Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 lip 2014, 22:37

Sterownik klimy masz 9 pinowy? Na pinie 1 (opisanym jako 87A) jest sygnał włączenia klimy idący ecu silnika, który powinien rozwiązać twój problem z obrotami bo sterownik silnika musi wiedzieć że klima pracuje. W silniku PM (edit do 90 roku) roku piny od klimy to 15 i 16. Jeden to prawdopodobnie sygnał załączenia klimy a drugi obroty albo wyłączanie klimy przy przyspieszaniu.
Może w jakim SSP jest opisane lepiej.
Ostatnio zmieniony 10 lip 2014, 21:29 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 10 lip 2014, 06:22

A nie tak czasem black-gray - motronic control unit (1 pin - 89A) od sterownika klimy idzie na pin 33 black-gray - AC control unit do komputera ?

Obrazek

Obrazek

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 lip 2014, 08:42

ziemor pisze:od sterownika klimy idzie na pin 33 black-gray
Nie bo to nie mechaniczny wtrysk. Kolega który ma ten problem na w profilu wpisany silnik PM więc to mono jetronic.

Z tego co kiedyś tłumaczyłem z SSP to sygnał załączenia klimy to zwykły plusa podawany z momencie załączenie przycisku. Sygnał odłączający sprężarkę przy przyspieszaniu jest już bardziej skomplikowany.

maniek97
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 28 lut 2011, 20:45

Post autor: maniek97 » 10 lip 2014, 20:43

Panowie to jest rocznik 1991, silnik PM ale wtrysk mono-motronic bo tam od 1990r była zmiana. Czy w tym przypadku mają zastosowanie schematy jakie przesłał kolega Ziemor? Jutro dobiorę się do tego i spróbuję poszukać. Swoją drogą powinna być jakaś kostka pod kolumną kierownicy bo wiązka bez problemu pasowała od B4 ABK, wydłubałem wiązkę klimy z całej wiązki elektrycznej od B4 i przeszczepiłem do mojej.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 lip 2014, 21:25

To w takim razie piny 3 i 4 są od klimy w mono-motronicu.

oskars1434
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 27 lut 2013, 19:33

Post autor: oskars1434 » 26 lip 2014, 18:53

Siemanko możecie mi podpowiedzieć ile może kosztować kompletna klimatyzacja ze wszystkim co potrzebne do montażu chodzi mi o cenę samych gratów bo znalazłem i nie wiem czy tanio czy drogo i czy ją zamawiać czy nie.

maniek97
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 28 lut 2011, 20:45

Post autor: maniek97 » 03 sie 2014, 13:19

Ja za swoją dałem 1400zł, ale była nawet najmniejsza śrubka w komplecie.

[ Dodano: 2014-08-03, 13:29 ]
ziemor pisze:A nie tak czasem black-gray - motronic control unit (1 pin - 89A) od sterownika klimy idzie na pin 33 black-gray - AC control unit do komputera ?
Podłączyłem wg tego schematu i obroty się uspokoiły. Dzięki panowie za podpowiedzi. Mam natomiast teraz inny problem. Czasami jak załączę klimatyzację to dzieje się tak że sprzęgło załącza i za chwilę wyłącza i tak na zmianę co sekundę. Wiecie może jaka jest tego przyczyna? Padł może sterownik? Dodam jeszcze że uszkodzenie czujnika na skraplaczu odpada bo jak go zwieram kablem to dzieje się tak samo. Może przyczyna leży w zbyt słabym alternatorze? Nie wymieniałem go na mocniejszy został ten, który miałem zanim założyłem klimę. Klika miesięcy wcześniej jeździłem i było dobrze. O co tu może chodzić?

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 03 sie 2014, 17:11

maniek97 pisze:sprzęgło załącza i za chwilę wyłącza i tak na zmianę co sekundę
Majster daj wentylatory na 3 lub 4 bieg i napisz jaka wtedy jest częstotliwość załączania ??? nie muszę pisać że filtr pyłkowy masz mieć nowy !!!

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 sie 2014, 21:13

ziemor pisze:
maniek97 pisze:sprzęgło załącza i za chwilę wyłącza i tak na zmianę co sekundę
Majster daj wentylatory na 3 lub 4 bieg i napisz jaka wtedy jest częstotliwość załączania ??? nie muszę pisać że filtr pyłkowy masz mieć nowy !!!
Raczej to nie wina wentylatora a tym bardziej filtra bo i tak automatycznie jest obieg wewnętrzny. A o zamarzaniu parownika raczej wątpliwe.

"Dodam jeszcze że uszkodzenie czujnika na skraplaczu odpada bo jak go zwieram kablem to dzieje się tak samo. Może przyczyna leży w zbyt słabym alternatorze? Nie wymieniałem go na mocniejszy został ten, który miałem zanim założyłem klimę"

Na pewno nie pomyliło ci się z parownikiem ? i czujnik presostat? czy jednak mówisz o czujniku na skraplaczu i czujnikiem wysokiego ciśnienia?

oskars1434
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 27 lut 2013, 19:33

Post autor: oskars1434 » 05 sie 2014, 11:19

koledzy a czy układ na stary czynnik da sie nabić nowym czynnikiem czy nie bo nie wiem czy jest sens kupowac klime czy nie

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 05 sie 2014, 17:57

oskars1434 pisze:koledzy a czy układ na stary czynnik da sie nabić nowym czynnikiem czy nie bo nie wiem czy jest sens kupowac klime czy nie
na chama da, ktoś tu niedawno pisał na forum że juz rok czy dwa lata na innym czynniku i 0 problemów

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 05 sie 2014, 18:11


maniek97
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 28 lut 2011, 20:45

Post autor: maniek97 » 06 sie 2014, 20:49

Jarewa pisze:
ziemor pisze:
maniek97 pisze:sprzęgło załącza i za chwilę wyłącza i tak na zmianę co sekundę
Majster daj wentylatory na 3 lub 4 bieg i napisz jaka wtedy jest częstotliwość załączania ??? nie muszę pisać że filtr pyłkowy masz mieć nowy !!!
Raczej to nie wina wentylatora a tym bardziej filtra bo i tak automatycznie jest obieg wewnętrzny. A o zamarzaniu parownika raczej wątpliwe.

"Dodam jeszcze że uszkodzenie czujnika na skraplaczu odpada bo jak go zwieram kablem to dzieje się tak samo. Może przyczyna leży w zbyt słabym alternatorze? Nie wymieniałem go na mocniejszy został ten, który miałem zanim założyłem klimę"

Na pewno nie pomyliło ci się z parownikiem ? i czujnik presostat? czy jednak mówisz o czujniku na skraplaczu i czujnikiem wysokiego ciśnienia?
Nie pomyliłem się na pewno. Zwieram czujnik w skraplaczu, który ma czerwoną kostkę. Na tą chwilę chyba sobie z problemem poradziłem. Zauważyłem, że kiedy odłączę ten kabel który idzie do komputera od wtrysku to się tak nie dzieje. Narazie wstawiłem tam diodę i problem się zakończył. Panowie a jest możliwość że wpiąłem się nie pod ten kabel co potrzeba w kompie od wtrysku? Podłączałem zgodnie ze schematem wyżej ale u mnie pod numerem 33 na złączu sterownika nie był kabel czarno-szary ale o jakimś innym kolorze (już teraz nie pamiętam jaki).

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 sie 2014, 21:05

maniek97 pisze:mnie pod numerem 33
Podłączyłeś tak jak na schemacie od kolegi Ziemor? Pod jego postem napisałem że to jest od mechanicznego wtrysku łatwo poznać na schemacie po potencjometrze przepływomierza i stykach zamkniętej/otwartej przepustnicy a takie rzeczy we wtrysku jednopunktowym nie występują.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 sie 2014, 22:27

maniek97 pisze:wyżej ale u mnie pod numerem 33 na złączu sterownika nie był kabel czarno-szary ale o jakimś innym kolorze (już teraz nie pamiętam jaki).
Pod numerem 33 w monotroniku twoim jest lampka check. Nie wiem jak w pm ale a abt jest wolny bo nie posiadamy lampek check.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl