Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8S JN] Brak wolnych obrotów, zrobiona częściowa diagno

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
majowy_dejf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 24 lut 2007, 15:30
Kontakt:

[B3 1.8S JN] Brak wolnych obrotów, zrobiona częściowa diagno

Post autor: majowy_dejf » 21 cze 2014, 11:51

Hej koledzy!

kilka lat temu Kolega thomson na podst zdjęcia mojego silnika określił że to silnik JN:

Obrazek

przekopałem całe forum ale nigdzie nie ma jednoznacznie napisane, gdzie jest silnik krokowy w tym aucie - czy ktoś może mi go wskazać ? o ile w tym silniku jest - jeśli nie - to co przy przepustnicy za nie odpowiada ?

Jakie są OBJAWY: na benzynie i gazie trudny rozruch, na zimnym silniku brak wolnych obrotow, po rozgrzaniu obroty falują doprowadzając czasem do zgaśnięcia. DODATKOWO na wyzszych obrotach przerywa...ale przerywa pracą całego silnika, 4 cylindrow, gdy się doda gazu czuć, że chodzą 4 gary... cala instalacja zapłonowa wymieniona i sprawdzona.

Chcę więc zacząć od silnika krokowego ale nie wiem, gdzie łon je...

pomozcie!
Ostatnio zmieniony 28 cze 2014, 15:51 przez majowy_dejf, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 cze 2014, 12:25

majowy_dejf pisze:przekopałem całe forum ale nigdzie nie ma jednoznacznie napisane, gdzie jest silnik krokowy w tym aucie - czy ktoś może mi go wskazać ?
źle kopałeś bo ja sam w niejednym temacie już pisałem że JN nie posiada silniczka krokowego

Zacznij od sprawdzenia szczelności między przepływomierzem a przepustnicą.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2014, 12:28 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.

majowy_dejf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 24 lut 2007, 15:30
Kontakt:

Post autor: majowy_dejf » 21 cze 2014, 12:28

Ok - może tak być, że źle przekopałem...

Ale podpowiedzcie zatem, co odpowiada za wolne obroty w JN i dlaczego tak się może dziać?

Zaraz idę spojrzeć do auta czy ja posiadam czujnik temp. do ECU ktory - jak piszecie na forum - czesto zle dziala... na tym trojniku, gdzie są 3 czyjniki temp razem...

Jak sprawdzić miernikiem, czy jest w porządku ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 cze 2014, 12:31

tu je masa podobnych tematów http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... rot%C3%B3w

co do czujnika to tez gdzieś są tematy poszukaj !

majowy_dejf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 24 lut 2007, 15:30
Kontakt:

Post autor: majowy_dejf » 28 cze 2014, 15:09

Poczytałem tę masę podobnych tematów i oto co jest na dziś dzień:

- przejrzałem każdy przewód podciśnieniowy - były dwa pęknięte, te od trójnika przy odmie, jeden krótki idący do kol. dolotowego, drugi dłuższy idący do jakiegoś zaworu/sterowania umieszconego zaraz przec cewką zaplonu (są przy tym dwa węże i wtyczka).

Polepszyło się - są wolne i nie przerywa na gazie, na benzynie wolne falują, przerywa gdy zaczynam ruszać... na B i na G brak wolnych zaraz po uruchomieniu, po minucie delikatnego podgazowania już się stabilizują lekko...?

- sprawdziłem czujnik temp. na trojniku (ten dolny), ktoś na forum przedstawił taką charakterystykę dla niego:

dla 0 stopni celcjusza - opor 5000-7250 omow
dla 10 --------------- - ---- 3100-4000 -----
dla 20 --------------- - ---- 2000-2900 -----
dla 30 --------------- - ---- 1500-2000 -----
dla 40 --------------- - ---- 1000-1250 -----
dla 50 --------------- - ---- 750-1000 -----

mój miał dla 60 stopni 535 omów, więc wygląda, że ok, dalsze pomiary były niemożliwe, za gorąco tam na wkładanie rąk...

- sprawdziłem owy zawór dodatkowego powietrza między kolektorem a filtrem powietrza, zimny w moich rękach pokazywał małą dziurkę w swoim świetle, nie ma go jak sprawdzić na zimnym silniku (zaciśnięciem przewodu, tak?) bo na zimnym slniku wolnych nie ma, więc i reakcji na zaciśnięcie nie będzie... ?

- zmierzyłem to, co daje podłączona sonda lambda! dla benzyny i dla gazu daje dokładnie to samo! trochę mnie to dziwi - zakres od 0,5 do 0,6 V, roznice miedzy wolnymi a wysokimi obrotami są bardzo małe...sonda jest jednopinowa, pomiar napięcia między wtyczką a masą.. Czy ona jest sprawna?

Tak sobie myślę, że jeśli widać sporą różnicę w zachowaniu na gazie i na benzynie, na gazie po zimnym starcie jest lepiej (ew. trzeba jeszcze zregenerować membrany w parowniku, w koncu to już 120 tys na gazie) a na benzynie brak wolnych na zimnym - to moze ten wtryskiwacz rozruchowy? muszę sprawdzić jak on sika... ale na ciepłym silniku, na benzynie szarpie gdy zaczyna się jechać, ma czkawkę, trochę przegazowki pomoże, pozniej znow to samo...

Co myślicie o tym ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 cze 2014, 09:06

majowy_dejf pisze:mój miał dla 60 stopni 535 omów, więc wygląda, że ok, dalsze pomiary były niemożliwe, za gorąco tam na wkładanie rąk...
hmm to troszkę mało precyzyjny pomiar bo skąd masz pewność że temp na pewno było 60 stopni. Najlepszy pomiar można uzyskać wyciągając czujnik. Wrzucasz go do kubka z grzejącą się wodą i jednocześnie mierząc temp(termometr od co) mierzysz oporność.
majowy_dejf pisze:- zmierzyłem to, co daje podłączona sonda lambda! dla benzyny i dla gazu daje dokładnie to samo! trochę mnie to dziwi - zakres od 0,5 do 0,6 V, roznice miedzy wolnymi a wysokimi obrotami są bardzo małe...sonda jest jednopinowa, pomiar napięcia między wtyczką a masą.. Czy ona jest sprawna?
sondy też w 100% w ten sposób nie sprawdzisz tu tylko oscyloskop może pomóc, bo rozumiem że sprawdzałeś zwykłym miernikiem, tak :?:

Co do zaworu dodatkowego powietrza to z tego co pamiętam to na zimnym ma być otwarty a na ciepłym zamknięty.

ps polecam też ściągnięcie sobie książki Reguluję i naprawiam JN jest tam bardzo dobrze opisany co gdzie i jak sprawdzić.

majowy_dejf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 24 lut 2007, 15:30
Kontakt:

Post autor: majowy_dejf » 29 cze 2014, 12:12

PieterB pisze:
majowy_dejf pisze:mój miał dla 60 stopni 535 omów, więc wygląda, że ok, dalsze pomiary były niemożliwe, za gorąco tam na wkładanie rąk...
hmm to troszkę mało precyzyjny pomiar bo skąd masz pewność że temp na pewno było 60 stopni. Najlepszy pomiar można uzyskać wyciągając czujnik. Wrzucasz go do kubka z grzejącą się wodą i jednocześnie mierząc temp(termometr od co) mierzysz oporność.
majowy_dejf pisze:- zmierzyłem to, co daje podłączona sonda lambda! dla benzyny i dla gazu daje dokładnie to samo! trochę mnie to dziwi - zakres od 0,5 do 0,6 V, roznice miedzy wolnymi a wysokimi obrotami są bardzo małe...sonda jest jednopinowa, pomiar napięcia między wtyczką a masą.. Czy ona jest sprawna?
sondy też w 100% w ten sposób nie sprawdzisz tu tylko oscyloskop może pomóc, bo rozumiem że sprawdzałeś zwykłym miernikiem, tak :?:

Co do zaworu dodatkowego powietrza to z tego co pamiętam to na zimnym ma być otwarty a na ciepłym zamknięty.

ps polecam też ściągnięcie sobie książki Reguluję i naprawiam JN jest tam bardzo dobrze opisany co gdzie i jak sprawdzić.
- tak, pomiar czujnika jest mało prec. spróbuję zmierzyć na zimnym silniku, czyli ok. 20st temepratury otoczenia, bo w koncu na zimnym są największe problemy.

- co do sondy - mierzyłem miernikiem - dlaczego myślisz że trzeba do tego aż oscyloskop - przecież nie chce mierzyć dokładnie kształtu wykresu napięcia a jedynie to, co wychwyci multimetr, czy jest to 0,5 czy 0,6 taka dokładność chyba wystarcza wraz z leniwym czasem probkowania miernika ?

- a co do zaworu powietrza to fakt, dzięki za wskazówkę, muszę zbadać prześwit na zimnym silniku ale z wpiętą wtyczką i zaplonem (rozrusznikiem) ?

pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 cze 2014, 12:22

majowy_dejf pisze:czy jest to 0,5 czy 0,6 taka dokładność chyba wystarcza wraz z leniwym czasem probkowania miernika ?
bo sporo zależy od samego miernika, u mnie na ten przykład sonda na vag'u chodzi jak ta lala od 0,2 do prawie 0,8 a na mierniku chyba coś jak u Ciebie jak pamiętam czyli coś ok 0,5-0,6 V czyli wartość uśredniona. Czyli jakby patrzeć na miernik to sonda śmietnik a tak naprawdę pracuje. A u teścia w seacie jestem w stanie ją sprawdzić miernikiem ale u niego jest inna częstotliwość sporo wolnej niż u mnie a ABK.
majowy_dejf pisze:- a co do zaworu powietrza to fakt, dzięki za wskazówkę, muszę zbadać prześwit na zimnym silniku ale z wpiętą wtyczką i zaplonem (rozrusznikiem) ?
wiesz co kurde nie pamiętam :->

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl