Witam.
Posiadam Audi 80 2.3 NG 92r.(czysta benzyna). Od jakiegoś czasu mam problem z moim ng.
Otóż, po odpaleniu na ciepłym silniku, samochód przez pierwsze kilka sekund nie chce wchodzić na obroty, kiedy dodam gazu zaczyna strzelać i gaśnie. Jeśli odpalę z wciśniętym pedałem gazu to wejdzie na obroty i od 4 tyś. ładnie się wkręca, ale jeż spadnie poniżej 2 tyś. to można zapomnieć o jakiej kolwiek jeździe. Czas przez jaki samochód się ''dławi'' dużo zależy od czasu postoju na wyłączonym silniku. Jeżeli silnik jest ciepły, zgaszę go i odpalę to jest w porządku, jeżeli postoi 2-3 min, przez 3-4 sek. dławi się, ale jeżeli postoi 10 min to potrafi nawet pół min. nie wchodzić na obroty. Na zimnym jest ok, chociaż czasami odczuwam spadek mocy. Dodam, że w ostatnim czasie wymieniałem kopułkę, palec, przewody i świec( wszystko beru) oraz czujnik temperatury- 2 pinowy (bosch). czujnik był dodatkowo sprawdzany( przy rozgrzanym silniku do 90 °C oporność ok. 400Ω. Uszczelniłem dolot- nie łapie lewego powietrza, wyczyściłem przepustnicę, wymieniłem filtr powietrza.
Proszę o pomoc, bo nie mam pojęcia co może być przyczyną, a nie chce prowadzić do byle jakiego mechanika...
[B4 2.3 NG] na ciepłym nie wchodzi na obroty
[B4 2.3 NG] na ciepłym nie wchodzi na obroty
Ostatnio zmieniony 27 cze 2014, 22:36 przez baru93, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 78
- Rejestracja: 19 cze 2011, 19:05
- Lokalizacja: Głogów
Odczytać błędów nie mam czym bo ani ja ani nikt w okolicy nie posiada komputera Vaga. sprawdziłem przepływomierz- talerzyk nie jest pogięta, ani nigdzie nie ociera, nie wiem co jeszcze tam można sprawdzić.Położenie talerzyka według naklejki odpowiednie. Jeśli chodzi o sondę to sprawdziłem napięcie na przewodzie impulsowym( czarny) miernikiem i pokazało 0.6V. Potem analogowym sprawdziłem oscylację i nic się nie dzieje, wskazówka ani drgnie. Jeden biegun na pin, drugi na masę. Odwracałem biegunami ale bez efektu. Nigdy nie sprawdzałem sondy więc jeśli coś zrobiłem źle to powiedzcie. Dodam, że jeżeli odepnę ten jeden pin od kabla co idze sygnał to też nie chodzi równo, ale przynajmniej jako tako wkręca się na obroty i nie ma strzałów( cały czas mowa tylko o ciepłym silniku). Więc to wina sondy?
Kolega zasugerował Ci wybłyskanie błędów, a do tego nie potrzebny Ci jest VAG
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic399763.html, który faktycznie w NG możesz podpiąć.
Co do sondy, to gdy jest na niej stałe napięcie, to nie zdradza ona za bardzo objawów życia. Faktyczny pomiar warto wykonać oscyloskopem, bo napięcie i jego wahania to jedno, ale ważny jest przebieg krzywej/wykresu. Miernikiem zmierzysz tylko wartośc w danej chwili, a częstotliwość przebiegu sondy jest na tyle duża, że masa mierników żadnej zmiany Ci nie pokaże. P.S. Te 0.6V to trochę za mało tak czy siak.
Przede wszystkim polecam lekturę FAQ dotyczącego siników 5-cylindrowych
https://audi80.pl/faq-silniki-5zyl-p ... t82686.htm
Wtedy wszystko będzie łatwiejsze <ok>
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic399763.html, który faktycznie w NG możesz podpiąć.
Co do sondy, to gdy jest na niej stałe napięcie, to nie zdradza ona za bardzo objawów życia. Faktyczny pomiar warto wykonać oscyloskopem, bo napięcie i jego wahania to jedno, ale ważny jest przebieg krzywej/wykresu. Miernikiem zmierzysz tylko wartośc w danej chwili, a częstotliwość przebiegu sondy jest na tyle duża, że masa mierników żadnej zmiany Ci nie pokaże. P.S. Te 0.6V to trochę za mało tak czy siak.
Przede wszystkim polecam lekturę FAQ dotyczącego siników 5-cylindrowych
https://audi80.pl/faq-silniki-5zyl-p ... t82686.htm
Wtedy wszystko będzie łatwiejsze <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle