[80 B4] Licznik z a4 do b4
Szukam jeszcze opisu gdzieś mojego licznika 8d0 919 033 f i gniazd licznika, bo napisałem wcześniej kostki zamiast gniazd. Przepraszam za pomyłkę Kostki mam obu liczników, bo sprzedawca mi dołączył. Problem zostaje w gniazdach Aldi luknij na PW.
[ Dodano: 2014-04-25, 12:21 ]
Ktoś wie gdzie dostanę gniazda z pinami takie jak w tym liczniku albo jak je dorobić oraz do wskaźnika temp zewnętrznej której nie ma na foto:
[ Dodano: 2014-04-27, 17:23 ]
Coś wiadomo z tymi gniazdami, albo jakiś patent na nie?
[ Dodano: 2014-04-25, 12:21 ]
Ktoś wie gdzie dostanę gniazda z pinami takie jak w tym liczniku albo jak je dorobić oraz do wskaźnika temp zewnętrznej której nie ma na foto:
[ Dodano: 2014-04-27, 17:23 ]
Coś wiadomo z tymi gniazdami, albo jakiś patent na nie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ja gniazda wylutowałem nad kuchenką gazową ze starej płyty liczników. A z kostkami ACBC poradziłem sobie bez gniazd, potrzeba było podłączyć tylko kilka kabli to posmarowałem cyną końcówki kabli i powtykałem pojedynczo w kostki. Brakowało mi kostki 20 pin do liczników A4 to użyłem taśmy od dysku. Do tego dwa przekaźniki aby odwrócić sygnał kontrolki ABS i poziomu płynu bo w A4 sygnał jest odwrotny masa OK, brak masy - usterka.emanuel33 pisze: Coś wiadomo z tymi gniazdami, albo jakiś patent na nie?
Co do spostrzeżeń to myślałem, że będzie lepiej pasować. Spalanie chwilowe przy 90km/h pokazuje podobne jak na oryginalnym BC od V6 czyli w okolicach 7,2 l/100km. Poziom paliwa miałem 1/4 na tych licznikach skoczył na ponad 3/4 ale mam pływak z dawcy i jego podmiana powinna załatwić sprawę.
Jedynie do unieszkodliwienia została kontrolka immobilisera. Muszę założyć pętle od immo i przykleić do niej transponder z kluczka.
Podejrzewam też że na czujniku z Audi 80 temperatura płynu jest zawyżona bo dosyć szybko dociera do 90°C. Mam też dodatkowe zegary więc czujnik temperatury oleju od liczników A4 przykleję do bloku silnika albo głowicy i będę miał prawdziwą temperaturę silnika a nie płynu gdzieś daleko w rurce.
Kolejna sprawa że z liczników A4 idzie jakiś słabszy prąd na wzbudzenie alternatora bo trzeba pona 2000obr/min aby zaczęło ładować. Chyba dorzucę dodatkową żarówkę pod deską albo opornik do obwodu wzbudzenia aby startowało normalnie.
Kolejna sprawa to nie bardzo da się założyć górna część osłony kolumny kierownicy. Chyba spróbuje ją założyć ze zdjętą kierownicą a jak nie to trzeba będzie ją pociąć.
Tak wyglądała faza testów:
To kolejny etap czyli opanowanie kabli:
W samochodzie trochę syf bo ostatnio sprzątałem w nim rok temu.
Ostatnio zmieniony 19 cze 2014, 16:43 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 5 razy.
Ja zająłem się sekwencją, bo problem dalej jest nierozwiązany i chyba skończy się na demontażu sekwencji i montażu w innym zakładzie, ale mniejsza z tym....
Wracając do licznika, to ja swojego nie zakładałem jeszcze. Liczyłem że dostanę gdzieś kostki i wykonam przejściówkę, lecz temat umarł śmiercią naturalną. Za mało ogarnięty jestem żeby samemu niszczyć ori wiązkę. Może wykonasz aldi parę przejściówek i wystawisz na forum? Jestem 1 który ją kupi
Wracając do licznika, to ja swojego nie zakładałem jeszcze. Liczyłem że dostanę gdzieś kostki i wykonam przejściówkę, lecz temat umarł śmiercią naturalną. Za mało ogarnięty jestem żeby samemu niszczyć ori wiązkę. Może wykonasz aldi parę przejściówek i wystawisz na forum? Jestem 1 który ją kupi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
A jakie masz problemy z gazem? Masz podłączoną sondę lambda do DECa? Jak nie to pewnie gazownik nie potrafi ustawić gazu, który chodzi bez regulacji z sondy.emanuel33 pisze:Ja zająłem się sekwencją, bo problem dalej jest nierozwiązany i chyba skończy się na demontażu sekwencji i montażu w innym zakładzie, ale mniejsza z tym....
Wykonanie to nie problem, gorzej z materiałami. Zdobycie kostek liczników A4 to nie za duży problem, gorzej z gniazdami z liczników Audi 80. Jeden koleś na allegro sprzedaje po 65zł a cały licznik już można mieć za 80zł, dwa, trzy przekaźniki od odwracania sygnału. To same materiały by kosztowały 100-120zł + 30 za zrobienie to daje 150. Chyba że po taniości bez tych gniazd z Audi 80 tylko na wtykanie zalutowanych kabli to by było 80zł taniej.emanuel33 pisze:Może wykonasz aldi parę przejściówek i wystawisz na forum? Jestem 1 który ją kupi
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
albo nawet patrzec w alegro dyski 3,5 cala i brac te gniazda z tych uszkodzonych dyskow, albo te co wystawiaja za 1zl bo np jest tylko pojemnosc 1gb, gniazdo sobie wylutowac a reszte do koszaaldi pisze: Chyba że po taniości bez tych gniazd z Audi 80 tylko na wtykanie zalutowanych kabli to by było 80zł taniej.
http://allegro.pl/komputery?order=m&str ... _enabled=1 - o prosze jaki wybor, tylko chetnego co by chcial te przejsciowki robic, zamiast przekaznikow tych duzych to jakies miniatorowe, opracowac plytke drukowana i ktos moze na tym pare groszy zarobic
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
O kurde :shock: o gniazdach z dysku nie pomyślałem. Powinienem znaleźć ze 3 sztuki.
EDIT
Olśniło mnie drugi raz, mam stertę chyba z 15 płyt głównych z komputera w większości starsze z gniazdami dysków ATA i napędów dyskietek. A jakby kupić płytę starszego typu AT to tam wszystkie gniazda są na tasiemkach.
I ostatnio zdechł mi sterownik c. zamka na pilota stiga a i tam są przekaźniki, zresztą mam kilka starych alarmów.
Można wyprodukować przejściówki na częściach 100% z odzysku.
EDIT
Olśniło mnie drugi raz, mam stertę chyba z 15 płyt głównych z komputera w większości starsze z gniazdami dysków ATA i napędów dyskietek. A jakby kupić płytę starszego typu AT to tam wszystkie gniazda są na tasiemkach.
I ostatnio zdechł mi sterownik c. zamka na pilota stiga a i tam są przekaźniki, zresztą mam kilka starych alarmów.
Można wyprodukować przejściówki na częściach 100% z odzysku.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
aldi,
Problem opisany w ost poście:
https://audi80.pl/audi-80-avant-quat ... htm#937184
Sonda powinna być podłączona. Coś mi świta że było coś takiego w instrukcji.
- pin 11 Lambda
Dolutować się do pinu 7 przy wtyczce seryjnego sterownika paliwa (przewod sygnałowy sondy lambda)
aldi,
Co do przejściówki, to ja mam kostki te do licznika A4. Licznik jest eu i mogę Ci go jutro wysłać na testy, jak podasz mi na pw dane... Dla mnie liczy się przejściówka żebym nie musiał się grzebać, bo ost nie mam na to czasu i głowy. Raz że nie mam auta i nie odzyskam aż problem nie zniknie,albo nie odzyskam kasy za gaz. 2 że ost kursuje wawa- terespol. 3 miałem mała tragedie rodzinna i jakoś głowy brak do ogarnięcia wszystkiego a za miesiąc wyjeżdżam z pl.
Problem opisany w ost poście:
https://audi80.pl/audi-80-avant-quat ... htm#937184
Sonda powinna być podłączona. Coś mi świta że było coś takiego w instrukcji.
- pin 11 Lambda
Dolutować się do pinu 7 przy wtyczce seryjnego sterownika paliwa (przewod sygnałowy sondy lambda)
aldi,
Co do przejściówki, to ja mam kostki te do licznika A4. Licznik jest eu i mogę Ci go jutro wysłać na testy, jak podasz mi na pw dane... Dla mnie liczy się przejściówka żebym nie musiał się grzebać, bo ost nie mam na to czasu i głowy. Raz że nie mam auta i nie odzyskam aż problem nie zniknie,albo nie odzyskam kasy za gaz. 2 że ost kursuje wawa- terespol. 3 miałem mała tragedie rodzinna i jakoś głowy brak do ogarnięcia wszystkiego a za miesiąc wyjeżdżam z pl.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Spojrzałem w schemat NG i DECa i się zgadza. Ale więcej napiszę w twoim temacie.emanuel33 pisze:Sonda powinna być podłączona. Coś mi świta że było coś takiego w instrukcji.
- pin 11 Lambda
Dolutować się do pinu 7 przy wtyczce seryjnego sterownika paliwa (przewod sygnałowy sondy lambda)
To wystarczy że wyślesz kostki, bo jeszcze poczta/kurier zniszczy ten licznik a licznik europejski jest ponad 2x droższy niż anglik. Napiszę adres na PW jak uda mi się pozyskać gniazda z płyty głównej żebyś nie wysyłał na darmo.emanuel33 pisze:aldi,
Co do przejściówki, to ja mam kostki te do licznika A4. Licznik jest eu i mogę Ci go jutro wysłać na testy, jak podasz mi na pw dane...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków