Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 1.9 TDI 1Z] CHIP TUNING

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 12 kwie 2014, 22:40

stawsz, a jak wychodziło ci ze spalaniem?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 13 kwie 2014, 00:19

po dobrym chipsie spalanie spada zawsze, chyba, że naprawdę korzystasz z chipsa

Podczas normalnej jazdy spalanie MUSI spaść...

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 13 kwie 2014, 02:19

Mi spadło, poniżęj 5l wychodzi jak jeżdżę normalnie. :) Katalizator u mnie jeszcze jest do wywalenia, kolektor mam czysty. :)

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 13 kwie 2014, 12:42

Mi najmniej wyszło w trasie 4,7 (3 osoby w aucie + bagaże) przy prędkości do 110 poza terenem zabudowanym. Ciekaw jestem jakie byłoby porównanie bezpośrednio z chipem :)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 14 kwie 2014, 07:31

Da się zejść w okolice 4L/100km. I tu akurat obciążenie nie jest najważniejsze lecz utrzymywanie właściwej prędkości obrotowej silnika. Najlepiej w okolicach 2200-2600 rpm i osiąganie tych obrotów delikatnym przyspieszaniem.

Wbrew pozorom męczenie silnika obrotami poniżej 1800 rpm nie jest ani zdrowe ani oszczędne jakby się mogło wydawać.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 06 lip 2014, 09:44

Panowie i przyszedł czas na mody motoru i u mnie. Mam zastrzyk gotówki więc mogę se pozwolić. Tylko mam jedną wątpliwość. Mam zamiar wrzucić wtryski afn i do tego delikatny program naszego kolegi kostrza. Ale motorownia ma zegarkowe 400 tyś. Czy jej to nie zabije? Dodam że pali ładnie, nie kopci, delikatnie z rana przykapca ale trzeba wyjść z auta i przyjrzeć się spalinom żeby to zobaczyć. Jeszcze potrafi wycisnąć 160 km/h przy skrzyni een. Zalany jest motulem 10w40 i od wymiany do wymiany może z liter ubędzie. Wymiana co 12tyś km. Więc czy warto taki motor jeszcze czipować?

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 06 lip 2014, 10:06

kamsta pisze:Panowie i przyszedł czas na mody motoru i u mnie. Mam zastrzyk gotówki więc mogę se pozwolić. Tylko mam jedną wątpliwość. Mam zamiar wrzucić wtryski afn i do tego delikatny program naszego kolegi kostrza. Ale motorownia ma zegarkowe 400 tyś. Czy jej to nie zabije? Dodam że pali ładnie, nie kopci, delikatnie z rana przykapca ale trzeba wyjść z auta i przyjrzeć się spalinom żeby to zobaczyć. Jeszcze potrafi wycisnąć 160 km/h przy skrzyni een. Zalany jest motulem 10w40 i od wymiany do wymiany może z liter ubędzie. Wymiana co 12tyś km. Więc czy warto taki motor jeszcze czipować?
widzę, że musisz się przejechać innym B4 w takiej konfiguracji i podjąć wtedy decyzję :D
jeżeli wszystko z motorownią masz OK i dbasz, to raczej nie ma przeciwskazań :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 lip 2014, 10:26

kamsta pisze: przyszedł czas na mody motoru i u mnie
kamsta pisze:Tylko mam jedną wątpliwość. Mam zamiar wrzucić wtryski afn i do tego delikatny program naszego kolegi kostrza. Ale motorownia ma zegarkowe 400 tyś. Czy jej to nie zabije?
Motorownie , a raczej podmęczone sprzęgło ,bo ono zwykle poddaje się jako pierwsze ) "zabija" nie moc ,tylko nieumiejętne korzystanie z niej . A już najgorszym połaczeniem jest hardcorowy tuningowy soft ,połączony z rajdowcem , któremy ciągle prawa stopa ,opiera się o podłogę :mrgreen: Osobiście znam takich dwóch ,jeden rozbił auto ,drugi wykończył sprzęgło ,następnie skrzynię biegów ;-)

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 06 lip 2014, 10:31

ja nie wiem czy kolega kamsta nie robil sprzegla podczas wymiany skrzyni? pozatym na takim lekkim programie / wtryskach tragedi nie bedzie
poza tym kolega kasmta sam naprawia swoje auto to bedzie szanowal i jezdzil z glowa ;)
Ostatnio zmieniony 06 lip 2014, 10:37 przez _Dave, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 lip 2014, 10:35

_Dave pisze:na takim lekkim programie / wtryskach tragedi nie bedzie
Na żadnym programie nie będzie tragedi ,czy lekkim ,czy hardcorowym ...bo to zależy w zasadzie tylko od tego , w jaki sposób korzystamy z tej mocy 8-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 06 lip 2014, 11:45

Niektórzy mają wtryski 210-tki , pompy Afn&11 i softy 140/350 i jeżdzą z wyczuciem i nic złego nie dzieje sie. Wszystko zależy od kierownika w samochodzie :mrgreen:

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 06 lip 2014, 11:59

_Dave pisze:ja nie wiem czy kolega kamsta nie robil sprzegla podczas wymiany skrzyni? pozatym na takim lekkim programie / wtryskach tragedi nie bedzie
poza tym kolega kasmta sam naprawia swoje auto to bedzie szanowal i jezdzil z glowa ;)
Tu kolega Dave ma rację :-) sam ogarniam swoje wozidło i jak coś mi stuka cyka czy przeszkadza to szukam usterki i ją eliminuje. Nie jestem typem rajdowca a moc potrzebna do lepszego samopoczucia i pewności że nie które manewry na drodze się udadzą. Kiedyś napisałem na forum i chyba nawet w tym wątku że żeby wyprzedzić muszę zredukować. A kolega Munior napisał, że po chipie takiego problemu nie ma i o to chodzi. Dzięki koledzy za odpowiedż decyzja już podjęta.
Pozdrawiam

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 lip 2014, 13:20

Krzysiek 84 pisze:Niektórzy mają wtryski 210-tki , pompy Afn&11 i softy 140/350 i jeżdzą z wyczuciem i nic złego nie dzieje sie. Wszystko zależy od kierownika w samochodzie :mrgreen:
Cały czas o tym właśnie mówię 8-) .Zwykle na pytania z cyklu "czy chip nie zaszkodzi silnikowi " odpowiadam ,że jedyną rzeczą jaka może zaszkodzić silnikowi ,jest kierowca i to jak go traktuje ;-)

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 06 lip 2014, 17:12

kamsta pisze:
_Dave pisze:ja nie wiem czy kolega kamsta nie robil sprzegla podczas wymiany skrzyni? pozatym na takim lekkim programie / wtryskach tragedi nie bedzie
poza tym kolega kasmta sam naprawia swoje auto to bedzie szanowal i jezdzil z glowa ;)
Tu kolega Dave ma rację :-) sam ogarniam swoje wozidło i jak coś mi stuka cyka czy przeszkadza to szukam usterki i ją eliminuje. Nie jestem typem rajdowca a moc potrzebna do lepszego samopoczucia i pewności że nie które manewry na drodze się udadzą. Kiedyś napisałem na forum i chyba nawet w tym wątku że żeby wyprzedzić muszę zredukować. A kolega Munior napisał, że po chipie takiego problemu nie ma i o to chodzi. Dzięki koledzy za odpowiedż decyzja już podjęta.
Pozdrawiam
kazdy robi to dla rogala na twarzy :)))

powiem ci ala OT ze na skrzyni EEN bedzie jeszcze wg mnie ciekawiej ;)

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 10 lip 2014, 22:25

Krzysiek 84 pisze:Niektórzy mają wtryski 210-tki , pompy Afn&11 i softy 140/350 i jeżdzą z wyczuciem i nic złego nie dzieje sie. Wszystko zależy od kierownika w samochodzie :mrgreen:
Potwierdzam :-) Sprzęgło trzyma, wszystko działa jak najbardziej ok. ;-)
Nawet ori silnik 90KM można zajechać, jak się nie umie obsługiwać

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl