Witam, na wstępie przepraszam jeśli źle umieściłem temat, nie wiedziałem gidze napisać, bo dotyczy on kilku tematów jednocześnie Otóż niecały miesiąc temu kupiłem audi 80 1.6 rocznik 1991. Samochód wydaje się być bardzo zadbany, ale i tak wymaga wielu napraw na start. Oto lista pytań, na które bardzo proszę o odpowiedzi:
1: Czy to normalne w silnikach gaźnikowych, że po mocnym dodaniu gazu dość mocno dymi z rury wydechowej? zapach spalin sugeruje zbyt bogatą mieszankę. (silnik raczej nie pobiera oleju)
2: Czy to prawda, że w w tych samochodach wentylator chłodnicy włącza się dopiero przy 100 stopniach, a temperatura rzędu 97 -100 stopni jest normalna? (tak mi powiedział mechanik u którego wymieniałem czujnik temperatury).
3: Czy to normalne, że nowy pasek klinowy się rozciąga i wymaga naciągnięcia? (kolejna teoria mechanika u którego auto było na reklamacji wymiany tego paska).
4: Czy to typowe dla B3, że manualny szyberdach bardzo ciężko chodzi?
5: W stacyjce, na pierwszej pozycji startowej migają mi kontrolki Temperatury płynu i ciśnienia oleju, czy to jakaś usterka?
Z góry dziękuję za odpowiedzi Bardzo mi zależy na rozwianiu tych wątpliwości, ponieważ to tylko część mankamentów mojego Audi.
[B3 1.6 PP] Lista napraw po zakupie.
Więc tak,
1- miałem golfa na gaźniku i nie zauważyłem żeby dymił itp więc myślę że tym dymieniem powinieneś się zainteresować, jaki kolor ma dym???
2-przy 100 stopniach nic mu się nie stanie, no i zależy jaki czujnik wstawiłeś ponieważ spotkałem się już z różnymi temp. załączania wentylatora, mój tdi nie trzymał odpowiedniej temp. ponieważ ktoś założył czujnik który zbyt wcześnie załączał się.
3-z czasem pasek się trochę może rozciągnąć
4-nie wiem jak w b3- ale mam b4 z przeznaczeniem na części w którym szyber ciężko chodził- wystarczyło przeczyścić prowadnice i nasmarować, śmiga jak nowy
5-kontrolki to normalne
1- miałem golfa na gaźniku i nie zauważyłem żeby dymił itp więc myślę że tym dymieniem powinieneś się zainteresować, jaki kolor ma dym???
2-przy 100 stopniach nic mu się nie stanie, no i zależy jaki czujnik wstawiłeś ponieważ spotkałem się już z różnymi temp. załączania wentylatora, mój tdi nie trzymał odpowiedniej temp. ponieważ ktoś założył czujnik który zbyt wcześnie załączał się.
3-z czasem pasek się trochę może rozciągnąć
4-nie wiem jak w b3- ale mam b4 z przeznaczeniem na części w którym szyber ciężko chodził- wystarczyło przeczyścić prowadnice i nasmarować, śmiga jak nowy
5-kontrolki to normalne
- quattroBandit
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10
gaźnik można wyregulowac bez problemu, w końcu to pierburg, na forum vwgolfa jak również gdzieś tu na forum jest całe fotostory jak to zrobić, było pisane milion razy
a reszta podobnie jak pisał poprzednik
jeśli można to masz ink do golfiarzy: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=192121
oraz
https://audi80.pl/80-b3-16-gaznik-pi ... vt6445.htm
i jeszcze tu masz FAQ -> są podwieszone tematy nt. pierburga :mrgreen:
https://audi80.pl/najczesciej-zadawa ... t34013.htm
a reszta podobnie jak pisał poprzednik
jeśli można to masz ink do golfiarzy: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=192121
oraz
https://audi80.pl/80-b3-16-gaznik-pi ... vt6445.htm
i jeszcze tu masz FAQ -> są podwieszone tematy nt. pierburga :mrgreen:
https://audi80.pl/najczesciej-zadawa ... t34013.htm
- Wino
- Forum Audi 80
- Posty: 1015
- Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
- Imię: Wino
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Chyba osobiście nie miałeś do czynienia z tym gaźnikiem to straszna zmora i jak nic bardzo złego się nie dzieje to lepiej go nie ruszać :!: (p.s. golfiarze przerabiają te gaźniki na wtrysk lub na webery made in FSO)quattroBandit pisze:gaźnik można wyregulowac bez problemu, w końcu to pierburg, na forum vwgolfa jak również gdzieś tu na forum jest całe fotostory jak to zrobić, było pisane milion razy
to norma te silniki tak mają lubią temperaturę wentylator z tego co pamiętam załącza się przed samą 100areckii pisze:Czy to prawda, że w w tych samochodach wentylator chłodnicy włącza się dopiero przy 100 stopniach, a temperatura rzędu 97 -100 stopni jest normalna?
Czasami tak się zdarza a czasami po prostu śruba od regulacji nie trzyma tak jak powinnaareckii pisze:Czy to normalne, że nowy pasek klinowy się rozciąga i wymaga naciągnięcia? (kolejna teoria mechanika u którego auto było na reklamacji wymiany tego paska).
areckii pisze: 4: Czy to typowe dla B3, że manualny szyberdach bardzo ciężko chodzi?
Nie powinien chodzić jakoś strasznie ciężko jeśli chodzi to przesmaruj prowadnice na forum znajdziesz tematy jak to porządnie zrobić
Te kontrolki mają migać przed startem silnika jest to zupełnie normalneareckii pisze:5: W stacyjce, na pierwszej pozycji startowej migają mi kontrolki Temperatury płynu i ciśnienia oleju, czy to jakaś usterka?
- quattroBandit
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10
miałem dla chcącego nic trudnego, tylko trochę paliwa pójdzie w piach.Wino pisze:Chyba osobiście nie miałeś do czynienia z tym gaźnikiem
częściej właśnie luzuje się napinacz paska (śruba) niż sam pasek. Ale za mocno też nie ma co napinać - łożyska dostają po tyłkuWino pisze:Czasami tak się zdarza a czasami po prostu śruba od regulacji nie trzyma tak jak powinna
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
U mnie przy tym silniku pasek przez 50 tyś. km naciągałem ze dwa razy i w tym czasie się zerwał. Zobacz kółka bo widziałem przypadki że zniszczone kółka pasowy zjadały pasek w ekspresowym tempie.areckii pisze:3: Czy to normalne, że nowy pasek klinowy się rozciąga i wymaga naciągnięcia? (kolejna teoria mechanika u którego auto było na reklamacji wymiany tego paska).
Przy tym gaźniku najlepiej zacząć od sprawdzenia elektryki, może elektrycznie sterowana przesłona wstępna gdzieś się zacina (realizuje ona ssania, zastępuje pompkę "zrywu" i reguluje mieszankę na podstawie sygnałów z sondy). Dobrze sprawdzić czujnik zasysanego powietrza i temperatury płynu dla ECU.