Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK 2,0E] Problem z rozruchem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
jarod7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 27 maja 2011, 10:27
Lokalizacja: Białystok

[B4 ABK 2,0E] Problem z rozruchem

Post autor: jarod7 » 28 lip 2014, 19:38

Zakładam nowy temat, ponieważ już 3 tygodnie poszukuje odpowiedzi i jak dotąd nic nie wskórałem. Może wy my pomożecie, bo ręce opadają
Ale do sedna..
Mój problem:
Jak jeżdzę na klimie, to bardzo często nie mogę potem zapalić auta. Kontrolki nie przygasają, rozrusznik ani drgnie. Slychać cykniecie.

Jade do domu z klimą i napiecie w instalacji spada. Wysiąde do sklepu - i zonk. Lipa. Zero prądu.
Najciekawsze jest to że jeśli zapale z kabli od kogoś, (np pod tym sklepem) to łapie od razu.
Jak pojeżdziłem 0,5godz z klimą to kompletnie rozładowało mi akumulator. Na zegarach w aucie widziałem że napiecie spadlo poniżej 10V przy 3 tys obrotów??? Na początku jazdy było normalnie powyżej 14V

Najważniejsze w tym jest to, że gdy jeżdze bez klimy to problem nie występuje. Nigdy

A teraz co zrobiłem:
Próbowałem z innym aku - to samo. Swój oddałem na gwarancji- sprawdzili. Prąd rozruchowy ok
Ładowanie zrobiłem. Kupiłem zregenerowany altek.
Na alternatorze mam 14.2V, na aku 14.1, na właczonej klimie- czasem 13,9, a czasem i nie ma 12V.
Pytanie: co może zjadac tyle prądu? Wiatraki? Jakiś przekaźnik? Cewka sprężarki?

Mierzyłem pobór prądu na postoju - 0,08A. Ale po nocy nie jest rozładowany, tylko po jeżdzie na klimie
Całą noc ładuje aku, pojedze na klimie - i lipa...

Myslałem jeszcze że to może automat rozrusznika, ale czy miałoby to związek z klimą? I chyba byłby to częstszy problem? Sprawdzałem przewody na rozruszniku i są dobrze dokręcone. Wyczysciłem styki, bo były w błocie
Pomocy. Proszę was o porade. Miał ktoś kiedys cos takiego...? Co to może być?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 lip 2014, 22:57

Aku i alternator sprawdzić wydajność prądową.

jarod7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 27 maja 2011, 10:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarod7 » 29 lip 2014, 05:34

Ale jak w domowych warunkach moge sprawdzić wydajność prądową?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 lip 2014, 06:01

Nie ma takiej opcji ale sklepy i serwisy gdzie sprzedają aku mają takie sprzęty.

jarod7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 27 maja 2011, 10:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarod7 » 29 lip 2014, 19:38

Dzięki za sugestie..
Choć w sklepie mi sprawdzali i stwierdzili ze mój aku daje jeszcze prąd znamionowy, ale z drugiej strony nie wiadomo do końca jak sie zachowuje w trakcie jazdy.
Ale to troche dziwne że tylko klima zabiera na tyle dużo by potem nie zapalić

Dzisiaj za to doszedł jeszcze jeden objaw
Jak nie krecił, odpiąłem kleme + na kilkanaście minut. Podpiąłem i zaskoczył od razu...
Co niby sie zresetowało?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 29 lip 2014, 20:33

jarod7 pisze: Co niby sie zresetowało?
Raczej nic nie mogło się zresetować bo włączanie rozrusznika jest czysto elektryczne, prąd z kostki stacyjki idzie do rozrusznika.
Jedynie z automatyczną skrzynią biegów jest przekaźnik odcinający rozrusznik jeśli dźwignia biegów nie jest na neutral albo parking.
Może masz jakieś odcięcie antykradzieżowe.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 lip 2014, 21:12

jarod7 pisze:Choć w sklepie mi sprawdzali i stwierdzili ze mój aku daje jeszcze prąd znamionowy
Żeby sprawdzić aku musi być naładowany :-P czyli takie coś podjedz pan my sprawdzimy nie jest dobrym sprawdzeniem, przed sprawdzaniem aku musi być ładowane 12h dopiero wtedy jest 100% pewność.

Po drugie twoim problemem jest wydajność alternatora jaki masz 60,70,90?
jarod7 pisze:Na alternatorze mam 14.2V, na aku 14.1, na właczonej klimie- czasem 13,9, a czasem i nie ma 12V.
Wiec pierwsze co altek do regeneracji. I najlepiej żebyś miał 90A.

jarod7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 27 maja 2011, 10:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarod7 » 29 lip 2014, 22:30

Mam altek 90A..i jest po regeneracji
Nie mam zadnych zabezpieczen antykradziezowych

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 lip 2014, 22:32

;-)

Z jednej strony wskazuje na elektromagnes rozrusznika z drugiej strony zaś na alternator.

Bo jak sam piszesz kiedy z klimą napięcia spada czasami poniżej 12V a to wskazuje na alternator zaś drugi problem piszesz że jak nie chce odpalić kontroli nie przygasają a a elektromagnes tylko cyknie. I czy cyknie raz czy to takie ciągle cykanie?

Tylko czym sprawdzasz te napięcie miernikiem na zaciskach czy tymi dodatkowymi zegarami?

jarod7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 27 maja 2011, 10:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarod7 » 30 lip 2014, 05:46

Jeśli chodzi o elektromagnes, to raczej cyka tylko raz, gdy przekręcam kluczyk

A jesli chodzi o pomiar, to widze napiecie w instalacji na dodatkowych zegarach .
Spadki są zawsze w trakcie jazdy, jeszcze nigdy do tej pory nie mialem ich na postoju. Wtedy mógłbym zmierzyc miernikiem

Jarew, a co powiesz o tym zjawisku: Jak nie krecił, odpiąłem kleme + na kilkanaście minut. Podpiąłem i zaskoczył od razu?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 lip 2014, 21:21

jarod7 pisze:A jesli chodzi o pomiar, to widze napiecie w instalacji na dodatkowych zegarach .
Taki pomir to o kant dup...y roztrzaskać ty weź podaj prawidłowe dane.

jarod7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 27 maja 2011, 10:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarod7 » 30 lip 2014, 22:11

Pomiary które robiłem na zaciskach miernikiem to na alternatorze 14.2V, na aku 14.1, na właczonej klimie- czasem 13,9, a czasem i nie ma 12V.

Dzisiaj mierzyłem ponownie. I tak: po odpaleniu 14,2V na altku, 14.1 na aku.
Ale w momencie gdy były spadki, (działająca klima) to na altku 12,8 a aku - 12,2V

Ale dlaczego po zdjeciu klemy wszystko jest ok?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 sie 2014, 20:45

a na długo zdejmujesz?

Awatar użytkownika
jaro7427
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 272
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:30
Lokalizacja: ETM

Post autor: jaro7427 » 01 sie 2014, 21:38

moim zdaniem kleji się przekażnik od sprzęgła sprężarki i po zgaszeniu silnika sprzęgło pozostaje nadal załaczone dopiero po odłączeniu akumulatora przekaznik się rozłancza miałem cosik podobnego w swoim aucie wymieniłem przekaznik i pomogło

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 sie 2014, 22:17

jaro7427 pisze:moim zdaniem kleji się przekażnik od sprzęgła sprężarki i po zgaszeniu silnika sprzęgło pozostaje nadal załaczone dopiero po odłączeniu akumulatora przekaznik się rozłancza miałem cosik podobnego w swoim aucie wymieniłem przekaznik i pomogło
Nie realne bo jest jeszcze przekaźnik styku X co zasila wszystko.


Mnie to martwi
jarod7 pisze:a czasem i nie ma 12V.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl