Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B2 1.8 GX 1985] Ciśnienie Oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Rogosi3k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 24 lut 2013, 20:14

[Audi B2 1.8 GX 1985] Ciśnienie Oleju

Post autor: Rogosi3k » 27 lip 2014, 13:13

Słuchajcie, jest taki problemik. Wczoraj dokonałem zakupu Audi B2 1.8 z silnikiem GX. Własciciel mowil wlasnie ze przekladal silnik ale jak patrzyłem to chyba jest to silnik zapozyczony od jakiego VW. Problem polega na tym ze jak wracał do domku z nie małą prędkoscia to po jakims czasie zaczeła się swiecić kontrolka od ciśnienia oleju, wiec sie natychmiast zatrzymałem i wyłączyłem silnik. Po odkręceniu korka od wlewu oleju poleciał biały dym. Wydaje mi się że olej uzyskał zarąbistą temperature i zrobił się za bardzo rzadki i nie było odpowiedniego cisnienia. Olej z tego co mówił właściciel jest półsyntetyczny, a według mnie powinnien byc mineralny. Problem pojawia się najczesciej przy dłuższejj jezdzie i na postoju bo jak przygazuje to kontrolka gasnie. Jak autko dłuzej postoi to problemu w ogole nie ma. Pomoże ktoś???
Ostatnio zmieniony 27 lip 2014, 14:41 przez Rogosi3k, łącznie zmieniany 2 razy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 lip 2014, 13:38

Jak łapie dużą temperaturę to raczej musi być coś z chłodzeniem. A dymkiem z pod korka niema co się przejmować.

Co do oleju na słabe ciśnienie to najlepszy by był syntetyk, tylko taki 10W50 albo nawet 10W60. Jak zalejesz minerałem to będzie gęstszy tylko na zimno.

Najlepiej sprawdź ciśnienie oleju manometrem. Ile masz czujników od ciśnienia oleju? W B3 był już dość skomplikowany układ 2 czujników, gdzie każdy czujnik dawał odwrotny sygnał.

Awatar użytkownika
Rogosi3k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 24 lut 2013, 20:14

Post autor: Rogosi3k » 27 lip 2014, 14:02

Szczerze mowiac to nie wiem ile mam czujnikow. A gdzie dokładnie sie znajduja owe czujniki?? A z chłodzeniem moze byc cos nie tak bo trzyma ciagle 70 stopni a ja podejdzie pod 80 włącza sie wiatrak a raczej tak nie powinno byc.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 lip 2014, 14:44

Rogosi3k pisze:A gdzie dokładnie sie znajduja owe czujniki??
Na podstawie filtra oleju albo z na końcu głowicy.
A silnik GX był w golfach i jettach http://www.audiklub.org/silniki/gx/all/ ... x/all.html 83-88.
Może jak poprzedni właściciel przerabiał silnik montowany poprzednie aby pasował podłużnie to może coś spieprzył przy pompie oleju.

Awatar użytkownika
Rogosi3k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 24 lut 2013, 20:14

Post autor: Rogosi3k » 27 lip 2014, 19:07

Popatrze co sie dzieje, popytam, podjade do mechanika i jak coś to napisze co i jak. A zdjątka autka doda jak tylko bede mógł :) Bo wygląda fantastycznie :)

[ Dodano: 2014-07-27, 20:29 ]
No chyba wiem co się dzieje. Pogmerałem troszeczke w necie i znalazłem identyczne objawy. Cykanie w silniku i zapalanie się ikonki Cisnienia oleju na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach. No i niestety takie objawy wystepuja jedynie przy zuzytych panewkach ale jeszcze podjade do mechanika zeby ktos kto sie zna to obejrzal :)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 lip 2014, 09:15

Jeszcze zobacz czy wałek pośredni nie ma luzu (kolega Keczy z forum miał taki problem). Jeszcze można mieć nadzieję, że pompa oleju nie jest sprawna.
Zresztą i tak trzeba by zwalić miskę i zobaczyć w jakim stanie są panewki.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 28 lip 2014, 09:24

Walek to raz ale zawor na pompie rowniez. Jak bedzie skrecony to podwyzszasz cisnienie...na krotko. Przy mega duzym obciazeniu popmpa umiera szybciej niz sie wydaje stad kontrolka cisnienia sie zapala....no i panewki mogl szlak trafic.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl