[B4 1.9 1Z] brak mocy prawdopodobnie uszkodzony przepływomie
[B4 1.9 1Z] brak mocy prawdopodobnie uszkodzony przepływomie
Witam, mam Audi B4 19 Tdi 93r. osprzęt bosch. Problem tkwi w tym że samochód jest słaby, "ospały" brak mu mocy, czasami na reakcje pedału gazu trzeba czekać 2s, z tego co wyczytałem w internecie to przeważnie problem tkwi w nastawniku lub w przepływomierzu. Dokładnie to wygląda w ten sposób:
- przy ruszaniu z miejsca trzeba dodać mu trochę gazu i powoli puszczać sprzęgło bo zgaśnie (mój tata ma też b4 tdi na boschu i u niego mogę sprzęgło praktycznie od razu puścić bez dodawania gazu i nie ma mowy żeby zgasł)
- podczas przyspieszania wolno się rozpędza w zakresie 0-70 a od 80-100 trochę lepiej, v-max 120-130.
- zauważyłem że jeśli się jedzie przez pewien czas z taką samą prędkością i nagle doda gazu to trochę lepiej przyspiesza niż jak się przyspiesza od 0.
ogólnie auto pali bez problemu,nie zauważyłem dymienia, spalanie w normie, nic nie stuka.
a jeśli chodzi o to co udało mi się zrobić to:
- wymieniłem filtr paliwa
- podłączyłem vaga (raz pokazał się błąd "czujnik powietrza zasysanego" po skasowaniu już nigdy się nie pojawił). Wszystkie inne parametry w normie(oczywiście tylko grupa 000) czyli dawka, kąt wtrysku, nie wiem jak przeliczyć ciśnienie doładowania, bo też można to chyba sprawdzić w grupie 0.
- sprawdzałem piny w przepływomierzu miernikiem i wszystkie parametry były takie jak w instrukcji którą ktoś umieścił na forum.
- po zdjęciu plastiku z przepływomierza zauważyłem jednak że w pewnej pozycji na potencjometrze ścieżki są przetarte na wylot (być może to jest przyczyną)ale przy sprawdzaniu gdy dodawałem gazu napięcie wzrastało na mierniku normalnie(nie było momentu jakiegoś zaniku napięcia).
- wymieniłem wszystkie przewody ciśnieniowe
- nastawnika niestety nie sprawdziłem tylko zdjąłem górną pokrywę, wyglądał bardzo czysto ale opiłki zbierają się pod płytką wokół magnesu, niestety nie byłem tam wstanie zajrzeć.
i chciałbym zapytać czy to co udało mi się ustalić i te objawy które ma mój samochód mogą świadczyć o tym że będzie to przepływomierz czy coś innego??
- przy ruszaniu z miejsca trzeba dodać mu trochę gazu i powoli puszczać sprzęgło bo zgaśnie (mój tata ma też b4 tdi na boschu i u niego mogę sprzęgło praktycznie od razu puścić bez dodawania gazu i nie ma mowy żeby zgasł)
- podczas przyspieszania wolno się rozpędza w zakresie 0-70 a od 80-100 trochę lepiej, v-max 120-130.
- zauważyłem że jeśli się jedzie przez pewien czas z taką samą prędkością i nagle doda gazu to trochę lepiej przyspiesza niż jak się przyspiesza od 0.
ogólnie auto pali bez problemu,nie zauważyłem dymienia, spalanie w normie, nic nie stuka.
a jeśli chodzi o to co udało mi się zrobić to:
- wymieniłem filtr paliwa
- podłączyłem vaga (raz pokazał się błąd "czujnik powietrza zasysanego" po skasowaniu już nigdy się nie pojawił). Wszystkie inne parametry w normie(oczywiście tylko grupa 000) czyli dawka, kąt wtrysku, nie wiem jak przeliczyć ciśnienie doładowania, bo też można to chyba sprawdzić w grupie 0.
- sprawdzałem piny w przepływomierzu miernikiem i wszystkie parametry były takie jak w instrukcji którą ktoś umieścił na forum.
- po zdjęciu plastiku z przepływomierza zauważyłem jednak że w pewnej pozycji na potencjometrze ścieżki są przetarte na wylot (być może to jest przyczyną)ale przy sprawdzaniu gdy dodawałem gazu napięcie wzrastało na mierniku normalnie(nie było momentu jakiegoś zaniku napięcia).
- wymieniłem wszystkie przewody ciśnieniowe
- nastawnika niestety nie sprawdziłem tylko zdjąłem górną pokrywę, wyglądał bardzo czysto ale opiłki zbierają się pod płytką wokół magnesu, niestety nie byłem tam wstanie zajrzeć.
i chciałbym zapytać czy to co udało mi się ustalić i te objawy które ma mój samochód mogą świadczyć o tym że będzie to przepływomierz czy coś innego??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Te dwa z opisanych objawów <ok>Miro9307 pisze:chciałbym zapytać czy to co udało mi się ustalić i te objawy które ma mój samochód mogą świadczyć o tym że będzie to przepływomierz czy coś innego??
Miro9307 pisze:czasami na reakcje pedału gazu trzeba czekać 2s,
Swiadczą na 100% o tym ,że to wina nastawnika .Co nie wyklucza ,że przepływomierz też szwankuje ...ale opisane powyżej objawy ,są ewidetnie z powodu nastawnika .Nastawnika potencjometrycznego ,niestety nie sprawdzisz w żaden sposób ,jedyny sposób ,to podmiana na sprawny.Przepływomierz sprawdzisz raczej tylko podmieniając na sprawny,chciaż jak już zdjąłeś pokrywkę przepływki ,to możesz zablokować ramię w pozycji max otwartej i sprawdzić czy coś się zmieni.Sprawdzanie doładowania w logach na boschu ,sobie daruj :roll: jak chcesz sprawdzić konkretnie wartość doładowania ,to podepnij sobie manometrMiro9307 pisze:przy ruszaniu z miejsca trzeba dodać mu trochę gazu i powoli puszczać sprzęgło bo zgaśnie
brak mocy prawdopodobnie uszkodzony przepływomierz
To będę musiał gdzieś znaleźć taki przepływomierz co na pewno nie będzie łatwe(bo większość pewnie będzie działać tak jak mój, "kupowanie kota w worku"). Chciałbym jeszcze zapytać czy trudne jest zrobienie przekładki?. Chodzi mi szczególnie o wiązkę elektryczną bo wydaje mi się że to jest najtrudniejszą rzeczą, rozbieranie wszystkiego i podmiana. Nie wiem z kąd taką wziąć. Co było by mniej skomplikowane, wymiana jej czy ingerencja w obecną, bo z tego co czytałem to jesteś ekspertem w tych sprawach :mrgreen:
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5506
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: brak mocy prawdopodobnie uszkodzony przepływomierz
Sam napewno tego nie ogarniesz w takim czasie jak Mariusz, a jak sam bedziesz robił to i epitetów troche poleci, trzeba mieć rozpiske pin'ów dla boscha i pierburga.Miro9307 pisze: Chciałbym jeszcze zapytać czy trudne jest zrobienie przekładki?. :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Tego towaru ,u mnie nie brakuje 8-) oczywiscie przepływki sprawne ,bo chłopaki czasem zostawiają po przekładceMiro9307 pisze:To będę musiał gdzieś znaleźć taki przepływomierz co na pewno nie będzie łatwe

No raczej łatwe nie jest ,szczególnie opcja z przeszczepianiem wtyczek ,którą odradzam ,jak nie chcesz utknać z przy robocie , na dłuższy czasMiro9307 pisze:Chciałbym jeszcze zapytać czy trudne jest zrobienie przekładki?.


-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
W tej wersji tak,w niespełna godzinkę jest zrobine 8-) .Niestety przy "pełnym pierburgu " nie da sie zrobic szybciej jak 3,5-4 godziny ,bo jest dużo rzeżby ,szczególnie długo schodzi przeszczep wtyki do kompa ,a to nie jedyna do przeszczepieniaM4teusz pisze:Widzę że czasowo przekładka wystrzeliła jak z procy


Pewnie się wybiorę do ciebie jak znajdę chwile czasu, bo i też kawałek drogi mam ok 270km. a przepływomierza nie trzeba wymieniać?, bo wolałbym pierburga niż użerać się z tą klapką :mrgreen: . A kiedyś jak bym chciał zmienić soft albo nawet wtryski na większe to nie było by z tym problemu?, bo to co pisałeś to taka jakby "niepełna przekładka" nic by nie szwankowało?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Akurat przepływomierz zostaje w tej opcji przekładki ."Klapki "nie są takie złeMiro9307 pisze:a przepływomierza nie trzeba wymieniać?, bo wolałbym pierburga niż użerać się z tą klapką
