Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 PP] Lista napraw po zakupie.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
areckii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 11 lip 2014, 23:05

[B3 1.6 PP] Lista napraw po zakupie.

Post autor: areckii » 11 lip 2014, 23:49

Witam, na wstępie przepraszam jeśli źle umieściłem temat, nie wiedziałem gidze napisać, bo dotyczy on kilku tematów jednocześnie ;-) Otóż niecały miesiąc temu kupiłem audi 80 1.6 rocznik 1991. Samochód wydaje się być bardzo zadbany, ale i tak wymaga wielu napraw na start. Oto lista pytań, na które bardzo proszę o odpowiedzi:
1: Czy to normalne w silnikach gaźnikowych, że po mocnym dodaniu gazu dość mocno dymi z rury wydechowej? zapach spalin sugeruje zbyt bogatą mieszankę. (silnik raczej nie pobiera oleju)
2: Czy to prawda, że w w tych samochodach wentylator chłodnicy włącza się dopiero przy 100 stopniach, a temperatura rzędu 97 -100 stopni jest normalna? (tak mi powiedział mechanik u którego wymieniałem czujnik temperatury).
3: Czy to normalne, że nowy pasek klinowy się rozciąga i wymaga naciągnięcia? (kolejna teoria mechanika u którego auto było na reklamacji wymiany tego paska).
4: Czy to typowe dla B3, że manualny szyberdach bardzo ciężko chodzi?
5: W stacyjce, na pierwszej pozycji startowej migają mi kontrolki Temperatury płynu i ciśnienia oleju, czy to jakaś usterka?

Z góry dziękuję za odpowiedzi ;) Bardzo mi zależy na rozwianiu tych wątpliwości, ponieważ to tylko część mankamentów mojego Audi.

Damik1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 12 maja 2014, 16:33

Post autor: Damik1992 » 12 lip 2014, 06:40

Więc tak,
1- miałem golfa na gaźniku i nie zauważyłem żeby dymił itp więc myślę że tym dymieniem powinieneś się zainteresować, jaki kolor ma dym???
2-przy 100 stopniach nic mu się nie stanie, no i zależy jaki czujnik wstawiłeś ponieważ spotkałem się już z różnymi temp. załączania wentylatora, mój tdi nie trzymał odpowiedniej temp. ponieważ ktoś założył czujnik który zbyt wcześnie załączał się.
3-z czasem pasek się trochę może rozciągnąć
4-nie wiem jak w b3- ale mam b4 z przeznaczeniem na części w którym szyber ciężko chodził- wystarczyło przeczyścić prowadnice i nasmarować, śmiga jak nowy
5-kontrolki to normalne ;-)

areckii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 11 lip 2014, 23:05

Post autor: areckii » 12 lip 2014, 09:58

Dzięki wielkie ;-) w sumie ten dym nie jest ani biały ani niebieski (co by wskazywało na jakieś poważne usterki). Jest taki szarawy, no i tak jak pisałem, jest taki charakterystyczny zapach niespalonej mieszanki, jak z Malucha :mrgreen:

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 12 lip 2014, 11:59

gaźnik można wyregulowac bez problemu, w końcu to pierburg, na forum vwgolfa jak również gdzieś tu na forum jest całe fotostory jak to zrobić, było pisane milion razy ;)
a reszta podobnie jak pisał poprzednik :)
jeśli można to masz ink do golfiarzy: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=192121
oraz
https://audi80.pl/80-b3-16-gaznik-pi ... vt6445.htm
i jeszcze tu masz FAQ -> są podwieszone tematy nt. pierburga :mrgreen:
https://audi80.pl/najczesciej-zadawa ... t34013.htm

Awatar użytkownika
Wino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1015
Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
Imię: Wino
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Wino » 12 lip 2014, 18:23

quattroBandit pisze:gaźnik można wyregulowac bez problemu, w końcu to pierburg, na forum vwgolfa jak również gdzieś tu na forum jest całe fotostory jak to zrobić, było pisane milion razy ;)
Chyba osobiście nie miałeś do czynienia z tym gaźnikiem to straszna zmora i jak nic bardzo złego się nie dzieje to lepiej go nie ruszać :!: (p.s. golfiarze przerabiają te gaźniki na wtrysk lub na webery made in FSO)
areckii pisze:Czy to prawda, że w w tych samochodach wentylator chłodnicy włącza się dopiero przy 100 stopniach, a temperatura rzędu 97 -100 stopni jest normalna?
to norma te silniki tak mają lubią temperaturę wentylator z tego co pamiętam załącza się przed samą 100
areckii pisze:Czy to normalne, że nowy pasek klinowy się rozciąga i wymaga naciągnięcia? (kolejna teoria mechanika u którego auto było na reklamacji wymiany tego paska).
Czasami tak się zdarza a czasami po prostu śruba od regulacji nie trzyma tak jak powinna
areckii pisze: 4: Czy to typowe dla B3, że manualny szyberdach bardzo ciężko chodzi?

Nie powinien chodzić jakoś strasznie ciężko jeśli chodzi to przesmaruj prowadnice na forum znajdziesz tematy jak to porządnie zrobić
areckii pisze:5: W stacyjce, na pierwszej pozycji startowej migają mi kontrolki Temperatury płynu i ciśnienia oleju, czy to jakaś usterka?
Te kontrolki mają migać przed startem silnika jest to zupełnie normalne

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 13 lip 2014, 00:46

Wino pisze:Chyba osobiście nie miałeś do czynienia z tym gaźnikiem
miałem ;) dla chcącego nic trudnego, tylko trochę paliwa pójdzie w piach. ;)
Wino pisze:Czasami tak się zdarza a czasami po prostu śruba od regulacji nie trzyma tak jak powinna
częściej właśnie luzuje się napinacz paska (śruba) niż sam pasek. Ale za mocno też nie ma co napinać - łożyska dostają po tyłku

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 lip 2014, 13:52

areckii pisze:3: Czy to normalne, że nowy pasek klinowy się rozciąga i wymaga naciągnięcia? (kolejna teoria mechanika u którego auto było na reklamacji wymiany tego paska).
U mnie przy tym silniku pasek przez 50 tyś. km naciągałem ze dwa razy i w tym czasie się zerwał. Zobacz kółka bo widziałem przypadki że zniszczone kółka pasowy zjadały pasek w ekspresowym tempie.


Przy tym gaźniku najlepiej zacząć od sprawdzenia elektryki, może elektrycznie sterowana przesłona wstępna gdzieś się zacina (realizuje ona ssania, zastępuje pompkę "zrywu" i reguluje mieszankę na podstawie sygnałów z sondy). Dobrze sprawdzić czujnik zasysanego powietrza i temperatury płynu dla ECU.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl