Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Pracuje na dwoch cylindrach

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

[B4 ABK] Pracuje na dwoch cylindrach

Post autor: masteretsam » 07 lip 2014, 09:54

Wiatm problem jak w temacie pojawił sie wczoraj, najpierw auto przestało chodzic na trzeci cylinder pozniej tez na drugi, obecnie pracuje tylko na pierwszym i czwartym. Na poczatku z okolic głowicy/klawiatury słychac było jakies stuki przy lekkim dodaniu gazu teraz juz nie stuka ale pracuje na dwoch cylindrach. Iskra jest na wszystkich swiecach. W czym moze lezec problem skoro nie w zapłonie? auto posiada instalacje gazową sekwencje i na obu paliwach jest to samo wiec zakładam ze nie jest to tez wina układu paliwowego/wtryskowego. Czyżby koniec głowicy?

Awatar użytkownika
12adriatexs15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 12adriatexs15 » 07 lip 2014, 20:52

Sprawdź cisnienie sprężania na wszystkich garach :)

pawel_G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 13 lis 2013, 20:04
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pawel_G » 07 lip 2014, 21:22

Może przepaliło Ci tak jak u mnie uszczelkę, pomiędzy dwoma cylindrami 2 i 3, te stuki to panewki, lepiej nie gazować za mocno, a najlepiej w ogóle nie jeździć, jeśli nie masz pewności, że z głowicą wszystko w porządku.

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 08 lip 2014, 10:12

Modlę się żeby to było tylko to :) Bo regenerować głowicę mi się nie uśmiecha.

Nigdzie nie mogłem kupic normalnego miernika sprezania na cylindrach i nikt tez nie chciał pozyczyc wiec musiałem zrobic sam ze straej swiecy i miernika cisnienia do kół który ma sklae tylko do 7.5 bar :/ wyniki takie:
1cyl- 5 bar
2cyl- 1.9 bar
3cyl- 1.9 bar
4cyl- 5 bar
Miernik co prawda moze mnie sporo oszukiwac z racji tego ze to taka prowizorka ale widac wyraznie ze na drugim i trzecim garze jest za małe cisnienie pozatym słychac przedmuch gdy miernik jest wkrecony w drugi lub trzeci gar wiec to pewnie uszczelka pod głowica sie wypierdziala.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 08 lip 2014, 14:46

A co z olejem i płynem chłodniczym? Ubywa czegoś? Czy coś się miesza?

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 08 lip 2014, 15:42

olej zre i to całkiem sporo okolo 0.5-1 L na 1000km i płynu tez ubywa tyle ze bardzo powoli, i moim zdaniem tez mam troche za twarde weze od chłodziwa raz nawet rozerwało mi kruciec z czujnikami.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 08 lip 2014, 17:21

Na razie obstawiam uszczelkę pod głowicą. Bo pierścienie nie mają się nijak do twardych węży.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 lip 2014, 17:42

Ale na uszczelkę to ma kosmiczny spadek.

Jest jeszcze jedna metoda sprawdzania. Potrzebne powietrze ze sprężarki, i przyłącze waż świeca. W danym cylindrze ustawiasz GMP dmuchasz powietrzem do cylindra i obsłuchujesz gdzie ucieka.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 08 lip 2014, 17:53

No chyba, że gdzieś tam ma pękniętą głowicę.

Na pewno to nie mogą być same pierścienie i nie puszczają nagle...

No i czy jest dym z tyłu i w jakim kolorze. Bo musi dymić w takiej sytuacji.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 lip 2014, 17:57

Albo zawory.

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 08 lip 2014, 18:09

dzis juz wszystko rozebrałem jutro zdejme tylko głowice i sprawdze jak wyglada uszczelka i szczelnosc zaworow. Co do dymienia 2 razy słyszałem od znajomych ze dymek pusciła ale jakiego to koloru było to nie wiem. Lekko kopci na biało cały czas jak dam wiecej gazu ale to woda z wydechu paruje pewnie. Jedno jest pewne, głowice trzeba zdjąc i sie okaze wszystko.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 lip 2014, 19:01

masteretsam pisze:ale to woda z wydechu paruje pewnie.
raczej nie, nie przy takich temperaturach na dworzu :-P

Awatar użytkownika
12adriatexs15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 12adriatexs15 » 08 lip 2014, 22:20

No właśnie, wiadomo, że Audice nawet te najnowsze dość późno w stosunku do innych marek przestają dymić na biało, ale środek lata, gorąco jak cholera, żadna nie dymi :p

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 09 lip 2014, 00:45

Dokładnie audi strasznie dymia (paruja) ale tylko przy niskich temperaturach albo też trochę dymia jak ostro popada . Jak jest taka susza jak teraz to nawet jak byś kręcił do odcięcia nie powinno polecieć nic białego

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 09 lip 2014, 11:45

no z tym ciagle to przesadziłem bo jak jest ciepło to fakt dymu nie ma :) dzis rozebrałem głowice i jednak uszczelka sie wypierdziała pomiedzy drugim i trzecim garem. Zalałem zawory benzyna gdy głowica do góry nogami i wyglada na to ze zawory szczelne bo benzyny nie ubyło, tłoki rowniez zalałem banzyna i tez jej nie ubyło wiec zakładam ze pierscienie tez w pozadku. Uwazam ze to mozliwe bo auto gaz posiada dopiero trzeci rok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl