Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Audi problemy techniczne

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 lip 2014, 15:39

adam14121 pisze: nie ma najmniejszej potrzeby, odpowiednio mocna sprężyna i odpowiednia podkładka z dołu i po problemie ;)
to nie jest dobry pomysł

adam14121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 09 lip 2014, 11:31
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: adam14121 » 16 lip 2014, 18:31

PieterB, mierzyłem szczelinomierzem i jest ciut więcej niż było . Z tym 1,5 mm to przesadziłem, nie wiem czy tam jest nawet 0,7 mm . Działa to - nie zacina się, luzów nie ma, przedmuchu też nie. Po podpięciu pod VAG, ogarneło mnie wielkie zdziwienie ...
1 błąd 16518 P0134 Obwód czujnika O2
usunięty, po godzinie kolejny pomiar i 0 błędów.
Co do odpalania na gazie obstawiam wadliwy filterek gazu, a co do PB to błagam o pomoc ...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 lip 2014, 20:11

Francis1982 pisze:@aldi dalej się uczę i myślałem, że emulator sondy ma ją udawać jak sama nazwa wskazuje "emulowanie czegoś znaczy udawanie czegoś". Przecież są dostępne sterowniki wystarczająco szybkie i "inteligentne", które obsługują fabryczną sondę...
Emulator nie służy jako substytut sondy, bo sygnały z emulatora nijak mają się do składu mieszanki. Emulator służy do tego, aby podczas pracy na gazie I/II/III generacji sterownik benzyny dostawał głupie sygnał, że niby sonda jest. I raz ma to służyć, aby nie było błędów uszkodzenia sondy, ale sterownik po jakimś czasie zorientuje się, że nie ma żadnego wpływu na to, co dostaje kablem sondy. A po drugie emulator ma powodować aby sterownik benzyny nie nauczył się złego dawkowania benzyny w czasie, gdy będzie mu się wydawało, że ma wpływ na skład mieszanki.

Wyobraź sobie taką sytuację: masz kran z wodą i z tego kranu wąż prowadzący za drzwi, gdzie jest włożony do wiadra z dziurką z boku. Woda wylatująca z tej dziury spada na blachę (sonda).
Do tego ludzie kubkami czerpią wodę z tego wiadra w zróżnicowanym tempie. Ale widzisz ile osób przychodzi po wodę i mniej więcej przewidujesz w jakim zakresie odkręcać i zakręcać kran aby najoptymalniej dostarczać wodę.

Ktoś każe Ci powoli odkręcać kurek, gdy nie słyszysz wody kapiącej na blachę i powoli przykręcać jak tylko usłyszysz. W ten sposób działasz w sprzężeniu zwrotnym, dudniąca woda jest twoim sygnałem wejściowym a elementem wykonawczym jest kurek kranu. W ten sposób uzyskujesz poziom wody w okolicach dziurki pomimo wody wybieranej przez ludzi.

Teraz przychodzi osoba, która zatyka twój wąż i sama zaczyna nalewać wodę do wiadra po swojemu. Abyś nie zdenerwował się, że nie masz kontroli nad dudniącą wodą nakłada Ci słuchawki i puszcza dźwięk z pojawiającym się z i znikającym dudnieniem wody, abyś dalej zakręcał i odkręcał kran. To nagranie, to jest właśnie emulowany sygnał.

Po jakimś czasie zdejmują Ci słuchawki i odtykają twój wąż. Okazuje się, że przez ten czas odkręcałeś kran coraz bardziej i bardziej, bo w nagranym dźwięku było więcej ciszy niż dźwięku wody i zaczynasz przelewać wiadro. Woda wali w blachę dłuższy czas, zanim powoli zakręciłeś kran i doszedłeś do stanu oscylacji dźwięku wypływającej wody.

A teraz w układzie bez sondy.
Masz na kurku skalę z ilością osób i ustawiasz na tyle osób ile aktualnie weszły do pokoju po wodę. Do tego wiadro niema dziurki ani niema blachy na podłodze a ty jesteś głuchy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 lip 2014, 21:12

adam14121, o pompkę to bym się na martwił akurat o rozrusznik może trochę tak.
Co do Twoich problemów z odpalaniem to, hmm a rozrząd i zapłon poprawnie ustawione :?:
aldi pisze:Teraz przychodzi osoba, która zatyka twój wąż i sama zaczyna nalewać wodę do wiadra po swojemu. Abyś nie zdenerwował się, że nie masz kontroli nad dudniącą wodą nakłada Ci słuchawki i puszcza dźwięk z pojawiającym się z i znikającym dudnieniem wody, abyś dalej zakręcał i odkręcał kran. To nagranie, to jest właśnie emulowany sygnał.
zarąbiście to wytłumaczyłeś hehe <piwo>

adam14121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 09 lip 2014, 11:31
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: adam14121 » 17 lip 2014, 22:20

Chce obejrzeć rozrząd i do zapłonu się zabrać. Czy mogą być te problemy spowodowane wystrzałem z LPG ? Bo przed wystrzałem autko paliło na dotyk z LPG, z benzyny trochę gorzej.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 17 lip 2014, 23:11

Strzał gazu zawsze powoduje ryzyko, że gdzieś guma się rozszczelniła.

1. Należy ustalić nieszczelność.
2. Dopiero potem można brać się za przepływomierz.

tomi290
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 21 lip 2013, 22:10

Post autor: tomi290 » 18 lip 2014, 17:17

adam14121 sprawdź regulator ciśnienia paliwa ja miałem problemy z odpalaniem na gazie i benzynie poczytałem na forum i wymieniłem ten regulator i jak ręka odjął pali od strzała, a przerabiałem dosłownie wszystko począwszy od przekaznika30 kończąc na przeplywce

adam14121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 09 lip 2014, 11:31
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: adam14121 » 19 lip 2014, 08:00

tomi290, Zobaczę co da się z tym zrobić ;)
Edit. Udało mi się kupić regulator ciśnienia i czekam tylko aż motor mi ostygnie i się za to zabiorę :->

tomi290
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 21 lip 2013, 22:10

Post autor: tomi290 » 19 lip 2014, 21:49

I co pomogło ???

adam14121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 09 lip 2014, 11:31
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: adam14121 » 20 lip 2014, 15:31

tomi290, Tomi, wypij duże piwo za poprawną informację i za pomoc w rozwiązaniu problemu ! Dziękuję wszystkim ! Bardzo mi pomogliście !!
Winowajcą był regulator ciśnienia paliwa no i owszem przepływomierz ! :)
Uważam, że temat jest do zamknięcia :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl