Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK 2.0E Gaz] uklad chlodzenia

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 gru 2007, 18:31

Metal pisze:Czy są rózne termostaty ?
Zdarza się (niższa temperatura początku i końca otwarcia), ale do B4 ABK powinien być taki, który się otwiera (początek) przy 87*C, najlepiej Wahlera.
Metal pisze:i czy to normalne ze gorny wąż mam gorący a dolny zimny?
Jeśli temperatura jest w okolicach 95*C to nienormalne. Zmień mechanika albo jedź na reklamację bo coś skopał i możliwe, że niepotrzebnie naciągnął Cię na koszty za czujnik. Temp. 101*C to prawdopodobnie wina "kłamiącego" czujnika. Ale może być i tak, że faktycznie taka jest temp. bo duży obieg nie działa. Po całkowitym rozgrzaniu silnika oba węże powinny być prawie tak samo gorące. Zrób to jak najszybciej żebyś nie narobił sobie większych problemów.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 03 gru 2007, 18:54

Metal posłuchaj się Danka, on Ci dobrze radzi.
Przy sprawnym termostacie, nagrzanym silniku i wyłączonym ogrzewaniu dolny wąż nie powinien mieć temperatury niższej niż 87 stopni, gdy w tym czasie górny wąż może nagrzewać się do ok 100 stopni. Różnica kilkunastu stopni nie powinna być odczuwana jako znaczna.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 03 gru 2007, 19:02

A ja dzisiaj wymienilem termostat (Wahler 35zl) i korek od zbiorniczka (ori ASO 50,30zl) i po zalaniu ukladu silnik sie rozgrzal do ok 91* i troszke skoczylo wlaczyl sie wentylator na chwile, ubylo plynu, dolalem i po sprawdzeniu okazalo sie ze weze wszystkie gorace jak i cala chlodnica, weze pod lekkim cisnieniem ale mysle ze troche mniejszym niz wczesniej, wyciekow brak, temp trzyma 92*, po zgaszeniu silnika temp wzrosla moze o 1-2* nie wiecej, ogolnie chyba wszystko wrocilo do normy :-D Dzieki wielkie chlopaki jeszcze raz <pijaczek> .
A jeszce mam takie pytanie, czy za wlaczanie sie wentylatora odpowiada tylko ten czujnik w chlodnicy czy ktorys jeszcze :?:
Pozdr.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 gru 2007, 19:07

Tutaj to akurat nie wiem czy w ACE jest tak jak w ABK, że jest dodatkowe zasilanie wentylatora do schłodzenia silnika po jego zgaszeniu.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 03 gru 2007, 19:10

Chyba jest bo czasem mi sie wlaczyl na zgaszonym silniku.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 gru 2007, 20:33

Tak, sprawdziłem w schemacie, masz dodatkowy bieg wentylatora. Steruje tym chyba dodatkowy przekaźnik i włącznik cieplny dodatkowego biegu wentylatora. Coś jak w ABK.

Awatar użytkownika
Metal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1031
Rejestracja: 17 lip 2007, 00:03
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Metal » 03 gru 2007, 23:52

Witam ponownie

Ponieważ nie dawala mi ta temperatura spokoju postanowilem poszales troszke mocniej tak zeby sie zagrzal silnik mocno no i jak zwykle mialem temperaturke 101 stopni po chwili spadła mi do ponizej 90 stopni zatrzylamałem sie otworzyłem maske i górny wąż i dolny były gorące powiedzcie mi czy mam sie przejmowac?? czy nie <mikolaj>

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 04 gru 2007, 00:07

Metal
Wygląda na to że wskaźnik masz sprawny. Dziwi mnie tylko dlaczego temperatura podskoczyła tak wysoko. Przy ok. 95 stopni powinien włączyć się pierwszy bieg wentylatora, który nie dopuszcza by temperatura wzrastała jeszcze bardziej.
Nawet gdyby auto stało o tej porze roku w korku to przy sprawnym układzie chłodzenia (w tym wentylatory) temperatura nie powinna przekroczyć ok. 97 stopni.
Być może masz uszkodzony pierwszy bieg wiatraków, które włączają się dopiero przy temperaturze ok 102 stopni - drugi bieg.

Inna opcja jest taka, ze przycina Ci się termostat, który do swojego otwarcia potrzebuje "kopa" w postaci nagłego skoku temperatury np. do 100 stopni.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 04 gru 2007, 07:03

Albo był gdzieś jeszcze zapowietrzony układ. U mnie przed wymianą termostatu, chłodnicy i nagrzewnicy było cały czas max. 90* po wymianie tych elementów na samym początku temperatura wariowała, że myślałem już że termostat jest jest do bani dochodziło nawet do 105* po porządnym gazowaniu tak ok 5 minut po zagrzaniu trzymałem na ok 4tys. obrotów i dopiero zaczęło sie normować teraz czy to w mieście czy na trasie temperatura cały czas stoi na 93-95*. Wentyl zalącza się na temgdzieś ok 96-97*.

Awatar użytkownika
Metal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1031
Rejestracja: 17 lip 2007, 00:03
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Metal » 05 gru 2007, 00:17

No i jest tak jak mowiles kokolino :) dzis znowu pojezdziłem mocniej i max temperaturka to 93-95 stopni :) ani razu nieprzekroczylo 100 i oba węze miałem nagrzane :) wiec wszystko wróciło do normy :-) kamien spadł mi z serca
Dziekuje ze pomoc :)

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 05 gru 2007, 20:22

Twój termostat jest zły

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 05 gru 2007, 20:33

Darecki3037, czyj termostat? Przecież Metal napisał, że wszystko wróciło do normy, o co Ci chodzi?

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 05 gru 2007, 20:48

chyba pomyliłem posty ( wcześniej ktos pisał ze ma górny wąż gorący a dolny zimny i mu gotuje... ) sorki pomyłka

Awatar użytkownika
Metal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1031
Rejestracja: 17 lip 2007, 00:03
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Metal » 05 gru 2007, 23:45

A jednak dalej cos jest nie tak dzis az zapalila mi sie czerwona lampka:( raz trzyma mi 93-95 a zachwile mam 102-103 :( narazie autko stoi a w sobote do mechanika...mam nadzieje ze to tylko wadliwy nowy termostat

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 05 gru 2007, 23:52

Metal pisze:A jednak dalej cos jest nie tak dzis az zapalila mi sie czerwona lampka:( raz trzyma mi 93-95 a zachwile mam 102-103 :( narazie autko stoi a w sobote do mechanika...mam nadzieje ze to tylko wadliwy nowy termostat
może jednak nie pomyliłem...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl