[B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Sterownik klimy masz 9 pinowy? Na pinie 1 (opisanym jako 87A) jest sygnał włączenia klimy idący ecu silnika, który powinien rozwiązać twój problem z obrotami bo sterownik silnika musi wiedzieć że klima pracuje. W silniku PM (edit do 90 roku) roku piny od klimy to 15 i 16. Jeden to prawdopodobnie sygnał załączenia klimy a drugi obroty albo wyłączanie klimy przy przyspieszaniu.
Może w jakim SSP jest opisane lepiej.
Może w jakim SSP jest opisane lepiej.
Ostatnio zmieniony 10 lip 2014, 21:29 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nie bo to nie mechaniczny wtrysk. Kolega który ma ten problem na w profilu wpisany silnik PM więc to mono jetronic.ziemor pisze:od sterownika klimy idzie na pin 33 black-gray
Z tego co kiedyś tłumaczyłem z SSP to sygnał załączenia klimy to zwykły plusa podawany z momencie załączenie przycisku. Sygnał odłączający sprężarkę przy przyspieszaniu jest już bardziej skomplikowany.
Panowie to jest rocznik 1991, silnik PM ale wtrysk mono-motronic bo tam od 1990r była zmiana. Czy w tym przypadku mają zastosowanie schematy jakie przesłał kolega Ziemor? Jutro dobiorę się do tego i spróbuję poszukać. Swoją drogą powinna być jakaś kostka pod kolumną kierownicy bo wiązka bez problemu pasowała od B4 ABK, wydłubałem wiązkę klimy z całej wiązki elektrycznej od B4 i przeszczepiłem do mojej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 180
- Rejestracja: 27 lut 2013, 19:33
Ja za swoją dałem 1400zł, ale była nawet najmniejsza śrubka w komplecie.
[ Dodano: 2014-08-03, 13:29 ]
[ Dodano: 2014-08-03, 13:29 ]
Podłączyłem wg tego schematu i obroty się uspokoiły. Dzięki panowie za podpowiedzi. Mam natomiast teraz inny problem. Czasami jak załączę klimatyzację to dzieje się tak że sprzęgło załącza i za chwilę wyłącza i tak na zmianę co sekundę. Wiecie może jaka jest tego przyczyna? Padł może sterownik? Dodam jeszcze że uszkodzenie czujnika na skraplaczu odpada bo jak go zwieram kablem to dzieje się tak samo. Może przyczyna leży w zbyt słabym alternatorze? Nie wymieniałem go na mocniejszy został ten, który miałem zanim założyłem klimę. Klika miesięcy wcześniej jeździłem i było dobrze. O co tu może chodzić?ziemor pisze:A nie tak czasem black-gray - motronic control unit (1 pin - 89A) od sterownika klimy idzie na pin 33 black-gray - AC control unit do komputera ?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Raczej to nie wina wentylatora a tym bardziej filtra bo i tak automatycznie jest obieg wewnętrzny. A o zamarzaniu parownika raczej wątpliwe.ziemor pisze:Majster daj wentylatory na 3 lub 4 bieg i napisz jaka wtedy jest częstotliwość załączania ??? nie muszę pisać że filtr pyłkowy masz mieć nowy !!!maniek97 pisze:sprzęgło załącza i za chwilę wyłącza i tak na zmianę co sekundę
"Dodam jeszcze że uszkodzenie czujnika na skraplaczu odpada bo jak go zwieram kablem to dzieje się tak samo. Może przyczyna leży w zbyt słabym alternatorze? Nie wymieniałem go na mocniejszy został ten, który miałem zanim założyłem klimę"
Na pewno nie pomyliło ci się z parownikiem ? i czujnik presostat? czy jednak mówisz o czujniku na skraplaczu i czujnikiem wysokiego ciśnienia?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 180
- Rejestracja: 27 lut 2013, 19:33
Nie pomyliłem się na pewno. Zwieram czujnik w skraplaczu, który ma czerwoną kostkę. Na tą chwilę chyba sobie z problemem poradziłem. Zauważyłem, że kiedy odłączę ten kabel który idzie do komputera od wtrysku to się tak nie dzieje. Narazie wstawiłem tam diodę i problem się zakończył. Panowie a jest możliwość że wpiąłem się nie pod ten kabel co potrzeba w kompie od wtrysku? Podłączałem zgodnie ze schematem wyżej ale u mnie pod numerem 33 na złączu sterownika nie był kabel czarno-szary ale o jakimś innym kolorze (już teraz nie pamiętam jaki).Jarewa pisze:Raczej to nie wina wentylatora a tym bardziej filtra bo i tak automatycznie jest obieg wewnętrzny. A o zamarzaniu parownika raczej wątpliwe.ziemor pisze:Majster daj wentylatory na 3 lub 4 bieg i napisz jaka wtedy jest częstotliwość załączania ??? nie muszę pisać że filtr pyłkowy masz mieć nowy !!!maniek97 pisze:sprzęgło załącza i za chwilę wyłącza i tak na zmianę co sekundę
"Dodam jeszcze że uszkodzenie czujnika na skraplaczu odpada bo jak go zwieram kablem to dzieje się tak samo. Może przyczyna leży w zbyt słabym alternatorze? Nie wymieniałem go na mocniejszy został ten, który miałem zanim założyłem klimę"
Na pewno nie pomyliło ci się z parownikiem ? i czujnik presostat? czy jednak mówisz o czujniku na skraplaczu i czujnikiem wysokiego ciśnienia?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Podłączyłeś tak jak na schemacie od kolegi Ziemor? Pod jego postem napisałem że to jest od mechanicznego wtrysku łatwo poznać na schemacie po potencjometrze przepływomierza i stykach zamkniętej/otwartej przepustnicy a takie rzeczy we wtrysku jednopunktowym nie występują.maniek97 pisze:mnie pod numerem 33