Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 3A] Brak oscylacji sondy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 13 cze 2014, 23:33

ja u siebie zmieniłem 4 sondy jedną ori potem zamiennik, znów ori ale używkę, i znów zamiennik w końcu z racji że mam lpg olałem ją. Co do miernika da się zmierzyć różne rzeczy ale nie każdym. A jeśli chodzi o sondę to nie wiem czemu się psują w PM jest w kolektorze i jest chyba fabryczna boscha a w ADA w kacie i padają jak muchy co chwilę.

Tomiszen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 27 sty 2014, 20:54

Post autor: Tomiszen » 17 cze 2014, 16:41

Panowie chcę reklamować sondę, dziś byłem na analizatorze spalin możecie się wypowiedzieć, czy spaliny mają odpowiedni skład?
CO 7,9% obj,
COcor 8,22% obj,
CO2 6,5% obj,
HC 476 ppm obj,
O2 3,93% obj
lambda 0,903
silnik rozgrzany na trasie, sonda 0,95V przy przygazowaniu spadnie do ok. 0,3V i z powrotem wraca do 0,95V, brak oscylacji.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 17 cze 2014, 19:24

Tam masz wtrysk mechaniczny ke motronic ???
1 - Jeśli tak to sprawdź czujnik temperatury w bloku silnika z tyłu - jak on ma przerwę to nie ma regulacji
2 - Może ktoś rozregulował rozdzielacz paliwa i wyszedł poza zakres regulacji - na jałowych obrotach kręć tak śrubą by wejść w zakres regulacji - tylko pamiętaj że jak się nie uda to wróć w początkowe położenie
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#314922

Tomiszen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 27 sty 2014, 20:54

Post autor: Tomiszen » 17 cze 2014, 19:52

Tak to jest ke-motronic czujnik jest chyba dobry, bo na zimnym ma koło 4kom a na gorącym 180 om.
Na nastawniku ciśnienia na rozgrzanym silniku jest -16,04 do -16,16mA. po odłączeniu kostki obroty delikatnie spadną. Czy kręcenie imbusem da efekt jeśli sonda jest nie sprawna?

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 17 cze 2014, 22:06

83tomek02 pisze:Na nastawniku ciśnienia na rozgrzanym silniku jest -16,04 do -16,16mA. po odłączeniu kostki obroty delikatnie spadną. Czy kręcenie imbusem da efekt jeśli sonda jest nie sprawna?
Sonda masz sprawną skoro piszesz że "sonda 0,95V przy przygazowaniu spadnie do ok. 0,3V i z powrotem wraca do 0,95V, brak oscylacji."
Kręć inbusem tak by wjechać w zakres regulacji - w linku który podałem masz napisane jak i co
Jak wjedziesz w zakres to zobaczysz jak ładnie zacznie regulować
Link do przeczytania ten powyżej !

Tomiszen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 27 sty 2014, 20:54

Post autor: Tomiszen » 18 cze 2014, 13:30

Pokręciłem imbusem obrót w lewo, obrót w prawo to amperaż prawie nie drgnął i zostawiłem tak, że jak odłączę nastawnik to obroty tylko delikatnie spadną.
Zrobiłem diagnozę kodów błyskowych to wychodzą dwa błędy:
2312- czujnik temperatury płynu, nie wiem dlaczego ale wtrysk dodatkowy się nie załącza a oporność czujnika jest prawidłowa,
2341- mieszanka paliwowa poza tolerancją,
o sondzie nic nie wspomina.
Znajomy podsunął myśl aby wstawić emulator sondy, co o tym myślicie?

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 21 cze 2014, 08:52

2312- czujnik temperatury płynu - jak on jest uwalony - może kable nie kontaktują - to wtedy nie ma żadnej regulacji i dlatego prąd ani nie drgną jak kręciłeś !!!

Wepnij się w sondę lambda i potem raz jeden obrót pomału w lewo a potem pomału w prawo od pozycji początkowej - zobaczysz czy napięcie przejdzie z 0.95v na 0.3 !!! jeśli przejdzie to ustaw jak najbliżej przejścia - w ten sposób masz z grubsza (na 95 procent dokładności) ustawioną mieszankę.
Napisz czy się udało i będziemy kąbinować dalej
Emulator - co za głupi pomysł !!!

Tomiszen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 27 sty 2014, 20:54

Post autor: Tomiszen » 21 cze 2014, 09:48

Spróbuję ale druga sprawa jest taka, że wg charakterystyki napięć potencjometru przepływki, którą podałeś w jakimś poście to jeśli między stykiem 1 i 3 jest napięcie 4,9V to między 2 a 3 na rozgrzanym silniku i obrotach jałowych powinno być pomiędzy 0,5 a 0,8V. U mnie jest na zapłonie 0,15V a na uruchomionym silniku 0, 18V chociaż przepływka widać, że nie miała ruszanego potencjometru, bo śruby są zaklejone chyba oryginalnie, chociaż widać ślady ingerencji przy śrubce oporności. Może przez to są podwyższone obroty, po uruchomieniu silnika ok. 1200 a na rozgrzanym silniku 1000.
Czujnik płynu na zimnym silniku i temp na dworze 15C ma 3,6kΩ a na gorącym było 210Ω, napięcie we wtyczce do czujnika 5V.
Dzisiaj o 15.00 stał się cud uruchomiłem poprzednią przepływkę (którą sam unieruchomiłem przez zmianę skoku tłoczka pod głowicą, paliwo kapało to dokręciłem trochę tą tulejkę) i nawet sonda zaczęła oscylować. Ustawiłem napięcie 2-3 na 0,6V a na nastawniku jest 18-22mA, nie kręciłem jeszcze imbusem, bo muszę rozwiercić zaślepkę, bo jest alu, błąd spaliny ubogie
Co ciekawe porównałem wydatek paliwa przez wtryski aktualnej przepływki z poprzednią to teraz jest 120ml, a wtedy było 140ml.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 25 cze 2014, 17:42

83tomek02 pisze:na nastawniku jest 18-22mA
Skręć na od 0 do +5 mA - to raczej już wiesz
biegunów nie pomyl

Obrazek

Jak prąd będzie oscylował to pozostaje tylko potencjometr wyregulować i motor będzie chodził jak wściekły
https://audi80.pl/20-6a-ustawienie-p ... ort#815975

Tomiszen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 27 sty 2014, 20:54

Post autor: Tomiszen » 26 cze 2014, 10:21

Prąd nastawnika 0-5mA na co ma wpływ? spalanie, osiągi?

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 26 cze 2014, 13:30

83tomek02 pisze:Prąd nastawnika 0-5mA na co ma wpływ? spalanie, osiągi?
Prąd ma oscylować w środku zakresu regulacji
Jak będziesz poza zakresem to będzie mieszanka albo za bogata lub za uboga

Obrazek

ma być od 0 do +5
Jak widać zakres mamy szeroki od -16 mA do +23 mA
Skoro niemiec napisał od 0 do +5 to naprawdę nie raz się przekonałem że niemca prawie nie sposób poprawić

Tomiszen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 27 sty 2014, 20:54

Post autor: Tomiszen » 27 cze 2014, 13:05

Ustawione ok. 1-4mA po zdjęciu kostki nastawnika obroty ani drgną. Kontrola za 2000km.
Dziękuje kolego Ziemor za współpracę duże <piwo> dla Ciebie.
Mam jeszcze na 80% zapłon niepewnie ustawiony, na lampę nie można zestroić ale to robił pseudo mechanik (a nie ja) może dlatego hihihi. Zobaczę jakie teraz będzie spalanie wtedy pomyślimy nad zapłonem.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 27 cze 2014, 19:46

83tomek02 pisze:Mam jeszcze na 80% zapłon niepewnie ustawiony
W silniku 6A to najprostrze co może być
https://audi80.pl/b3-20-16v-6a-ustaw ... t20713.htm

Tomiszen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 27 sty 2014, 20:54

Post autor: Tomiszen » 27 cze 2014, 21:54

A w 3A jest tak samo jak w 6A?
Nacięcie na aparacie zapłonowym powinno być skierowane w stronę silnika, czy naprzeciw?

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 03 lip 2014, 22:09

83tomek02 pisze:A w 3A jest tak samo jak w 6A?
raczej tak

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl