[B4 1Z] Sworzen wahacza
Proszę pomocy!!!!! śruba zabezpieczająca sworzeń
WItam wszystkich forumowiczów :mrgreen:
Mam pytanie: czy ktoś wie, gdzie mogę dokupić śrubę zabezpieczającą sworzeń w gnieździe zwrotnicy (tylko ford sprzedaje podobne, a do audi nie ma zamienników). Moja nie jest chyba ogyginalna, zgięta i jak się ją włoży w zwrotnicę, to ma luz dookoła na ok. 2-3 mm (a mi się wydaje ze na tym zgrubieniu, gdzie nie ma gwintu powinna siedzieć ciasno
ostatnio jak był wymieniany sworzeń, to przeciąłem te dwa końce szlifierką kontową aby więcej się schodziły i lepiej trzymały, ale nie dało rady
W razie jak nie śruba zabezpieczająca, to gniazdo w zwrotnicy roztłuczone
Na razie prosiłbym o jakieś namiary na śrubę (lub jej wymiary). Nie bedę wyciągał z drugiej, bo wtedy nie mam auta. aby pojechać do sklepu i porównać z jakąkolwiek od forda.
Mam pytanie: czy ktoś wie, gdzie mogę dokupić śrubę zabezpieczającą sworzeń w gnieździe zwrotnicy (tylko ford sprzedaje podobne, a do audi nie ma zamienników). Moja nie jest chyba ogyginalna, zgięta i jak się ją włoży w zwrotnicę, to ma luz dookoła na ok. 2-3 mm (a mi się wydaje ze na tym zgrubieniu, gdzie nie ma gwintu powinna siedzieć ciasno
ostatnio jak był wymieniany sworzeń, to przeciąłem te dwa końce szlifierką kontową aby więcej się schodziły i lepiej trzymały, ale nie dało rady
W razie jak nie śruba zabezpieczająca, to gniazdo w zwrotnicy roztłuczone
Na razie prosiłbym o jakieś namiary na śrubę (lub jej wymiary). Nie bedę wyciągał z drugiej, bo wtedy nie mam auta. aby pojechać do sklepu i porównać z jakąkolwiek od forda.
Hejka,
z tego co mi się wydaje oryginalna powinna być na nimbus lub trox-e, a ta z etki niby sześciokątna, Ja mam taka ale to nie jest oryginalna na pewno
Tu się znajduje:
https://app.box.com/s/4m05mufgfkrj002iqdep
a wygląda mniej więcej tak:
http://www.ford-esklep.pl/userdata/gfx/ ... 3e5bed.jpg
p.s. dzięki za zainteresowanie koledzy :mrgreen:
z tego co mi się wydaje oryginalna powinna być na nimbus lub trox-e, a ta z etki niby sześciokątna, Ja mam taka ale to nie jest oryginalna na pewno
Tu się znajduje:
https://app.box.com/s/4m05mufgfkrj002iqdep
a wygląda mniej więcej tak:
http://www.ford-esklep.pl/userdata/gfx/ ... 3e5bed.jpg
p.s. dzięki za zainteresowanie koledzy :mrgreen:
to źle ci się wydaje w orginale są sześciokątne , i są dostępne w aso bez problemu sam brałem u nich bo moje stare były wydarte i minimalny luz na nich byłstenek pisze:Hejka,
z tego co mi się wydaje oryginalna powinna być na nimbus lub trox-e, a ta z etki niby sześciokątna, Ja mam taka ale to nie jest oryginalna na pewno
Tu się znajduje:
https://app.box.com/s/4m05mufgfkrj002iqdep
a wygląda mniej więcej tak:
http://www.ford-esklep.pl/userdata/gfx/ ... 3e5bed.jpg
p.s. dzięki za zainteresowanie koledzy :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 21 paź 2020, 14:25
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT+lpg
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: [B4 1Z] Sworzen wahacza
Pytanko - z jakim momentem należy dokręcać śruby sworznia? Mam na mysli te zaciskowe, na wahaczu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [B4 1Z] Sworzen wahacza
Fabryczna serwisówka mówi o 50 Nm, każdorazowo śruba i nakrętka do wymiany na nową.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 21 paź 2020, 14:25
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT+lpg
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: [B4 1Z] Sworzen wahacza
Dzięki wielkie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [B4 1Z] Sworzen wahacza
Kurczę, jeszcze raz przeczytałem i Ty mówisz dokładnie o śrubach na wahaczu? Bo ja zrozumiałem "zaciskowa", że chodzi o zwrotnicę, to wtedy tutaj ma zastosowanie to co napisałem.
A na wahaczu nawet o 65 Nm piszą, nakrętki nowe, a płytka z gwintami przychodzi jako część zamienna, więc domniemuję, że również co wymianę sworznia daje się nową.
Z doświadczenia wiem, że dołączane do sworzni podkładki sprężyste potrafią być czasem wyjątkowo podłej jakości, warto również śruby obejrzeć, bo chyba teraz tylko dają trzy osobne, ale to może zależy od producenta i jeśli wykonanie wątpliwe to zmienić na porządne.
A na wahaczu nawet o 65 Nm piszą, nakrętki nowe, a płytka z gwintami przychodzi jako część zamienna, więc domniemuję, że również co wymianę sworznia daje się nową.
Z doświadczenia wiem, że dołączane do sworzni podkładki sprężyste potrafią być czasem wyjątkowo podłej jakości, warto również śruby obejrzeć, bo chyba teraz tylko dają trzy osobne, ale to może zależy od producenta i jeśli wykonanie wątpliwe to zmienić na porządne.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 21 paź 2020, 14:25
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT+lpg
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: [B4 1Z] Sworzen wahacza
Stare śruby w płytce wymieniłem na nowe razem z nakrętkami, sama płytka została w moim przypadku stara. Pytam, bo poluzowały mi się te śruby po kilkuset kilometrach, ale jak 60nm to na start muszę złapać po prostu większą lage
W sumie to pytanie, czy jesteś może w posiadaniu takiej serwisówki? Bo z pewnością niezmiernie by się przydała
W sumie to pytanie, czy jesteś może w posiadaniu takiej serwisówki? Bo z pewnością niezmiernie by się przydała