Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 RA/SB] 1,6 Turbo diesel, problem z niewlaczajacym s

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
michal_93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 19 maja 2013, 01:09
Lokalizacja: Olkusz

[B3 1.6 RA/SB] 1,6 Turbo diesel, problem z niewlaczajacym s

Post autor: michal_93 » 20 cze 2014, 21:45

Witam map problem z wiatrakiem ,poniewaz nie wlacza sie po zagrzaniu silnika do 90 °c jak i wyzej, prad dochodzi do niego na krótko itp ale nie da rady przex czujnik,nie wiem juz co mam robic:-(
Ostatnio zmieniony 21 cze 2014, 20:45 przez michal_93, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 cze 2014, 21:46

michal_93, nazwij poprawnie temat, zastosuj w nim tagi _uwaga


michal_93 pisze:nie wiem juz co mam robic:-(
wymienić czujnik :-P

Awatar użytkownika
Fahren
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 22 sie 2015, 18:28
Lokalizacja: Homburg

Post autor: Fahren » 18 lis 2015, 16:20

To ja się podepnę, bo ja z tym samym problemem, tylko gorzej. Strzeliła mi rura pompa - blok. A że nie ma rzeczy niemożliwych dla faceta z młotkiem i taśmą - odtłuściłem rurę, okleiłem dość solidnie i trzymało po zalaniu wodą i odpaleniu. Przez jakieś 400 km. Woda ze zbiorniczka gdzieś nawiała... ale rury suche. Dolałem, jadę, kontrolka się drze, macha do góry z odpalonym silnikiem i coś cicho. Wentylator jak stał, tak nie kręci. Zgasiłem silnik, macam rury. Wszystkie ciepłe i giętkie jak gąbka, poza wylotem z chłodnicy z dołu. Macam chłodnicę - góra grzeje, dół nie. Ściskam rurę ciepłą do chłodnicy z odkręconym zbiorniczkiem - bulgoce. Ściskam zimną do chłodnicy - bulgoce bardziej. Podpinam wentylator na krótko - chodzi. Więc trza sprawdzić to, co go odpala. I tu właśnie mam problem - jak sprawdzić, czy czujnik chodzi i czy aby tam po drodze nie ma bezpiecznika, który by wyciągnął styki?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 lis 2015, 17:02

Zobacz czy pompa wody cie się nie rozpadła albo czy nie masz zatkanej chłodnicy jak bulgocze a chłodnica w połowie zimna. A czujnik wykręć gotuj w garnku i mierz na bieżąco miernikiem czy pojawi się przejście między pinami.

Awatar użytkownika
Fahren
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 22 sie 2015, 18:28
Lokalizacja: Homburg

Post autor: Fahren » 18 lis 2015, 20:47

Da się sprawdzić tą pompę bez rozbierania? Ciśnienie, za każdym razem, co dolewałem wody, było. Zatkać chłodnica nie miała się czym. A z czajnikiem sprawdzę zaraz, o ile wykręcę

[ Dodano: 2015-11-18, 20:47 ]
Oto, co poczyniłem:

1. Odkręciłem gruby z góry chłodnicy. Płyn poleciał.
2. Odkręciłem cienki z dołu. Płyn poleciał.
3. Odkręciłem gruby z dołu. Płyn poleciał.
4. Zdiąłem wtyczkę czujnika. Przekręciłem kluczyki do kontrolek. Podpiąłem pod wtyczkę miernik. 12 V.

Obserwacje: Płyn którym się oblałem z węży jak ostatnia siermięga jest tłusty. Można już stwierdzić, że czujnik poszedł do krainy wiecznych pomiarów? I czy wymiana rozwiąże problem?

Braków oleju silnikowego nie stwierdzono. Szczelności rozdzielacza paliwa też nie, ale mam stracha samemu wymieniać uszczelki w pompie

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 lis 2015, 21:00

No jeszcze kolejna sprawa z zapowietrzaniem się układu to może być uszkodzona uszczelka pod głowicą. Szczególnie jeśli masz jakieś tłuste ślady w płynie chłodniczym.

Nie pojawia się ciśnienie w układzie chłodzenia na zimnym silniku?

AUDI 1.6TD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 30 kwie 2013, 21:12
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: AUDI 1.6TD » 18 lis 2015, 21:36

Jeśli wentylator na krótko działa to sprawdź instalację tym sposobem.
Jeśli chcesz sprawdzić czy w instalacji jest wszystko ok, to odłącz kostkę z czujnika temperatury w chłodnicy i weź kawałek kabelka i połącz 2 skrajne piny, jeśli zadziała to połącz też środkowy z pinem 1 lub 3, jeśli też zadziała to wszystko ok w instalacji, więc to czujnik, jeśli nie zadziała to musi być gdzieś kabel przetarty.To najprostszy sposób na sprawdzenie.

Awatar użytkownika
Fahren
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 22 sie 2015, 18:28
Lokalizacja: Homburg

Post autor: Fahren » 20 lis 2015, 18:41

Poskładałem, wlałem wody, odpaliłem. I tak - przez te 5 minut woda ze zbiorniczka nie zeszła, ale pomimo pustej chłodnicy woda się w niej pojawiła. Kabelkiem zaraz sprawdzę, ale mam tylko skrajne

EDYTA: Kabelkiem zwarłem. Kręci jak natrzaskany.

[ Dodano: 2015-11-18, 23:20 ]
Znalazłem coś takiego http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... dnicy.html i wg specyfy powinien mi się dość wcześnie załączać. Sądząc po cenie - to źle. Na logikę - dobrze. Można próbować inwestycji?

[ Dodano: 2015-11-20, 17:47 ]
Wziąłem w Intercarsie termowłącznik i tak:
1) Temperatura wg termometru - spada.
2) Po otwarciu maski wentylator nie bangla.
3) Woda schodzi.
4) Góra chłodnicy nagrzana, dół zimny.
5) Ciśnienie na wężach jest różne. Górny i dolny duże da się ścisnąć. Dolny wąski nie. Pompa-blok - tak, jakby był pusty. drobny wyciek przy samej objemce dolnej. Tyle, że objemka wymieniona na nowego ślimaka (bo idi w długą z tymi ściskowymi) i dokręcona aż miło.

I tak - to, że woda schodzi skokowo zrzucam na karb termostatu. Otwiera duży obieg i woda się uzupełnia. Dostaje zimnej ze zbiorniczka i się zamyka na mały obieg. I temu wg mnie skokami. Wąż pompa-blok i tak idzie do wymiany. Tylko jakiś dorwę i wpadnę na to, jak zdjąć górną ściskową objemkę. Kombinerkami, czy żabką nie da rady, bo nie ma jak przez dojście chwycić.

Ale - pompa. Jak sprawdzić, czy bangla?

[ Dodano: 2015-11-20, 18:41 ]
I tak poczytuję po internetach - mimo braku klimy mam nagrzewnicę? Bo coś tam było, że może być zapowietrzona.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 lis 2015, 18:49

Fahren pisze:I tak poczytuję po internetach - mimo braku klimy mam nagrzewnicę?
nie rozumiem pytania

A w aucie ciepełko leci jak włączysz ogrzewanie :?:
Fahren, co do reszty to powiem szczerze że czytając twoje posty w połowie drogi się pogubiłem i nie pamiętam do było na początku a czytałem to ze 3 razy :-P
Fahren pisze:Znalazłem coś takiego http://e-katalog.intercar...-chlodnicy.html i wg specyfy powinien mi się dość wcześnie załączać. Sądząc po cenie - to źle. Na logikę - dobrze. Można próbować inwestycji?
czujnik ci tu nie wiele pomoże skoro dół chłodnicy zimny ;-)

Awatar użytkownika
Fahren
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 22 sie 2015, 18:28
Lokalizacja: Homburg

Post autor: Fahren » 20 lis 2015, 20:30

W diesle jestem cienki jak sik węża, stąd pytanie. A po internetach było coś o zalewaniu samej nagrzewnicy, stąd skojarzenia z klimą.

Drugie - trafiliśmy z kumplem na jakąś czujkę, nigdzie nie podpiętą. Czujka w/przy termostacie. Wyglądała na odpowietrznik, poluzowaliśmy i nic, wykręciliśmy do końca a tam ślepo. Jakiś pomysł, co to jest? Po wykręceniu woda się polała

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 lis 2015, 20:38

Fahren pisze:A po internetach było coś o zalewaniu samej nagrzewnicy, stąd skojarzenia z klimą.
nagrzewnica jest chyba w każdym aucie i czy ma klimę czy nie to tak dla wyjaśnienia i na jednym z wężu ma odpowietrznik
Hmm ja tez nie znam diesla ale tam przy termostatach w audi zwykle nie było żadnych czujek więc nie wiem co to jest <nie wiem>

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 lis 2015, 21:29

Fahren pisze:Czujka w/przy termostacie.
To może pomyliło się wam z króćcem na głowicy.
PieterB pisze:nagrzewnica jest chyba w każdym aucie
Zwykle w samochodach z silnikiem chłodzonych powietrzem nie ma nagrzewnic (np. w maluchu).

Awatar użytkownika
Fahren
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 22 sie 2015, 18:28
Lokalizacja: Homburg

Post autor: Fahren » 21 lis 2015, 07:51

Czujka wygląda z zewnątrz jak odpowietrznik przy kaloryferze, w stronę gwintu jak termowłącznik. Wpadliśmy z kumplem na to, że zwyczajnie gdzieś coś zakamieniało, więc wlaliśmy w układ litr octu. Zobaczymy, jak efekty.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 lis 2015, 08:01

maciek889 pisze:PieterB napisał/a:
nagrzewnica jest chyba w każdym aucie
Zwykle w samochodach z silnikiem chłodzonych powietrzem nie ma nagrzewnic (np. w maluchu).
no wiem bo sam miałem malca dlatego napisałem że w prawie w każdym, a wróć moja pomyłka he napisałem chyba...

Fahren, cos mi tu śmierdzi, daj fotkę tego ustrojstwa jak możesz


ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl