł się raczej do sieci
- masz wątpliwości, zapytaj na forum, czasem ze zdjęć można bardzo dużo wywnioskować, klubowicze zawsze chętnie ocenią dany egzemplarz
- Wyszukane z sieci rodzynki wklejamy do tego tematu
:arrow: Allegro, otomoto, ebay, itp - Ciekawe ogłoszenia


3. Ile będzie mi palić to auto, i co wybrać PB LPG czy ON ?

Generalnie to zależy najbardziej od kierowcy i warunków w jakich jeździ. Nie jest to dziwne ani niepokojące że jednemu pali "jak smok" drugi cieszy się z minimalnych kosztów. Byle było wszystko sprawne.

Przed zakupem trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie ile będzie się jeździło powiedzmy miesięcznie i na jakim dystansie i w jakich warunkch. I do tego dobrać odpowiedni napęd swojego pojazdu.
Opcji jest dużo, od standardu czyli napędzanej jednej osi z silnikami 1Z lub ABT po różne mocniejsze kombinacje pięcio i sześciocylindrowe, z napędem quattro i topowe 2,2 T.
Zasada jest prosta. Chcemy prostej, bezawaryjnej i taniej w eksploatacji 80 tki a jeździmy dużo to bierzemy wersję 1Z lub 4 cylindrową benzynę na LPG. Im prostsza tym lepsza. Np połączenie ABT+LPG pozwala generować minimalne koszty ekspolatacji i dobrze rokuje na przyszłość.
Czemu? Z prostego względu im silnik słabszy i większy tym całość jest mniej wysilona i ma szansę długo bezawaryjnie pracować, inne podzespoły również mniej dostają w tyłek przy słabszym silniku bo siłą rzeczy eksploatacja jest delikatniejsza. Serwis prostych silników jest tani, również części zamienne są tańsze i to sporo od bardziej skomplikowanych jednostek. Popularne silniki w B4 czyli 1Z, ABT, ABK to dla oszczędnego kierowcy najlepszy wybór. Jest wiele zamienników, łatwo można dostać używane podzespoły do tych silników, mechanicy generalnie będą potrafili zdiagnozować i naprawić taki silnik. Ktoś kto szuka od auta czegoś więcej będzie musiał się przygotować na poszukiwania mocniejszych benzynowych silników. Koszta pod dystrybutorem, w sklepie z częściami oraz u mechanika będą oczywiście wyższe.
Koszt paliwa w przypadku benzynowych motorów można skutecznie ograniczać używając instalacji LPG. Generalnie poprawnie dobrana oraz serwisowana instalacja gazu działa poprawnie i bezawaryjnie, auto ma podobną dynamikę co na benzynie, przejechanie 100 km jest wyraźnie tańsze. Koszt założenia intalacji gazowej zwracają się po ok 12-30 tysiącach km przejechanych na LPG w zależności od silnika i instalacji
- do silników gaźnikowych montujemy najprostsze instalacje 1 generacji
- do silników z jednopunktowym wtryskiem montujemy instalacje 2 generacji
- do silników z wielopunktowym wtryskiem montujemy instalacje 4 generacji (sekwencyjny wtrysk gazu)
- do silników z mechanicznym wtryskiem - różne metody i podejścia są stosowane, nie będę tutaj żadnych polecał
Warto zainwestować w duży zbiornik gazu w kole zapasowym (60 lub 70 litrów) rzadziej trzeba podjeżdżać pod dystrybutor.

Spalania poszczególnych modeli samochodów można sprawdzić na stronach:
:arrow: Niemiecki Spritmonitor
:arrow: Polski Motostat
W obu przypadkach da się zawęzić szukanie do konkretnej marki, modelu i silnika oraz rodzaju paliwa, można dokładnie sprawdzić ile pali takie auto ludziom realnie. Wyniki są wiarygodne ponieważ nikt nie notowałby spalania "dla szpanu" bo mijałoby się to zupełnie z celem.

Na forum można sprawdzić temat
:arrow:Ile palą nasze autka
lub wpisać "spalanie" w wyszukiwarkę forumową

4. Ile będzie mnie kosztować ubezpieczenie

Ubezpieczenie to również temat w którym każdy poda inną kwotę ubezpieczenia tego samego pojazdu. Wynika to z metody obliczania ubezpieczenia zastosowanej przez dane towarzystwo.
Generalnie wg prawa kierowca zobowiązany jest posiadać ubezpieczenie OC. Twoje ubezpieczenie OC nie daje Tobie jako kierowcy NIC podczas przykrego zdarzenia. Ubezpieczenie to jest potrzebne aby zrekompensować szkodę którą Ty ew. wyrządzisz innym uczestnikom ruchu drogowego. Od chronienia Ciebie i Twojego pojazdu jest ubezpieczenie AC.

Więc słusznie ludzie chcą wybrać jak najtańszą opcję. Jak to zrobić żeby nie dać się "nabić" w ubezpieczenie za 4 cyfrową kwotę.
Podstawowa kwota ubezpieczenia jest dość wysoka, ustalana w zależności od tego gdzie mieszkasz i jak duży pojemnościowo silnik znajduje się w samochodzie, i co to jest za samochód. Tą wysoką zwykle 4 cyfrową kwotę można ograniczyć skutecznie poprzez:
- Zniżki za bezwypadkowość - jeśli jeździsz kilka lat bezwypadkowo, zniżki narastają do 60% - zniżek nie nabywasz w danym towarzystwie tylko "globalnie", tzn. możesz przejść do innego ubezpieczyciela kiedy ci się podoba i zniżki nie tracisz, dobrym pomysłem jest nabycie takich zniżek kupując na początek małe autko ew. jakiegoś "komarka" i płacąc kilka lat.
- zniżki za kontynuację - jeśli nie zmieniasz ubezpieczyciela w kolejnym roku możesz liczyć na 5% zniżkę z tytułu kontynuacji ubezpieczenia
- zniżki za jednorazową opłatę całego roku - może wydanie na raz kilku stówek nie jest najprzyjemniejszą rzeczą, ale pozwala oszczędzić do 10% z kwoty ubezpieczenia w stosunku do opcji płacenia w "ratach" czy to miesięcznych czy kwartalnych czy też półrocznych. Uwaga jeśli płacisz "w ratach" to okres ubezpieczenia NIE jest podzielony na okresy tak jak raty, masz ubezpieczenie zawsze na cały rok, to ubezpieczyciel musi Ciebie pilnować żebyś mu płacił kolejne raty, ale ty jesteś chroniony nawet jak np. zapomnisz zapłacić kolejnej raty.
- zniżki za to że jesteś stary ;-) - albo inaczej brak zwyżek za to że jesteś młody, generalnie jeśli masz więcej niż ok. 25-27 lat to do ubezpieczenia nie zostanie dodana zwyżka za młody wiek, młodzi uważani są przez ubezpieczycieli za grupę ryzyka i dolicza się im ok 50% kwoty ubezpieczenia, co ciekawe "młody synek" ubezpieczający motocykl na siebie już nie płaci takiego haraczu
- zniżki za to że masz prawo jazdy już kilka lat - jeśli jesteś świeżo upieczonym kierowcą płacisz więcej, jeśli zrobiłeś papier i przeleżał w szafie 10 lat a teraz siadasz za kółko zupełnie "zielony" to nie płacisz więcej, następny paradoks ;-)
- za pojazd zabytkowy - na razie nie dotyczy, ale generalnie ubezpieczenia pojazdów zabytkowych są dużo tańsze, mogą być zawierane tylko "na sezon".

Skutecznym sposobem ograniczenia składki jest zarejestrowanie samochodu razem z kimś kto posiada już zniżki. Wtedy liczą się zniżki za bezwypadkowość tego kto je ma.

W sieci dostępne jest wiele kalkulatorów stawek OC, wystarczy wpisać w google nazwę towarzystwa ubezpieczeniowego i na ich stronach zwykle można coś takiego znaleźć ew. umówić się na rozmowę telefoniczną z konsultantem:

Hasła do wyszukiwarki google: AXA Direct, MTU, Link4, Hestia, PZU, LiberyDirect, Benefia24, Uniqua, HDI, PTU, Compensa, Aviva Commercial Union, Generali Direct

:arrow: Porównywarka ubezpieczeń różnych towarzystw
:arrow: Temat na forum - gdzie najtańsze OC

5. Papierkologia

Przypadek zakupu pojazdu na polskich balchach.
Oczywiście kupując pojazd zawieramy na piśmie umowę kupna sprzedaży. Wzory umów można znaleźć w sieci, przykładową umowę można pobrać stąd:
:arrow:Umowa Kupna sprzedaży PDF

Droga urzędowa przebiega następująco:
- do 14 dni od zakupu należy zapłacić w swoim Urzędzie Skarbowym podatek 2% od umowy, jeśli auto kupujemy poniżej "tabelkowych" cen eurotaxu to w umowie kupna sprzedaży warto zaznaczyć czemu auto jest tańsze (stłuczka, zdekompletowane, zły stan techniczny itp.), Wypełniamy druk PCC3 idziemy z nim do US. Po weryfikacji paperu dostajemy kwit do wpłacenia w kasie. Jest on wymagany w Wydziale Komunikacji przy rejestracji auta.
Tutaj ściąga jak wypełnić druk PCC-3
:arrow: Jak wypełnić PCC-3
- do 30 dni nalezy auto przerejestrować w Wydziale Komunikacji, potrzebujemy do tego, umowy kupna sprzedaży, kwitku z Urzędu skarbowego, karty pojazdu, starego dowodu rejestracyjnego, tablic zdjętych z fury, oraz wypełnionego wniosku o rejstrację pojazdu. W wydziale komunikacji zostawiamy ok. 170 zł za rejestrację.
Wniosek można pobrać tutaj:
:arrow: Wniosek o rejestrację PDF
- dostajemy tablice i tymczasowy dowód rejestracyjny,
- po miesiącu odbieramy twardy dowód pokazując w wydziale zawarte ubezpieczenie OC, dostajemy stały dowód rejestracyjny

Przypadek rejestracji auta z zagranicy proszę o opisanie bo nie wiem jak teraz wygląda.






// FAQ będzie rozwijane, ew. propozycje co jeszcze opisać proszę zamieszczać poniżej.
// Fajnie jak ktoś by opisał procedurę rejestracji auta z zagranicy jak to teraz wygląda.
Ostatnio zmieniony 07 lut 2010, 00:25 przez Skuciok, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3208
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 27 paź 2009, 08:43

[center]Dodam brakujący punkt co należy zrobić, aby zarejestrować po raz pierwszy samochód w kraju.[/center]

:arrow: 1. Musimy zrobić pierwszy przegląd (tzw. jedynka) aktualnie koszt 98 zł.
Otrzymujemy dwa dokumenty: Dokument Identyfikacyjny Pojazdu i Zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu.

:arrow: 2. Kolejny punkt to tłumaczenie dokumentów u przysięgłego tłumacza danego języka. Jeśli umowa kupna auta nie jest dwujęzyczna, należy również zrobić jej przysięgłe tłumaczenie.

→Dokumenty z Niemiec:
tłumaczenie dowodu rejestracyjnego + karty pojazdu + faktury zakupu
→Dokumenty z Holandii:
tłumaczenie dowodu rejestracyjnego DEL I + tłumaczenie dowodu rejestracyjnego DEL II + faktury zakupu
→Dokumenty z Belgii:
tłumaczenie dowodu rejestracyjnego + tłumaczenie faktury

:arrow: 3. Z tymi dokumentami udajemy się do Urzędu Celnego w celu opłaty akcyzy w tym celu musimy złożyć wniosek o wydanie druku AKC-U.
W zależności od urzędu po złożeniu wszystkich dokumentów należy czekać od kilku dni (ekstremalnie kilkanaście zależy od kolejek w danym urzędzie).

→Akcyza wyliczana jest z faktury auta:(o ile z mała tolerancją ok. 10% różnicy zgadza się z wartością w katalogu)
18,6 % - dla samochodów o pojemności silnika powyżej 2000 cm3
3,1 % - dla pozostałych samochodów osobowych

Czasy kiedy na fakturze pisało się 100 czy 200 € przy realnej wartości samochodu 2000€ minęły właśnie dzięki tym, którzy byli pazerni i maksymalnie zaniżali wartość. Teraz owszem biorą cenę z faktury, ale musi ona oscylować w okolicach cen z katalogu Info Expert.
Jeśli przyprowadzamy auto uszkodzone lub z innymi wadami, które pozwoliły nam kupić je znacznie taniej czeka nas zrobienie opinii rzeczoznawcy, dopiero wtedy może zastać uznana niższa wartość na fakturze.

Po upływie danego czasu z potwierdzeniem zapłaty akcyzy przychodzimy po odbiór "Dokumentu potwierdzającego zapłatę akcyzy na terytorium kraju od samochodu osobowego w nabyciu wewnątrzwspólnotowym". Należy pamiętać również o opłacie Skarbowej w wysokości 17 zł. Po otrzymaniu tego dokumentu warto zrobić jego kopię.

:arrow: 4. Z kompletem zebranych wcześniej dokumentów kierujemy do właściwego dla miejsca zameldowania Urzędu Skarbowego dział VAT – druk VAT-24. Od złożenia wniosku urząd ma kilka dni na wydanie decyzji. W międzyczasie opłacamy VAT (aktualnie 165 zł) i z kopią potwierdzenia zapłaty po kilku dniach odbieramy "Zaświadczenie potwierdzające brak obowiązku uiszczania podatku od towaru i usług z tytułu nabycia środka transportu" - VAT-25

:arrow: 5. Ze wszystkimi dokumentami, które uzyskaliśmy do tej pory i ich kopiami, należy udać się do wydziału komunikacji i zarejestrować samochód. Czeka nas tam jeszcze słynna opłata recyklingowa w wysokości 500 zł oraz opłata za rejestrację i tablicę auta w wysokości 250 zł. Po otrzymaniu tablic wykupujemy ubezpieczenie i samochód jest już pełnoprawnie zarejestrowany w Polsce. Należy jeszcze pamiętać, że dostajemy miękki dowód, a po okresie maksymalnie 30 dni odbiera właściwy dowód rejestracyjny i kartę pojazdu.

PS: Dodam od siebie, że jeśli ktoś robi to pierwszy raz przed pójściem do Urzędu Celnego najlepiej udać się do Agencji Celnej - budynki rozsiane wokół urzędu. Wypiszą oni mam dokumenty potrzebne do Urzędu Celnego i Skarbowego, zrobią xero dokumentów i w przypadku gdy nie mamy jeszcze tłumaczeń również pomogą nam w tej kwestii.

W każdym mieście, a nawet w danym mieście w różnych oddziałach Urzędu są inne wymagania. Dla przykładu W Lublinie urzędnicy w celnym nie wymagają tłumaczeń dokumentów, w Warszawie już tak. W I Urzędzie Skarbowym, aby złożyć druk VAT-24 musimy mieć już "Dokumentu potwierdzającego zapłatę akcyzy na terytorium kraju od samochodu osobowego w nabyciu wewnątrzwspólnotowym" np. III w Urzędzie już tego nie wymagają. Dlatego trzeba znać niuanse danych urzędów.

Przed wyjściem do jakiegokolwiek z urzędów warto zrobić kopie wszystkich dokumentów + dowód osobisty, najlepiej po 4 sztuki. Dzięki temu uniknie się w popłochu szukania punktu xero i zbędnego latania. W tej chwili wszystko naprawdę da radę sprawnie załatwić, jest dużo osób zajmujących się tym w każdym urzędzie, więc ani przy złożeniu ani przy czekaniu na odbiór nie będziemy tracić wielu godzin.


Pozdrawiam, jak się nadaje podepnijcie do tematu wyżej <piwo>

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 27 paź 2009, 22:19

gornik pisze::arrow: 1. Musimy zrobić pierwszy przegląd (tzw. jedynka) aktualnie koszt 98 zł.
Otrzymujemy dwa dokumenty: Dokument Identyfikacyjny Pojazdu i Zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu.
Od 20 września nie trzeba już go robić przepisują TUV i kosztował 168 pln ustawowo.

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3208
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 27 paź 2009, 22:24

Błąd, źle to interpretujesz było z tym zamieszanie, ale jest jak napisałem rejestrowałem w tym i zeszłym tygodniu dwa auta z ważnym TUV. Nie ma tak, że przepisują przegląd jeśli auto jest całe i nie uszkodzone traktują równoważnie jak kolejny przegląd okresowy w Polsce tj. 98 zł. Nigdzie Ci nie przepiszą przeglądu, nic nie biorąc niestety cena uległa tylko zrównaniu.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 27 paź 2009, 22:28

Moze i masz racje ostatnio biegałem po urzędach na początku września. A jeśli chodzi o anomalia urzędowe u mnie na samochody przywiezione z NL wymagają RDW

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3208
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 27 paź 2009, 22:41

W-wa też wymaga tłumaczenia RDW, Lublin już nie.

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 10 cze 2014, 19:43

Witam mam pytanko.Czy wychodziły Audi 80 B4 na rynek amerykański z silnikami V12 ,bo u kuzyna w pracy kolega sobie taką sprawił ,ale mi się wydaje ,że to jest chyba swap.
cinu77

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 14 cze 2014, 11:08

cinu77 pisze:Czy wychodziły Audi 80 B4 na rynek amerykański z silnikami V12
Nie było nawet V8. I tak V8 przy swapie wchodzi na wcisk. Więc to albo bajki albo spora część silnika musi siedzieć w kabinie.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 14 cze 2014, 19:50

Tak też mi się wydaje.
cinu77

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kupujemy Audi 80/90, Coupe, Cabrio”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga