[Audi B2 1.8 GX 1985] Ciśnienie Oleju
[Audi B2 1.8 GX 1985] Ciśnienie Oleju
Słuchajcie, jest taki problemik. Wczoraj dokonałem zakupu Audi B2 1.8 z silnikiem GX. Własciciel mowil wlasnie ze przekladal silnik ale jak patrzyłem to chyba jest to silnik zapozyczony od jakiego VW. Problem polega na tym ze jak wracał do domku z nie małą prędkoscia to po jakims czasie zaczeła się swiecić kontrolka od ciśnienia oleju, wiec sie natychmiast zatrzymałem i wyłączyłem silnik. Po odkręceniu korka od wlewu oleju poleciał biały dym. Wydaje mi się że olej uzyskał zarąbistą temperature i zrobił się za bardzo rzadki i nie było odpowiedniego cisnienia. Olej z tego co mówił właściciel jest półsyntetyczny, a według mnie powinnien byc mineralny. Problem pojawia się najczesciej przy dłuższejj jezdzie i na postoju bo jak przygazuje to kontrolka gasnie. Jak autko dłuzej postoi to problemu w ogole nie ma. Pomoże ktoś???
Ostatnio zmieniony 27 lip 2014, 14:41 przez Rogosi3k, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak łapie dużą temperaturę to raczej musi być coś z chłodzeniem. A dymkiem z pod korka niema co się przejmować.
Co do oleju na słabe ciśnienie to najlepszy by był syntetyk, tylko taki 10W50 albo nawet 10W60. Jak zalejesz minerałem to będzie gęstszy tylko na zimno.
Najlepiej sprawdź ciśnienie oleju manometrem. Ile masz czujników od ciśnienia oleju? W B3 był już dość skomplikowany układ 2 czujników, gdzie każdy czujnik dawał odwrotny sygnał.
Co do oleju na słabe ciśnienie to najlepszy by był syntetyk, tylko taki 10W50 albo nawet 10W60. Jak zalejesz minerałem to będzie gęstszy tylko na zimno.
Najlepiej sprawdź ciśnienie oleju manometrem. Ile masz czujników od ciśnienia oleju? W B3 był już dość skomplikowany układ 2 czujników, gdzie każdy czujnik dawał odwrotny sygnał.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Na podstawie filtra oleju albo z na końcu głowicy.Rogosi3k pisze:A gdzie dokładnie sie znajduja owe czujniki??
A silnik GX był w golfach i jettach http://www.audiklub.org/silniki/gx/all/ ... x/all.html 83-88.
Może jak poprzedni właściciel przerabiał silnik montowany poprzednie aby pasował podłużnie to może coś spieprzył przy pompie oleju.
Popatrze co sie dzieje, popytam, podjade do mechanika i jak coś to napisze co i jak. A zdjątka autka doda jak tylko bede mógł Bo wygląda fantastycznie
[ Dodano: 2014-07-27, 20:29 ]
No chyba wiem co się dzieje. Pogmerałem troszeczke w necie i znalazłem identyczne objawy. Cykanie w silniku i zapalanie się ikonki Cisnienia oleju na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach. No i niestety takie objawy wystepuja jedynie przy zuzytych panewkach ale jeszcze podjade do mechanika zeby ktos kto sie zna to obejrzal
[ Dodano: 2014-07-27, 20:29 ]
No chyba wiem co się dzieje. Pogmerałem troszeczke w necie i znalazłem identyczne objawy. Cykanie w silniku i zapalanie się ikonki Cisnienia oleju na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach. No i niestety takie objawy wystepuja jedynie przy zuzytych panewkach ale jeszcze podjade do mechanika zeby ktos kto sie zna to obejrzal
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków