Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8 PM] Mały pożar, parę pytań

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Varenoth
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 02 lis 2013, 18:34

[1.8 PM] Mały pożar, parę pytań

Post autor: Varenoth » 12 cze 2014, 20:13

Cześć i czołem.

Ostatnio zaskoczył mnie "mały" ogień pod maską, mianowicie zapalił się kabel zasilający od wzmacniacza. Sytuacja szybko opanowana, odciąłem prąd, psiknąłem gaśnicą i... No właśnie :( . Nie licząc przypalenia prawego boczku drzwi, obyło się bez strat, jednakże cała komora silnika jest upierdzielona w proszku z gaśnicy, który zaś następnie ochoczo przemieścił się do kanałów nawiewu. Próbowałem odkurzania, ale a) nie wszędzie da się dotrzeć, b) w niektórych miejscach proszek zamienił się w skorupę. Więc pytam:

1. Tak, czytałem o myciu silnika, ale informacje są niejednoznaczne - wystarczy zdjąć kopułkę/przewody/palec, polać preparatem, spłukać, odmuchać i gotowe? Czy może akurat w tym silniku wygląda to inaczej/jest niemożliwe?

2. Co z nawiewem? Próbowałem włączyć go i zostawić, żeby się sam opróżnił z tego cholernego proszku, ale pojeżdżę troche i wszystko wraca, dalej wali pyłem po oczach, co nie dość, że jest niebezpieczne, to jeszcze pewnie i niezdrowe.

Pomocy! :P

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 cze 2014, 08:05

Varenoth, kopułki nie trzeba ściągać bo nic Ci to nie da, nalejesz wody do aparatu, wystarczy go zabezpieczyć aby nie dostała się tam woda, np nałożyć jakiś worek i tak samo z alternatorem. Przynajmniej ja tak robiłem.
Można jeszcze odpiąć aku chodź ja tego nie robiłem.
Płyn do mycia silników i heja dobrze jest mieć jeszcze jakiś pędzelek którym się troszkę wymywa szczególnie w jakichś zakamarkach do tego woda i myjesz. Dodam jeszcze że trzeba dobrze spłukać bo te środki strasznie niszczą uszczelki gumowe. Ale nie używaj do tego myjki ciśnieniowej bo można pouszkadzać instalacje ja używałem po prostu z kranu. Najlepiej jest to też robić w jakiś upalny dzień wtedy 3-4 godz i silnik suchutki i nie ma znaku wody.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 15 cze 2014, 12:51

Wyciągnij aku, nastęnie elementy zapłonu takie jak cewka, aparat zapłonowy (rozdzielacz) owiń porządnie reklamówkami ew. folią i wtedy możesz porządnie wymyć motorownie.
Co do nawiewu, to zdemontuj maskownicę w podszybiu, następnie tam wszystko dokładnie wymyj (może nawet WD-40), odkręć schowek pasażera w kokpicie, zdemontuj wentylator nagrzewnicy i dalej czyść z tej skorupy jakimś preparatem typu WD-40 czy czymś podobnym. Wentylator możesz przedmuchać kompresorem (jeśli nie masz to nawet na stacji benzynowej możesz predmuchać zwykłym pistoletem z manometrem do pompowania kół. Wtedy łopatki powinny się fajnie oczyścić. Po złożeniu tego wszystkiego do kupy, pozostaje Ci podłączenie prostownika do aku i włączenie na IV biegu nawiewu na jakieś 20-30minut, to powinno wystarczyć na usunięcie resztki pyłu z obudowy i kierownicy nagrzewnicy i kanałów wentylacyjnych... Potem pozostanie Ci tylko sprzątanie auta <ok> Powodzenia!

[ Dodano: 2014-06-15, 12:53 ]
PS Miałeś chociaż jakiś bezpiecznik na przewodzie zasilającym wzmaka? :-x
Nie raz robiłem car-audio i przyznam szczerze, że dziwny przypadek związany z tym ognichem pod machą.
OOOO Cztery pierścienie, robią wrażenie

Awatar użytkownika
Varenoth
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 02 lis 2013, 18:34

Post autor: Varenoth » 15 cze 2014, 16:54

Patrique, no właśnie nie było bezpiecznika, bo montował "specjalista" :oops:

Dzięki wam bardzo, pozostaje sie zabrać do roboty ;-)

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 21 cze 2014, 20:16

Proszek z gaśnicy jest ciężki do usunięcia. Kumpel kupił samochód po kradzieży w którym złodzieje opryskali całe wnętrze gaśnicą. Mówił że proszek nie schodzi z foteli nawet z pomocą myjki ciśnieniowej.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Przemas80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1876
Rejestracja: 26 lut 2011, 09:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: Przemas80 » 22 cze 2014, 13:09

Tak też mi się wydawało że lepiej dechę zmienić bo zapachu i strzępów tego syfu raczej prędko się nie pozbędziesz niestety :-/

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 22 cze 2014, 13:42

Pomyśleć, że moja gaśnica kiedyś luźno latała po całym samochodzie :-P . Nawet nie myślę, co by było jakby wystrzeliła.

Awatar użytkownika
andrzejau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:10
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka / Ząbki
Kontakt:

Post autor: andrzejau » 22 cze 2014, 22:52

U mnie swąd spalenizny było czuć ze 2-3 tygodnie... W końcu przestało być czuć. Bezpiecznik na kablu załóż max 30 cm od podłączenia do aku. Ile amper nie pamiętam (CHYBA 30A). Nie jestem pewny. Zobaczę to napiszę. Kabel u siebie dałem o średnicy 5-7 mm (patrząc od czoła). Nie pamiętam więcej bo to robiłem 4 lata temu.

Co do gaśnicy, to kupiłem 2 x 2kg po pożarze u siebie hehe...
Pozdro i powodzenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga