Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] brak mocy prawdopodobnie uszkodzony przepływomie

ODPOWIEDZ
Miro9307
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 08 kwie 2014, 20:53
Lokalizacja: Dukla

[B4 1.9 1Z] brak mocy prawdopodobnie uszkodzony przepływomie

Post autor: Miro9307 » 18 cze 2014, 22:32

Witam, mam Audi B4 19 Tdi 93r. osprzęt bosch. Problem tkwi w tym że samochód jest słaby, "ospały" brak mu mocy, czasami na reakcje pedału gazu trzeba czekać 2s, z tego co wyczytałem w internecie to przeważnie problem tkwi w nastawniku lub w przepływomierzu. Dokładnie to wygląda w ten sposób:
- przy ruszaniu z miejsca trzeba dodać mu trochę gazu i powoli puszczać sprzęgło bo zgaśnie (mój tata ma też b4 tdi na boschu i u niego mogę sprzęgło praktycznie od razu puścić bez dodawania gazu i nie ma mowy żeby zgasł)
- podczas przyspieszania wolno się rozpędza w zakresie 0-70 a od 80-100 trochę lepiej, v-max 120-130.
- zauważyłem że jeśli się jedzie przez pewien czas z taką samą prędkością i nagle doda gazu to trochę lepiej przyspiesza niż jak się przyspiesza od 0.
ogólnie auto pali bez problemu,nie zauważyłem dymienia, spalanie w normie, nic nie stuka.
a jeśli chodzi o to co udało mi się zrobić to:
- wymieniłem filtr paliwa
- podłączyłem vaga (raz pokazał się błąd "czujnik powietrza zasysanego" po skasowaniu już nigdy się nie pojawił). Wszystkie inne parametry w normie(oczywiście tylko grupa 000) czyli dawka, kąt wtrysku, nie wiem jak przeliczyć ciśnienie doładowania, bo też można to chyba sprawdzić w grupie 0.
- sprawdzałem piny w przepływomierzu miernikiem i wszystkie parametry były takie jak w instrukcji którą ktoś umieścił na forum.
- po zdjęciu plastiku z przepływomierza zauważyłem jednak że w pewnej pozycji na potencjometrze ścieżki są przetarte na wylot (być może to jest przyczyną)ale przy sprawdzaniu gdy dodawałem gazu napięcie wzrastało na mierniku normalnie(nie było momentu jakiegoś zaniku napięcia).
- wymieniłem wszystkie przewody ciśnieniowe
- nastawnika niestety nie sprawdziłem tylko zdjąłem górną pokrywę, wyglądał bardzo czysto ale opiłki zbierają się pod płytką wokół magnesu, niestety nie byłem tam wstanie zajrzeć.


i chciałbym zapytać czy to co udało mi się ustalić i te objawy które ma mój samochód mogą świadczyć o tym że będzie to przepływomierz czy coś innego??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 cze 2014, 23:27

Miro9307 pisze:chciałbym zapytać czy to co udało mi się ustalić i te objawy które ma mój samochód mogą świadczyć o tym że będzie to przepływomierz czy coś innego??
Te dwa z opisanych objawów <ok>
Miro9307 pisze:czasami na reakcje pedału gazu trzeba czekać 2s,
Miro9307 pisze:przy ruszaniu z miejsca trzeba dodać mu trochę gazu i powoli puszczać sprzęgło bo zgaśnie
Swiadczą na 100% o tym ,że to wina nastawnika .Co nie wyklucza ,że przepływomierz też szwankuje ...ale opisane powyżej objawy ,są ewidetnie z powodu nastawnika .Nastawnika potencjometrycznego ,niestety nie sprawdzisz w żaden sposób ,jedyny sposób ,to podmiana na sprawny.Przepływomierz sprawdzisz raczej tylko podmieniając na sprawny,chciaż jak już zdjąłeś pokrywkę przepływki ,to możesz zablokować ramię w pozycji max otwartej i sprawdzić czy coś się zmieni.Sprawdzanie doładowania w logach na boschu ,sobie daruj :roll: jak chcesz sprawdzić konkretnie wartość doładowania ,to podepnij sobie manometr

Miro9307
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 08 kwie 2014, 20:53
Lokalizacja: Dukla

brak mocy prawdopodobnie uszkodzony przepływomierz

Post autor: Miro9307 » 19 cze 2014, 11:54

To będę musiał gdzieś znaleźć taki przepływomierz co na pewno nie będzie łatwe(bo większość pewnie będzie działać tak jak mój, "kupowanie kota w worku"). Chciałbym jeszcze zapytać czy trudne jest zrobienie przekładki?. Chodzi mi szczególnie o wiązkę elektryczną bo wydaje mi się że to jest najtrudniejszą rzeczą, rozbieranie wszystkiego i podmiana. Nie wiem z kąd taką wziąć. Co było by mniej skomplikowane, wymiana jej czy ingerencja w obecną, bo z tego co czytałem to jesteś ekspertem w tych sprawach :mrgreen:

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 cze 2014, 12:57

Miro9307 pisze:Chciałbym jeszcze zapytać czy trudne jest zrobienie przekładki?.
Munior to pewnie z zamkniętymi oczami robi ;-) co nie znaczy że dla Ciebie będzie to takie proste :-P

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: brak mocy prawdopodobnie uszkodzony przepływomierz

Post autor: Krzysiek 84 » 19 cze 2014, 13:42

Miro9307 pisze: Chciałbym jeszcze zapytać czy trudne jest zrobienie przekładki?. :mrgreen:
Sam napewno tego nie ogarniesz w takim czasie jak Mariusz, a jak sam bedziesz robił to i epitetów troche poleci, trzeba mieć rozpiske pin'ów dla boscha i pierburga.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 cze 2014, 14:02

Miro9307 pisze:To będę musiał gdzieś znaleźć taki przepływomierz co na pewno nie będzie łatwe
Tego towaru ,u mnie nie brakuje 8-) oczywiscie przepływki sprawne ,bo chłopaki czasem zostawiają po przekładce ;-)
Miro9307 pisze:Chciałbym jeszcze zapytać czy trudne jest zrobienie przekładki?.
No raczej łatwe nie jest ,szczególnie opcja z przeszczepianiem wtyczek ,którą odradzam ,jak nie chcesz utknać z przy robocie , na dłuższy czas ;-) .Jak już chcesz sam,to tylko opcja z przeszczepem całej instalacji i to tylko z ori wiązką z 80 tki na pierburgu ...nie radzę pakowac się w wiązki z tdi w innych budach ,typu vw ,czy A4 ,bo już nie jeden ręce załamał ,jak przyszło mu taką wiązkę przystosować do 80 tki .Ale nie wiem czy Ci się opłaci w to bawić ,bo prucz ogromu roboty ,przy przekładaniu wiązki musisz kupić samą wiązke, kompa (zwykle z immo ,które musi Ci ktoś wyłaczyć ) ,no i nastawnik .Ale nie musisz się męczyć , niczego szukac ,ani kupować <ok> Zapraszam do mnie ,bo mam już dopracowaną prostą i szybką opcję przekładki ,gdzie w niespełna godzinkę jest zrobione .Do wymiany tylko nastawnik i komputer ,pasujący pod ori wtykę i oczywiście już z pełną diagnostyką , parę pinów do przepięcia we wtyczce ,no i jeden trik pod maską ,coby zmienić trochę paramerty mapsensora ;-) i zrobione :mrgreen: Auto smiga znacznie żwawiej ,niż ori na potencjometrze ,szczególnie dół się poprawia. Cena naprawdę przystępna ,niewiele wyższa niż regeneracja nastawnika potencjometrycznego i na pewno niższa ,niż zakup gratów ,przy opcji przekładki na pełnego pierburga 8-)

Awatar użytkownika
M4teusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sączów

Post autor: M4teusz » 19 cze 2014, 14:30

MUNIOR pisze: Zapraszam do mnie ,bo mam już dopracowaną prostą i szybką opcję przekładki ,gdzie w niespełna godzinkę jest zrobione .
Widzę że czasowo przekładka wystrzeliła jak z procy <ok> 8-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 cze 2014, 14:34

M4teusz pisze:Widzę że czasowo przekładka wystrzeliła jak z procy
W tej wersji tak,w niespełna godzinkę jest zrobine 8-) .Niestety przy "pełnym pierburgu " nie da sie zrobic szybciej jak 3,5-4 godziny ,bo jest dużo rzeżby ,szczególnie długo schodzi przeszczep wtyki do kompa ,a to nie jedyna do przeszczepienia :-/ Ale dość tego off topa,jak ktoś zainteresowany ,to pisać na PW ;-)

Miro9307
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 08 kwie 2014, 20:53
Lokalizacja: Dukla

Post autor: Miro9307 » 19 cze 2014, 15:54

Pewnie się wybiorę do ciebie jak znajdę chwile czasu, bo i też kawałek drogi mam ok 270km. a przepływomierza nie trzeba wymieniać?, bo wolałbym pierburga niż użerać się z tą klapką :mrgreen: . A kiedyś jak bym chciał zmienić soft albo nawet wtryski na większe to nie było by z tym problemu?, bo to co pisałeś to taka jakby "niepełna przekładka" nic by nie szwankowało?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 cze 2014, 16:05

Miro9307 pisze:a przepływomierza nie trzeba wymieniać?, bo wolałbym pierburga niż użerać się z tą klapką
Akurat przepływomierz zostaje w tej opcji przekładki ."Klapki "nie są takie złe ;-) ,uwierz mi że przepływki pierburga tez lubią padać ,bo kupa w nich elektroniki i po latach ,zdarzają się zimne luty .Po takiej przekładce ,masz przynajmniej możliwość zdiagnozowania swojego klapkowego przepływomierza,bo komp jest jak wspomniałem z pełną diagnostyką ,więc widać specyfikację i wartosci osiągane .Wymiana wtrysków na większe ,nie ma tu nic do rzeczy ,bo po ich wymianie ,bez względu jaki masz sterownik ,powinien się zbierac lepiej .Co do softu ,to jutro będę właśnie próbował zmodyfikowany soft do tego kompa ,bo na tym który jest teraz ,auto zbiera się lepiej jak na ori ,szczególnie z dołu i według mnie ma ok.100koników 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl