Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK 2.0E Gaz] uklad chlodzenia

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 06 gru 2007, 07:15

Jak już termostat raz zaszwankuje to nie ma co go trzymać w aucie.

Awatar użytkownika
Metal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1031
Rejestracja: 17 lip 2007, 00:03
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Metal » 08 gru 2007, 12:56

No wiec tak odebrałem dzis auto od mechanika i okazuje sie ze wariuje mi wskaznik temperatury bo mierzyli mi jakimis przyżadami temperature i naprawde mam 87 stopni a wskaznik pokazuje 103 :P wiatrak sie włancza normalnie gorny i dolny wąż nagrzane :)

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 24 lis 2008, 18:45

Odświeże temat:)

Dziś wymieniałem u siebie płyn, kruciec główny oraz myłem zbiorniczek.
Przy operacji odpowierzanie pojawiły sie usterki, mianowicie:
- temperatura na zegarze tylko raz ciut sie ruszyła, potem stała w miejscu cały czas
- wiatraki wogóle sie nie załączyły

termostat zadziałał prawidłowo ( wciąz obserwowałem weże, górny i dolny).

Czy biały czujnik jst odpowiedzialny oprócz wskazan na desce za załączenie wentylatorów? czy mógł pójść czujnik wentylatorów? Czy istotne jest kolejnosc włożonych czujników na krućcu ( pierwszy od strony pokrywy zaworów mam niebieski, dalej biały). Przy odłączaniu czujnika z pod zbiorniczka wyrównawczego chyba nic nie mogło sie uszkodzic, co wskazywało by na usterki?

Płynu w zbiorniczku nie ubyło nic, a nawet wzrósł stan po odkreceniu korka. Ogrzewanie w srodku było włączone na maksa, dodatkowo odkreciłem srubę przy grodzi z weza do nagrzewnicy (zanim termostat sie nie otworzył) i nic tam nie leciało, dopiero po tym jak termostat otworzył obieg, po odkreceniu srubki z tego weza wyciekł płyn.

wentylatory niestety nie ruszyły. Nie wiem co zrobic za bardzo i czy mozna tak jeździć, nie chłodząc chłodnicy... Wydaje mi sie ze nie...

Jutro kupiłbym czujniki: biały oraz od wentylatora, pytanie czy potrzebuje jakies dane konkretne (numery czesci)?

przed wymianą płynu wszytsko działało należycie. Dodam jeszcze ze czysciłem biały czujnik, co pewnie przyczyniło sie do jego uszkodzenia.

Awatar użytkownika
Ossek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 17 kwie 2008, 18:27
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ossek » 24 lis 2008, 20:30

Z tego co się orientuję to za włączanie wentylatorów odpowiada czujnik w chłodnicy, biały odpowiada za wskazania temperatury na desce a niebieski podaje temperaturę do ECU.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 25 lis 2008, 18:22

Ossek pisze:Z tego co się orientuję to za włączanie wentylatorów odpowiada czujnik w chłodnicy, biały odpowiada za wskazania temperatury na desce a niebieski podaje temperaturę do ECU.
Kolega ma jak najbardziej racje.

Wczoraj jeszcze czytałem, że wentylatory włączą sie jeszcze po jakiejś chwili od momentu otwarcia termostatu. Czy to prawda? Ja byłem przekonany, że te dwie czynności zrobią sie równocześnie. :roll:

Dziś kupiłem biały czujnik Toprana :evil: wskaźnik zaczął rosnąc na desce, jednak gdy doszedł do temp 70 C zaczęła piszczec i mrygac kontrolka płynu. wskazówka doszła w takim trybie do 105 C dalej juz nie szła. Mój stary wcale nic nie pokazywał przedwczoraj. Główny wąż przy krućcu już gorący był, mimo to termostat sie nie otworzył :-(

Po odłączeniu wtyczki wskaźnik na desce spadał (wiadomo) a lampka przestała syganlizowac dopiero gdy wskazówka minęła 70 C. Już w sklepie mówiłem, że nie chce Toprana ale innego nie było więc wziąłem ten, już dzwoniłem w tej sprawie jutro pójdę po czujnik innej firmy. Za ten Toprana zapłaciłem 28 zł więc nie wiem w czym problem.

Koledzy podpowiedźcie o co tu może chodzić. Jak ma reagowac czujnik, wskaźnik temperatury na blacie, termostat (wczoraj sie otworzył na starym czujniku) oraz wentylatory.

[ Dodano: 2008-11-26, 20:08 ]
No jestem już po problemie, okazał sie wadliwy czujnik. dziś kupiłem Made in Italy (KW) za ponas 50 zł, na szczeście udało mi sie odzyskać pieniądze za tamten złom topranowski (miałem przeczucie już w sklepie że nie bedę zadowolony z niego). Komputer nie piszczy, wskaźnik pokazuje prawidłowo, temostat otworzył sie na ok 82 C, jednak nie doczekałem sie uruchomienia wentylatorów, temeperatura siegała juz ok 92 C. Ale myślę, że zbrakło mi cierpliwości.

Co mogę doradzić tutaj Kolegom i Koleżankom, nie kupujcie nic z Toprana, przepraszam miało być ...z toprana...

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl