[80 b4 1.9 TDI 1Z] CHIP TUNING
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Da się zejść w okolice 4L/100km. I tu akurat obciążenie nie jest najważniejsze lecz utrzymywanie właściwej prędkości obrotowej silnika. Najlepiej w okolicach 2200-2600 rpm i osiąganie tych obrotów delikatnym przyspieszaniem.
Wbrew pozorom męczenie silnika obrotami poniżej 1800 rpm nie jest ani zdrowe ani oszczędne jakby się mogło wydawać.
Wbrew pozorom męczenie silnika obrotami poniżej 1800 rpm nie jest ani zdrowe ani oszczędne jakby się mogło wydawać.
Panowie i przyszedł czas na mody motoru i u mnie. Mam zastrzyk gotówki więc mogę se pozwolić. Tylko mam jedną wątpliwość. Mam zamiar wrzucić wtryski afn i do tego delikatny program naszego kolegi kostrza. Ale motorownia ma zegarkowe 400 tyś. Czy jej to nie zabije? Dodam że pali ładnie, nie kopci, delikatnie z rana przykapca ale trzeba wyjść z auta i przyjrzeć się spalinom żeby to zobaczyć. Jeszcze potrafi wycisnąć 160 km/h przy skrzyni een. Zalany jest motulem 10w40 i od wymiany do wymiany może z liter ubędzie. Wymiana co 12tyś km. Więc czy warto taki motor jeszcze czipować?
widzę, że musisz się przejechać innym B4 w takiej konfiguracji i podjąć wtedy decyzjękamsta pisze:Panowie i przyszedł czas na mody motoru i u mnie. Mam zastrzyk gotówki więc mogę se pozwolić. Tylko mam jedną wątpliwość. Mam zamiar wrzucić wtryski afn i do tego delikatny program naszego kolegi kostrza. Ale motorownia ma zegarkowe 400 tyś. Czy jej to nie zabije? Dodam że pali ładnie, nie kopci, delikatnie z rana przykapca ale trzeba wyjść z auta i przyjrzeć się spalinom żeby to zobaczyć. Jeszcze potrafi wycisnąć 160 km/h przy skrzyni een. Zalany jest motulem 10w40 i od wymiany do wymiany może z liter ubędzie. Wymiana co 12tyś km. Więc czy warto taki motor jeszcze czipować?
jeżeli wszystko z motorownią masz OK i dbasz, to raczej nie ma przeciwskazań
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
kamsta pisze: przyszedł czas na mody motoru i u mnie
Motorownie , a raczej podmęczone sprzęgło ,bo ono zwykle poddaje się jako pierwsze ) "zabija" nie moc ,tylko nieumiejętne korzystanie z niej . A już najgorszym połaczeniem jest hardcorowy tuningowy soft ,połączony z rajdowcem , któremy ciągle prawa stopa ,opiera się o podłogę :mrgreen: Osobiście znam takich dwóch ,jeden rozbił auto ,drugi wykończył sprzęgło ,następnie skrzynię biegówkamsta pisze:Tylko mam jedną wątpliwość. Mam zamiar wrzucić wtryski afn i do tego delikatny program naszego kolegi kostrza. Ale motorownia ma zegarkowe 400 tyś. Czy jej to nie zabije?
ja nie wiem czy kolega kamsta nie robil sprzegla podczas wymiany skrzyni? pozatym na takim lekkim programie / wtryskach tragedi nie bedzie
poza tym kolega kasmta sam naprawia swoje auto to bedzie szanowal i jezdzil z glowa
poza tym kolega kasmta sam naprawia swoje auto to bedzie szanowal i jezdzil z glowa
Ostatnio zmieniony 06 lip 2014, 10:37 przez _Dave, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Tu kolega Dave ma rację sam ogarniam swoje wozidło i jak coś mi stuka cyka czy przeszkadza to szukam usterki i ją eliminuje. Nie jestem typem rajdowca a moc potrzebna do lepszego samopoczucia i pewności że nie które manewry na drodze się udadzą. Kiedyś napisałem na forum i chyba nawet w tym wątku że żeby wyprzedzić muszę zredukować. A kolega Munior napisał, że po chipie takiego problemu nie ma i o to chodzi. Dzięki koledzy za odpowiedż decyzja już podjęta._Dave pisze:ja nie wiem czy kolega kamsta nie robil sprzegla podczas wymiany skrzyni? pozatym na takim lekkim programie / wtryskach tragedi nie bedzie
poza tym kolega kasmta sam naprawia swoje auto to bedzie szanowal i jezdzil z glowa
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Cały czas o tym właśnie mówię 8-) .Zwykle na pytania z cyklu "czy chip nie zaszkodzi silnikowi " odpowiadam ,że jedyną rzeczą jaka może zaszkodzić silnikowi ,jest kierowca i to jak go traktujeKrzysiek 84 pisze:Niektórzy mają wtryski 210-tki , pompy Afn&11 i softy 140/350 i jeżdzą z wyczuciem i nic złego nie dzieje sie. Wszystko zależy od kierownika w samochodzie :mrgreen:
kazdy robi to dla rogala na twarzy ))kamsta pisze:Tu kolega Dave ma rację sam ogarniam swoje wozidło i jak coś mi stuka cyka czy przeszkadza to szukam usterki i ją eliminuje. Nie jestem typem rajdowca a moc potrzebna do lepszego samopoczucia i pewności że nie które manewry na drodze się udadzą. Kiedyś napisałem na forum i chyba nawet w tym wątku że żeby wyprzedzić muszę zredukować. A kolega Munior napisał, że po chipie takiego problemu nie ma i o to chodzi. Dzięki koledzy za odpowiedż decyzja już podjęta._Dave pisze:ja nie wiem czy kolega kamsta nie robil sprzegla podczas wymiany skrzyni? pozatym na takim lekkim programie / wtryskach tragedi nie bedzie
poza tym kolega kasmta sam naprawia swoje auto to bedzie szanowal i jezdzil z glowa
Pozdrawiam
powiem ci ala OT ze na skrzyni EEN bedzie jeszcze wg mnie ciekawiej
Potwierdzam Sprzęgło trzyma, wszystko działa jak najbardziej ok.Krzysiek 84 pisze:Niektórzy mają wtryski 210-tki , pompy Afn&11 i softy 140/350 i jeżdzą z wyczuciem i nic złego nie dzieje sie. Wszystko zależy od kierownika w samochodzie :mrgreen:
Nawet ori silnik 90KM można zajechać, jak się nie umie obsługiwać