Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 16v quattro]Torsen , Dyf

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
c-l-s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 24 kwie 2014, 00:53
Lokalizacja: Janów Lubelski

[b4 2.0 16v quattro]Torsen , Dyf

Post autor: c-l-s » 29 cze 2014, 14:27

Czy we wszystkich 80 b4 quattro niezaleznie od silnika i przełozenia skrzyni
jest ten sam torsen i przedni dyf
chodzi mi o same elementy w torsenie i przednim dyfie czy sa zamienne medzy róznymi skrzyniami

Pilne!

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 30 cze 2014, 07:10

Jeśli skrzynie pochodzą z jednego typoszeregu, np. 01A to tak.

Awatar użytkownika
c-l-s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 24 kwie 2014, 00:53
Lokalizacja: Janów Lubelski

Post autor: c-l-s » 18 lip 2014, 02:37

a co to jest ten typoszereg

podejrzewam ze przedni dyfer musi miec takie samo przełozenie jak tył
ale centralny torsen jako całosc to chyba moze byc z innej skrzyni najwyzej "cały" naped bedzie miał inne przełozenie

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 18 lip 2014, 11:01

Ech. centralny torsen jako całosc to chyba moze byc z innej skrzyni najwyzej "cały" naped bedzie miał inne przełozenie

Co to za bzdura??

Możesz zalożć torsen od każdej innej skrzynie 5 cio biegowej ( typoszereg 01a)
Od każdego silnika nawet z passata / a4 /superba . a nie opłacalne i bezsensowne jest przekładanie przedniego dyfra bo calutka skrzynia do rozebrania w mak. i nie można zmienia samego trybu talerzowego w moście bo nawet serwis nie ma wiedzy i danych jak ustawić luz względem ataku.

Kup skrzynie i tyle.

Awatar użytkownika
c-l-s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 24 kwie 2014, 00:53
Lokalizacja: Janów Lubelski

Post autor: c-l-s » 18 lip 2014, 13:51

no kupiłem za ok 500zł i g***
kupie kolejna bedzie to samo

co z tego ze sevis nie ma wiedzy przeciez to tylko servis oni maja wymieniac na nowe a nie naprawiac

Co wy sie tak wszyscy boicie rozbierania skrzyni?
Po to wymyslono sruby zebynie nie łaczyc elementów na stałe
a jak cos da sie rebrac to i da sie złozyc
a rozbierajac tego trupa i tak nic nie strace .

W których passatach niby był torsen? tam sa haldexy

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 18 lip 2014, 14:02

hehe, a pewnie ,że były :)

a co do rozbierania skrzyni, wielu było mądrych i się przejechało na tym, bo nie ma danych luzów jakie mają być zachowane , a żeby dobrze dobrać podkładki regulujące ( ETKA się kłania!) , to trzeba wiedzieć co i gdzie pomierzyć. Samych podkładek w etce występuje z 15 różnych wymiarów różniących się o 5 setek każda. Jeśli uważasz, że poskładasz wszystko tak jak powinno być, to albo jesteś geniuszem albo będziesz miał wielkiego fuksa.

Awatar użytkownika
c-l-s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 24 kwie 2014, 00:53
Lokalizacja: Janów Lubelski

Post autor: c-l-s » 18 lip 2014, 14:26

zmniejszenie luzów nawet o tej najmniejsze mozliwe wartosci napewno cos da :)
narazie sie zastanawiam i czekam na pomoc, zawsze to para rak sie przyda nawet dwóch lewych ,chociazby do podawania kluczy
kupiłem quattro ale oske najwyzej spowrotem włoze zwykła skrzynie

hmmm nigdy nic nie wygałem wiec szczescia nie mam ale jak czegos sie podejme to nie odpuszcze az osiagne zamierzony efekt
moja cierpliwosc jest nieskonczona wiec metoda prób i błędów to tez sposób

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 18 lip 2014, 14:40

Co dolega tej skrzyni, którą kupiłeś, że ją chcesz rozbierać.
Mam podobne zdanie jak koledzy wcześniej, wymiana synchronizatora lub jakiegoś innego elementu - ok, ale porywanie się na "kasowanie luzów" jest poza zasięgiem bez odpowiedniego sprzętu i wiedzy. Zmienisz coś i będzie wyło...

Awatar użytkownika
c-l-s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 24 kwie 2014, 00:53
Lokalizacja: Janów Lubelski

Post autor: c-l-s » 18 lip 2014, 15:03

napewno przedni dyf rozjechany i na 90% łozyska na połosi
a torsen swoja droga

no i jeszce tylny dyf
pisałem juz o tym wczesniej dziwne objawy po przejechaniu dłuzszego odcinka dzwonienie zmienia sie w walenie, olej w dyfie jest
Przeguby maja luzy, ten od strony wydechu był suchy bo smar sie wytopił od ciepła ale umyłem nasmarowałem i nadal to samo
jescze kwestja łozysk niby nie maja luzów ale moze sa juz pprzegrzane i po paru kilometrach robia sie ciepłe i mietknie jak plastelina??
uszcelniacze wałów sa przed łozyskami?? czy za??
Ostatnio zmieniony 18 lip 2014, 15:05 przez c-l-s, łącznie zmieniany 1 raz.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 18 lip 2014, 15:05

Rozbierz. zobaczysz ze to nie takie proste. i nie wszystko jest rozbieralne.
Rozebrałem nascie/dzieat skrzyń. nie wyregulujesz jej po złozeniu ( brak przyrządów i dany serwisowych )
Reklamuj tą kupuj kolejna.

Passat od B6 ma haldex tak samo superb 2.

Troche chyba słabo z więdzą.

przekładka torsena to 10 min jak masz skrzynie na stole bo to tylko z 8 śrub.

Przemyśl najpierw.

A złom rozbierz z ciekwosci własnej.

Awatar użytkownika
c-l-s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 24 kwie 2014, 00:53
Lokalizacja: Janów Lubelski

Post autor: c-l-s » 18 lip 2014, 15:14

ja wiem ze sam torsen to chwila
przegladam tablice i allegro prawie codziennie i nic nie moge do mojego dyfa a kupic komplet skrzynia-dyf do KOMBI 2.0 graniczy z cudem a nie wsadze z 2.6 czy 2.8 bo maluch mnie przegoni

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 18 lip 2014, 15:16

to kup od 2.3 co za roznica. zreszta od 2.0/2.0 16 v to krótkie kible fajne tylko do rajdów.
Waże żeby zgadzało sie przełożenie głowne. Zreszta mam w garazu jakiś most od B4 v6 tylko nie pamietam jakie ma przełożenie oddam po dobrej cenie.

pozdro

Awatar użytkownika
c-l-s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 24 kwie 2014, 00:53
Lokalizacja: Janów Lubelski

Post autor: c-l-s » 18 lip 2014, 15:26

interesuje mnie most-połoski ale do AVANTA

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 18 lip 2014, 17:26

mosty takie same. poloski tez. avant ma tylko wieksze lozysko ale pasta taka sama.

Awatar użytkownika
c-l-s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 24 kwie 2014, 00:53
Lokalizacja: Janów Lubelski

Post autor: c-l-s » 18 lip 2014, 20:38

zamówiłem nowe przeguby wewnetrzne i nie pasowały bo były z sedana ,rozstaw srub chyba cos 85 a w avancie jest 105 jesli dobrze pamietam
moze widziałem złe zdiecia mostów sedana ale w porównaniu do mojego róznia sie ta tylnią łapa ale tez jakby mocowanie samej łapy do dyfa było inne, moze widizłęm z b3 :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl