Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] 1z, bosch, 93r, rozpiska pinów nastawnika

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

[B4 1.9 1Z] 1z, bosch, 93r, rozpiska pinów nastawnika

Post autor: ignac112 » 22 cze 2014, 11:56

Tak jak w temacie, poszukuję rozpiski pinów nastawnika boscha.
Chodzi mi o napięcia i opór na poszczególnych pinach, ponieważ po zgaszeniu auto nie zapaliło. Poruszaniu paroma wtyczkami auto zaczęło pracować, lecz po zgaszeniu znowu nie zapaliło.
Dzięki i pozdrawiam.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 cze 2014, 20:16

ignac112 pisze:Chodzi mi o napięcia i opór na poszczególnych pinach,
Mierzenie napięć sobie daruj ;-) Jak już chcesz coś zmierzyć ,to zmierz sobie oporności na ścieżkach suwaków <ok> 1-2 pin 2,6 -2,7 kilooma ,1-3 pin 1,1-1,2 kilooma ,oprność się zmienia przy ruszaniu suwakiem potencjometru ,i właśnie przez wartość tych oporności , ECU "widzi " położenie pierścienia na tłoczku...jak mu te wartosć giną ,to głupieje ,i mamy to co mamy,czyli szarpania ,falowanie obrotów ,a w skrajnych przypadkach brak reakcji na gaz aż do wysprzęglenia ,czy nieodpalanie :-/ Jak ECU nie widzi tam zadnych opornosci ,bo ginie styk ,to nie odpali za nic ,zawsze wtedy słychać cykanie n75 8-) ...Zrzuć dekielek i zobacz czy po właczeniu zapłonu ,suwak wykonuje ruch i po kilku sekundach wraca ,jak nie dygnie ,to nie ma styku na ścieżkach ...wiele z tego mierzenia i tak nie wyniknie ,bo jak raz odpala ,a raz nie ,to styk raz jest ,raz nie ma ,wiec jak będziesz mierzył ,to moze być ,a za chwilę przy próbie odpalenia ,już nie ;-) .Zanim jednak zaczniesz się bawić w mierzenie oporności ,ja bym profilaktycznie rozwiódł cienkim nożykiem piny we wtyczce nastawnika ,bo zdarza się że tam nie ma dobrego styku....piny są rozciętej rurki ,dającej się rozwieść cienkim nożykiem...oczywiście robimy to z wyczuciem ,żeby nie zmasakrować pinów 8-) Nie polecam psikania tam czymkolwiek,bo to strata czasu ,a czesto widze napsikane we wtyczkach nie wiadomo czym ,szczególnie nastawników potencjometrycznych .To takie desperackie próby przywrócenia ich do życia ,które na nic się zdadzą ,bo styk we wtyczce może się pogorszyć ,tylko jak ktoś dziesiątki razy wypina i wpina wtyczkę ...jak wtyczka jest wypieta i wpieta raz ,czy dwa ,to nie ma opcji żeby styk się pogorszył ...Jedynie w sytuacji gdy ruszamy kablem i coś się dzieje z obrotami silnika ,możemy obwiniać brak styku we wtyczce

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 23 cze 2014, 00:25

Pytam a no bo dlatego, że mam ciekawy przypadek.
Gdy cyka n75 auto nie zapala, gdy przestaje cykać auto odpala. Mam wrażenie, że na którymś kablu jest przebicie, bo czasem samo ruszanie kablami powoduje, że n75 przestaje cykać i auto odpala, a za chwilę ruszanie przewodami nie pomaga. W każdym bądź razie jest coś z przewodami nie tak i chciałbym to zbadać :)
Ale zrobię tak jak mówisz, auto znajomego i niby wcześniej nie szarpało, nie skakało, więc może niepotrzebnie skreśliłem nastawnik. Chodź gdy ruszaliśmy przewodami czasem słychać było jak nastawnik pracuje i często zmienia swoją pozycję.

We wtyczce piny dogięte, ale to nie to :)

Dzięki za pomoc ! <piwo>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 cze 2014, 14:21

ignac112 pisze:Gdy cyka n75 auto nie zapala, gdy przestaje cykać auto odpala. Mam wrażenie, że na którymś kablu jest przebicie, bo czasem samo ruszanie kablami powoduje, że n75 przestaje cykać i auto odpala, a za chwilę ruszanie przewodami nie pomaga.
Jak cyka ,to komp nie widzi nastawnika i na pewno nie odpali ,wiec albo na ściezkach nastawnika ,albo na kablach ...ale na kablach raczej tylko we wtyczce ...no chyba ze ktoś lutował styki na płytce pod dekielkiem ;-)Dokładnie tak samo cyka ,jak odepniemy wtyczkę nastawnika ,czy to na boschu ,czy pierburgu ;-)

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 23 cze 2014, 20:15

MUNIOR pisze:
ignac112 pisze:Gdy cyka n75 auto nie zapala, gdy przestaje cykać auto odpala. Mam wrażenie, że na którymś kablu jest przebicie, bo czasem samo ruszanie kablami powoduje, że n75 przestaje cykać i auto odpala, a za chwilę ruszanie przewodami nie pomaga.
Jak cyka ,to komp nie widzi nastawnika i na pewno nie odpali ,wiec albo na ściezkach nastawnika ,albo na kablach ...ale na kablach raczej tylko we wtyczce ...no chyba ze ktoś lutował styki na płytce pod dekielkiem ;-)Dokładnie tak samo cyka ,jak odepniemy wtyczkę nastawnika ,czy to na boschu ,czy pierburgu ;-)
Dokładnie jest tak jak mówisz, przy czym wtyczka była sprawdzona z miejsca i tam jest wszystko ok :) I właśnie chciałem sprawdzić czy gdzieś od wtyczki do kompa nie ma jakiegoś niepożądanego przejścia :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 cze 2014, 21:19

ignac112 pisze:Dokładnie jest tak jak mówisz, przy czym wtyczka była sprawdzona z miejsca i tam jest wszystko ok :) I właśnie chciałem sprawdzić czy gdzieś od wtyczki do kompa nie ma jakiegoś niepożądanego przejścia :)
Skoro wtyczka jest ok.to jedynym miejscem w kórym może być coś nie ok .jest płytka nastawnika 8-) postukaj w nastawnik ,w momencie w którym cyka ,a przekonasz się że przestanie ;-) ...kolega ktoremu robiłem pierwszą przekładkę ,miał obity cały nastawnik ,bo stukanie w niego ,było jedynym sposobem na odpalenie jak cykał 8-) Także nie miej złudzeń , :!: że winne jest co innego niż nastawnik ...ja nie mam żadnych i wiem na pewno że to jego wina ...za dużo tego widziałem,żeby mieć jakiekolwiek wątpliwości :roll:

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 23 cze 2014, 22:28

MUNIOR pisze:
ignac112 pisze:Dokładnie jest tak jak mówisz, przy czym wtyczka była sprawdzona z miejsca i tam jest wszystko ok :) I właśnie chciałem sprawdzić czy gdzieś od wtyczki do kompa nie ma jakiegoś niepożądanego przejścia :)
Skoro wtyczka jest ok.to jedynym miejscem w kórym może być coś nie ok .jest płytka nastawnika 8-) postukaj w nastawnik ,w momencie w którym cyka ,a przekonasz się że przestanie ;-) ...kolega ktoremu robiłem pierwszą przekładkę ,miał obity cały nastawnik ,bo stukanie w niego ,było jedynym sposobem na odpalenie jak cykał 8-) Także nie miej złudzeń , :!: że winne jest co innego niż nastawnik ...ja nie mam żadnych i wiem na pewno że to jego wina ...za dużo tego widziałem,żeby mieć jakiekolwiek wątpliwości :roll:
Nie pierwszy raz tu jestem, żebym miał wątpliwości co do Twojej wiedzy :P
No to zostaje wymiana.
Tylko tak jak pisałem wcześniej, auto nie miało typowych objawów padającego nastawnika (czyli szarpanie), jedynie co to kopci, jakby guma od intercoolera była ściągnięta, przy czym auto ma mocy jakby po wirusie. Podejrzewam opornik, ale w przewodach przy pompie nigdzie go nie ma :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 cze 2014, 23:33

ignac112 pisze:przy czym auto ma mocy jakby po wirusie
Być może jest wirus ,czyli zminione mapki w ecu ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl