[B3 1.6 RA/SB] 1,6 Turbo diesel, problem z niewlaczajacym s
[B3 1.6 RA/SB] 1,6 Turbo diesel, problem z niewlaczajacym s
Witam map problem z wiatrakiem ,poniewaz nie wlacza sie po zagrzaniu silnika do 90 °c jak i wyzej, prad dochodzi do niego na krótko itp ale nie da rady przex czujnik,nie wiem juz co mam robic:-(
Ostatnio zmieniony 21 cze 2014, 20:45 przez michal_93, łącznie zmieniany 1 raz.
To ja się podepnę, bo ja z tym samym problemem, tylko gorzej. Strzeliła mi rura pompa - blok. A że nie ma rzeczy niemożliwych dla faceta z młotkiem i taśmą - odtłuściłem rurę, okleiłem dość solidnie i trzymało po zalaniu wodą i odpaleniu. Przez jakieś 400 km. Woda ze zbiorniczka gdzieś nawiała... ale rury suche. Dolałem, jadę, kontrolka się drze, macha do góry z odpalonym silnikiem i coś cicho. Wentylator jak stał, tak nie kręci. Zgasiłem silnik, macam rury. Wszystkie ciepłe i giętkie jak gąbka, poza wylotem z chłodnicy z dołu. Macam chłodnicę - góra grzeje, dół nie. Ściskam rurę ciepłą do chłodnicy z odkręconym zbiorniczkiem - bulgoce. Ściskam zimną do chłodnicy - bulgoce bardziej. Podpinam wentylator na krótko - chodzi. Więc trza sprawdzić to, co go odpala. I tu właśnie mam problem - jak sprawdzić, czy czujnik chodzi i czy aby tam po drodze nie ma bezpiecznika, który by wyciągnął styki?
Da się sprawdzić tą pompę bez rozbierania? Ciśnienie, za każdym razem, co dolewałem wody, było. Zatkać chłodnica nie miała się czym. A z czajnikiem sprawdzę zaraz, o ile wykręcę
[ Dodano: 2015-11-18, 20:47 ]
Oto, co poczyniłem:
1. Odkręciłem gruby z góry chłodnicy. Płyn poleciał.
2. Odkręciłem cienki z dołu. Płyn poleciał.
3. Odkręciłem gruby z dołu. Płyn poleciał.
4. Zdiąłem wtyczkę czujnika. Przekręciłem kluczyki do kontrolek. Podpiąłem pod wtyczkę miernik. 12 V.
Obserwacje: Płyn którym się oblałem z węży jak ostatnia siermięga jest tłusty. Można już stwierdzić, że czujnik poszedł do krainy wiecznych pomiarów? I czy wymiana rozwiąże problem?
Braków oleju silnikowego nie stwierdzono. Szczelności rozdzielacza paliwa też nie, ale mam stracha samemu wymieniać uszczelki w pompie
[ Dodano: 2015-11-18, 20:47 ]
Oto, co poczyniłem:
1. Odkręciłem gruby z góry chłodnicy. Płyn poleciał.
2. Odkręciłem cienki z dołu. Płyn poleciał.
3. Odkręciłem gruby z dołu. Płyn poleciał.
4. Zdiąłem wtyczkę czujnika. Przekręciłem kluczyki do kontrolek. Podpiąłem pod wtyczkę miernik. 12 V.
Obserwacje: Płyn którym się oblałem z węży jak ostatnia siermięga jest tłusty. Można już stwierdzić, że czujnik poszedł do krainy wiecznych pomiarów? I czy wymiana rozwiąże problem?
Braków oleju silnikowego nie stwierdzono. Szczelności rozdzielacza paliwa też nie, ale mam stracha samemu wymieniać uszczelki w pompie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 30 kwie 2013, 21:12
- Lokalizacja: Lubelskie
Jeśli wentylator na krótko działa to sprawdź instalację tym sposobem.
Jeśli chcesz sprawdzić czy w instalacji jest wszystko ok, to odłącz kostkę z czujnika temperatury w chłodnicy i weź kawałek kabelka i połącz 2 skrajne piny, jeśli zadziała to połącz też środkowy z pinem 1 lub 3, jeśli też zadziała to wszystko ok w instalacji, więc to czujnik, jeśli nie zadziała to musi być gdzieś kabel przetarty.To najprostszy sposób na sprawdzenie.
Jeśli chcesz sprawdzić czy w instalacji jest wszystko ok, to odłącz kostkę z czujnika temperatury w chłodnicy i weź kawałek kabelka i połącz 2 skrajne piny, jeśli zadziała to połącz też środkowy z pinem 1 lub 3, jeśli też zadziała to wszystko ok w instalacji, więc to czujnik, jeśli nie zadziała to musi być gdzieś kabel przetarty.To najprostszy sposób na sprawdzenie.
Poskładałem, wlałem wody, odpaliłem. I tak - przez te 5 minut woda ze zbiorniczka nie zeszła, ale pomimo pustej chłodnicy woda się w niej pojawiła. Kabelkiem zaraz sprawdzę, ale mam tylko skrajne
EDYTA: Kabelkiem zwarłem. Kręci jak natrzaskany.
[ Dodano: 2015-11-18, 23:20 ]
Znalazłem coś takiego http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... dnicy.html i wg specyfy powinien mi się dość wcześnie załączać. Sądząc po cenie - to źle. Na logikę - dobrze. Można próbować inwestycji?
[ Dodano: 2015-11-20, 17:47 ]
Wziąłem w Intercarsie termowłącznik i tak:
1) Temperatura wg termometru - spada.
2) Po otwarciu maski wentylator nie bangla.
3) Woda schodzi.
4) Góra chłodnicy nagrzana, dół zimny.
5) Ciśnienie na wężach jest różne. Górny i dolny duże da się ścisnąć. Dolny wąski nie. Pompa-blok - tak, jakby był pusty. drobny wyciek przy samej objemce dolnej. Tyle, że objemka wymieniona na nowego ślimaka (bo idi w długą z tymi ściskowymi) i dokręcona aż miło.
I tak - to, że woda schodzi skokowo zrzucam na karb termostatu. Otwiera duży obieg i woda się uzupełnia. Dostaje zimnej ze zbiorniczka i się zamyka na mały obieg. I temu wg mnie skokami. Wąż pompa-blok i tak idzie do wymiany. Tylko jakiś dorwę i wpadnę na to, jak zdjąć górną ściskową objemkę. Kombinerkami, czy żabką nie da rady, bo nie ma jak przez dojście chwycić.
Ale - pompa. Jak sprawdzić, czy bangla?
[ Dodano: 2015-11-20, 18:41 ]
I tak poczytuję po internetach - mimo braku klimy mam nagrzewnicę? Bo coś tam było, że może być zapowietrzona.
EDYTA: Kabelkiem zwarłem. Kręci jak natrzaskany.
[ Dodano: 2015-11-18, 23:20 ]
Znalazłem coś takiego http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... dnicy.html i wg specyfy powinien mi się dość wcześnie załączać. Sądząc po cenie - to źle. Na logikę - dobrze. Można próbować inwestycji?
[ Dodano: 2015-11-20, 17:47 ]
Wziąłem w Intercarsie termowłącznik i tak:
1) Temperatura wg termometru - spada.
2) Po otwarciu maski wentylator nie bangla.
3) Woda schodzi.
4) Góra chłodnicy nagrzana, dół zimny.
5) Ciśnienie na wężach jest różne. Górny i dolny duże da się ścisnąć. Dolny wąski nie. Pompa-blok - tak, jakby był pusty. drobny wyciek przy samej objemce dolnej. Tyle, że objemka wymieniona na nowego ślimaka (bo idi w długą z tymi ściskowymi) i dokręcona aż miło.
I tak - to, że woda schodzi skokowo zrzucam na karb termostatu. Otwiera duży obieg i woda się uzupełnia. Dostaje zimnej ze zbiorniczka i się zamyka na mały obieg. I temu wg mnie skokami. Wąż pompa-blok i tak idzie do wymiany. Tylko jakiś dorwę i wpadnę na to, jak zdjąć górną ściskową objemkę. Kombinerkami, czy żabką nie da rady, bo nie ma jak przez dojście chwycić.
Ale - pompa. Jak sprawdzić, czy bangla?
[ Dodano: 2015-11-20, 18:41 ]
I tak poczytuję po internetach - mimo braku klimy mam nagrzewnicę? Bo coś tam było, że może być zapowietrzona.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
nie rozumiem pytaniaFahren pisze:I tak poczytuję po internetach - mimo braku klimy mam nagrzewnicę?
A w aucie ciepełko leci jak włączysz ogrzewanie :?:
Fahren, co do reszty to powiem szczerze że czytając twoje posty w połowie drogi się pogubiłem i nie pamiętam do było na początku a czytałem to ze 3 razy
czujnik ci tu nie wiele pomoże skoro dół chłodnicy zimnyFahren pisze:Znalazłem coś takiego http://e-katalog.intercar...-chlodnicy.html i wg specyfy powinien mi się dość wcześnie załączać. Sądząc po cenie - to źle. Na logikę - dobrze. Można próbować inwestycji?
W diesle jestem cienki jak sik węża, stąd pytanie. A po internetach było coś o zalewaniu samej nagrzewnicy, stąd skojarzenia z klimą.
Drugie - trafiliśmy z kumplem na jakąś czujkę, nigdzie nie podpiętą. Czujka w/przy termostacie. Wyglądała na odpowietrznik, poluzowaliśmy i nic, wykręciliśmy do końca a tam ślepo. Jakiś pomysł, co to jest? Po wykręceniu woda się polała
Drugie - trafiliśmy z kumplem na jakąś czujkę, nigdzie nie podpiętą. Czujka w/przy termostacie. Wyglądała na odpowietrznik, poluzowaliśmy i nic, wykręciliśmy do końca a tam ślepo. Jakiś pomysł, co to jest? Po wykręceniu woda się polała
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
nagrzewnica jest chyba w każdym aucie i czy ma klimę czy nie to tak dla wyjaśnienia i na jednym z wężu ma odpowietrznikFahren pisze:A po internetach było coś o zalewaniu samej nagrzewnicy, stąd skojarzenia z klimą.
Hmm ja tez nie znam diesla ale tam przy termostatach w audi zwykle nie było żadnych czujek więc nie wiem co to jest
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no wiem bo sam miałem malca dlatego napisałem że w prawie w każdym, a wróć moja pomyłka he napisałem chyba...maciek889 pisze:PieterB napisał/a:
nagrzewnica jest chyba w każdym aucie
Zwykle w samochodach z silnikiem chłodzonych powietrzem nie ma nagrzewnic (np. w maluchu).
Fahren, cos mi tu śmierdzi, daj fotkę tego ustrojstwa jak możesz