[B3 2.0 3A] Brak oscylacji sondy
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
ja u siebie zmieniłem 4 sondy jedną ori potem zamiennik, znów ori ale używkę, i znów zamiennik w końcu z racji że mam lpg olałem ją. Co do miernika da się zmierzyć różne rzeczy ale nie każdym. A jeśli chodzi o sondę to nie wiem czemu się psują w PM jest w kolektorze i jest chyba fabryczna boscha a w ADA w kacie i padają jak muchy co chwilę.
Panowie chcę reklamować sondę, dziś byłem na analizatorze spalin możecie się wypowiedzieć, czy spaliny mają odpowiedni skład?
CO 7,9% obj,
COcor 8,22% obj,
CO2 6,5% obj,
HC 476 ppm obj,
O2 3,93% obj
lambda 0,903
silnik rozgrzany na trasie, sonda 0,95V przy przygazowaniu spadnie do ok. 0,3V i z powrotem wraca do 0,95V, brak oscylacji.
CO 7,9% obj,
COcor 8,22% obj,
CO2 6,5% obj,
HC 476 ppm obj,
O2 3,93% obj
lambda 0,903
silnik rozgrzany na trasie, sonda 0,95V przy przygazowaniu spadnie do ok. 0,3V i z powrotem wraca do 0,95V, brak oscylacji.
Tam masz wtrysk mechaniczny ke motronic ???
1 - Jeśli tak to sprawdź czujnik temperatury w bloku silnika z tyłu - jak on ma przerwę to nie ma regulacji
2 - Może ktoś rozregulował rozdzielacz paliwa i wyszedł poza zakres regulacji - na jałowych obrotach kręć tak śrubą by wejść w zakres regulacji - tylko pamiętaj że jak się nie uda to wróć w początkowe położenie
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#314922
1 - Jeśli tak to sprawdź czujnik temperatury w bloku silnika z tyłu - jak on ma przerwę to nie ma regulacji
2 - Może ktoś rozregulował rozdzielacz paliwa i wyszedł poza zakres regulacji - na jałowych obrotach kręć tak śrubą by wejść w zakres regulacji - tylko pamiętaj że jak się nie uda to wróć w początkowe położenie
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#314922
Sonda masz sprawną skoro piszesz że "sonda 0,95V przy przygazowaniu spadnie do ok. 0,3V i z powrotem wraca do 0,95V, brak oscylacji."83tomek02 pisze:Na nastawniku ciśnienia na rozgrzanym silniku jest -16,04 do -16,16mA. po odłączeniu kostki obroty delikatnie spadną. Czy kręcenie imbusem da efekt jeśli sonda jest nie sprawna?
Kręć inbusem tak by wjechać w zakres regulacji - w linku który podałem masz napisane jak i co
Jak wjedziesz w zakres to zobaczysz jak ładnie zacznie regulować
Link do przeczytania ten powyżej !
Pokręciłem imbusem obrót w lewo, obrót w prawo to amperaż prawie nie drgnął i zostawiłem tak, że jak odłączę nastawnik to obroty tylko delikatnie spadną.
Zrobiłem diagnozę kodów błyskowych to wychodzą dwa błędy:
2312- czujnik temperatury płynu, nie wiem dlaczego ale wtrysk dodatkowy się nie załącza a oporność czujnika jest prawidłowa,
2341- mieszanka paliwowa poza tolerancją,
o sondzie nic nie wspomina.
Znajomy podsunął myśl aby wstawić emulator sondy, co o tym myślicie?
Zrobiłem diagnozę kodów błyskowych to wychodzą dwa błędy:
2312- czujnik temperatury płynu, nie wiem dlaczego ale wtrysk dodatkowy się nie załącza a oporność czujnika jest prawidłowa,
2341- mieszanka paliwowa poza tolerancją,
o sondzie nic nie wspomina.
Znajomy podsunął myśl aby wstawić emulator sondy, co o tym myślicie?
2312- czujnik temperatury płynu - jak on jest uwalony - może kable nie kontaktują - to wtedy nie ma żadnej regulacji i dlatego prąd ani nie drgną jak kręciłeś !!!
Wepnij się w sondę lambda i potem raz jeden obrót pomału w lewo a potem pomału w prawo od pozycji początkowej - zobaczysz czy napięcie przejdzie z 0.95v na 0.3 !!! jeśli przejdzie to ustaw jak najbliżej przejścia - w ten sposób masz z grubsza (na 95 procent dokładności) ustawioną mieszankę.
Napisz czy się udało i będziemy kąbinować dalej
Emulator - co za głupi pomysł !!!
Wepnij się w sondę lambda i potem raz jeden obrót pomału w lewo a potem pomału w prawo od pozycji początkowej - zobaczysz czy napięcie przejdzie z 0.95v na 0.3 !!! jeśli przejdzie to ustaw jak najbliżej przejścia - w ten sposób masz z grubsza (na 95 procent dokładności) ustawioną mieszankę.
Napisz czy się udało i będziemy kąbinować dalej
Emulator - co za głupi pomysł !!!
Spróbuję ale druga sprawa jest taka, że wg charakterystyki napięć potencjometru przepływki, którą podałeś w jakimś poście to jeśli między stykiem 1 i 3 jest napięcie 4,9V to między 2 a 3 na rozgrzanym silniku i obrotach jałowych powinno być pomiędzy 0,5 a 0,8V. U mnie jest na zapłonie 0,15V a na uruchomionym silniku 0, 18V chociaż przepływka widać, że nie miała ruszanego potencjometru, bo śruby są zaklejone chyba oryginalnie, chociaż widać ślady ingerencji przy śrubce oporności. Może przez to są podwyższone obroty, po uruchomieniu silnika ok. 1200 a na rozgrzanym silniku 1000.
Czujnik płynu na zimnym silniku i temp na dworze 15C ma 3,6kΩ a na gorącym było 210Ω, napięcie we wtyczce do czujnika 5V.
Dzisiaj o 15.00 stał się cud uruchomiłem poprzednią przepływkę (którą sam unieruchomiłem przez zmianę skoku tłoczka pod głowicą, paliwo kapało to dokręciłem trochę tą tulejkę) i nawet sonda zaczęła oscylować. Ustawiłem napięcie 2-3 na 0,6V a na nastawniku jest 18-22mA, nie kręciłem jeszcze imbusem, bo muszę rozwiercić zaślepkę, bo jest alu, błąd spaliny ubogie
Co ciekawe porównałem wydatek paliwa przez wtryski aktualnej przepływki z poprzednią to teraz jest 120ml, a wtedy było 140ml.
Czujnik płynu na zimnym silniku i temp na dworze 15C ma 3,6kΩ a na gorącym było 210Ω, napięcie we wtyczce do czujnika 5V.
Dzisiaj o 15.00 stał się cud uruchomiłem poprzednią przepływkę (którą sam unieruchomiłem przez zmianę skoku tłoczka pod głowicą, paliwo kapało to dokręciłem trochę tą tulejkę) i nawet sonda zaczęła oscylować. Ustawiłem napięcie 2-3 na 0,6V a na nastawniku jest 18-22mA, nie kręciłem jeszcze imbusem, bo muszę rozwiercić zaślepkę, bo jest alu, błąd spaliny ubogie
Co ciekawe porównałem wydatek paliwa przez wtryski aktualnej przepływki z poprzednią to teraz jest 120ml, a wtedy było 140ml.
Skręć na od 0 do +5 mA - to raczej już wiesz83tomek02 pisze:na nastawniku jest 18-22mA
biegunów nie pomyl
Jak prąd będzie oscylował to pozostaje tylko potencjometr wyregulować i motor będzie chodził jak wściekły
https://audi80.pl/20-6a-ustawienie-p ... ort#815975
Prąd ma oscylować w środku zakresu regulacji83tomek02 pisze:Prąd nastawnika 0-5mA na co ma wpływ? spalanie, osiągi?
Jak będziesz poza zakresem to będzie mieszanka albo za bogata lub za uboga
ma być od 0 do +5
Jak widać zakres mamy szeroki od -16 mA do +23 mA
Skoro niemiec napisał od 0 do +5 to naprawdę nie raz się przekonałem że niemca prawie nie sposób poprawić
Ustawione ok. 1-4mA po zdjęciu kostki nastawnika obroty ani drgną. Kontrola za 2000km.
Dziękuje kolego Ziemor za współpracę duże dla Ciebie.
Mam jeszcze na 80% zapłon niepewnie ustawiony, na lampę nie można zestroić ale to robił pseudo mechanik (a nie ja) może dlatego hihihi. Zobaczę jakie teraz będzie spalanie wtedy pomyślimy nad zapłonem.
Dziękuje kolego Ziemor za współpracę duże dla Ciebie.
Mam jeszcze na 80% zapłon niepewnie ustawiony, na lampę nie można zestroić ale to robił pseudo mechanik (a nie ja) może dlatego hihihi. Zobaczę jakie teraz będzie spalanie wtedy pomyślimy nad zapłonem.
W silniku 6A to najprostrze co może być83tomek02 pisze:Mam jeszcze na 80% zapłon niepewnie ustawiony
https://audi80.pl/b3-20-16v-6a-ustaw ... t20713.htm