Zajebiste znaczenie, nie masz czego szukać ten silnik nie jest diagnozowany przez obd bo nie posiada ecu.Blackers pisze:a i dodam, że mam AAZ jeżeli to ma znaczenie.
[B3/B4 ALL] Diagnostyka VAG
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Słuchajcie, mam problem z moim 1z na Pierburgu. zmieniłem rozrząd, razem z mechanikiem chcemy ustawić kąt wtrysku co by autko odpalało jak należy a tutaj niespodzianka - "Komputer nie odpowiada". Sprawdzane oryginalnym Vag'iem kupionym x lat temu, sprawdzane nowym komputerem, sprawdzane też zwykłym kablem za 70zł z allegro. Na wszystkich wywala ten sam błąd - komputer nie odpowiada. Z ABS'em jako tako można się połączyć - kontrolka się zapala ale to koniec, więc nie da rady. Napięcie na czarnej wtyczce jest, biała też wygląda w porządku.
W samochodzie zamontowany jest zamaskowany pstryczek dzięki któremu silnik gaśnie po paru sekundach od odpalenia, myślicie że to może mieć zwiazek z moim problemem? Macie inne propozycje? Z góry dziękuje za odpowiedź
W samochodzie zamontowany jest zamaskowany pstryczek dzięki któremu silnik gaśnie po paru sekundach od odpalenia, myślicie że to może mieć zwiazek z moim problemem? Macie inne propozycje? Z góry dziękuje za odpowiedź
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Dzisiaj chwile pogrzebałem w kablach i odkryłem, że puszka immo jest odłączona (wyciągnięta wtyczka) do niej przyklejony jest jakiś emulator immobilizera. Podłączyłem wtyczke pod immo, próbuje odpalić samochód i tu niespodzianka - zapala się nowa kontrolka z kluczykiem i silnik gaśnie po sekundzie. Myślicie, że odłączona puszka immo ma związek z brakiem komunikacji do ECU?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Jeśli na "emulatorze" pali normalnie znaczy transponder (pętelka) uszkodzony lub klucz jest niezakodowany.
Jeszcze może być niezaadaptowane immo ale w to wątpię.
Na niezaadaptowanym immo Vag normalnie się łączy tylko w momencie rozruchu wystakuje błąd Engine Blocked by immobiliser i tam jakiś numerek.
Jeszcze może być niezaadaptowane immo ale w to wątpię.
Na niezaadaptowanym immo Vag normalnie się łączy tylko w momencie rozruchu wystakuje błąd Engine Blocked by immobiliser i tam jakiś numerek.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nie pamiętam jak jest z puszką. Ale zwykle z immo w zegarach linia diagnostyczna sterownika silnika idzie przez liczniki. Wygląda to tak:
[ECU silnika] --(linia W)-- [Liczniki] --(linia K)-- [gniazdo OBD]
Przy montażu emulatora odcina się linię W od licznika i wpina tutaj emulator. Aby dało się połączyć powinno się zewrzeć linię W z linią K. Choć chyba niektórzy się skarżą że niektóre emulatory immo zakłócają komunikacje ze sterownikiem silnika. Choć po odpaleniu można odłączyć emulator immo i silnik nie powinien zgasnąć.
Linia W to po prostu nazwa linii K w układach z fabrycznym immo tylko nie jest podpięta bezpośrednio pod złącze diagnostyczne.
http://www.autotronika.pl/files/file_ad ... dd-145.pdf (strona 4)
[ECU silnika] --(linia W)-- [Liczniki] --(linia K)-- [gniazdo OBD]
Przy montażu emulatora odcina się linię W od licznika i wpina tutaj emulator. Aby dało się połączyć powinno się zewrzeć linię W z linią K. Choć chyba niektórzy się skarżą że niektóre emulatory immo zakłócają komunikacje ze sterownikiem silnika. Choć po odpaleniu można odłączyć emulator immo i silnik nie powinien zgasnąć.
Linia W to po prostu nazwa linii K w układach z fabrycznym immo tylko nie jest podpięta bezpośrednio pod złącze diagnostyczne.
http://www.autotronika.pl/files/file_ad ... dd-145.pdf (strona 4)
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Ale u nas są linie K i L. Poza tym w opisie jest opisany sterownik EDC15, podczas gdy my w Audi 80 TDI mamy MSA 15.5 (tego się dowiedziałem podczas chipsowania).
Gdyby u nas szło gniazdo diagnostyczne przez licznik podmianka licznika byłaby niemożliwa jak jest chociażby w Skodzie Fabii (ok. 2002), gdzie immo siedzi w liczniku i podmianka chociażby z Anglika na PL jest niemożliwa P&P. A u nas wszystko idzie gładko.
Odrobina szukania i wszystko jasne <ok>
https://audi80.pl/b4-1z-linia-kl-w-k ... t53523.htm
Gdyby u nas szło gniazdo diagnostyczne przez licznik podmianka licznika byłaby niemożliwa jak jest chociażby w Skodzie Fabii (ok. 2002), gdzie immo siedzi w liczniku i podmianka chociażby z Anglika na PL jest niemożliwa P&P. A u nas wszystko idzie gładko.
Odrobina szukania i wszystko jasne <ok>
https://audi80.pl/b4-1z-linia-kl-w-k ... t53523.htm
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie spotkałem się z tym jeszcze, zawsze ECU jak i licznik miało swoje wyjścia do diagnostyki tak że jedno i drugie zdiagnozujesz bez którejś części. A że dodatkowo jeszcze idzie linia immo ECU-Licznik to inna bajka.[ECU silnika] --(linia W)-- [Liczniki] --(linia K)-- [gniazdo OBD]
Tylko w tych najnowszych jest zmiana w systemie LIN.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Spotkałem się z różnymi "cudami ",ktore poczynili różnej maści "specjaliści" od alarmów i innych "odcięć " zapłonu ...skutkiem czasem jest brak mozliwości połaczenia się z ecu ...Najprostsza metoda żeby sie połączyć bez rycia w instalacji ,to podłaczenie się bezpośrednio do 61 pinu we wtyczce ECU o ile jest zasilanie w czarnej kostce ...czasem trzeba niestety przeciąć kabel 61 pinu ,i podłaczyć się bezposrednio do kabelka wychodzącego z wtyki ,bo "magik " podłaczył go gdzieś dalej , nie tam gdzie trzeba ,albo zmostkował z masą .Taki przypadek miałem ostatnio w A4 .Na pierburgu" do połaczenia wystarczy linia K ,bo tylko ona wychodzi z kompa ..."bosch " musi już mieć do połaczenia obie linie K i L Co do immo ,to nie ma prawa uniemożliwić komunikacji z ecu ...A że immo potreafi być upierdliwe ,i nie jest to żadne zabezpieczenie ,to najlepiej "wywalić "immo na stałe z ECU 8-) Liczniki w naszych 80 tkach są to zwykłe liczniki i żadne "połaczenie " z nimi vagiem ,nie jest możliwe .Co innego w A4 ,gdzie licznik ma swój procesor i można się z nim normalnie łaczyć jak z ECUBubson pisze:W samochodzie zamontowany jest zamaskowany pstryczek dzięki któremu silnik gaśnie po paru sekundach od odpalenia, myślicie że to może mieć zwiazek z moim problemem? Macie inne propozycje? Z góry dziękuje za odpowiedź
Ostatnio zmieniony 13 paź 2014, 16:08 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Dlatego dałem nieco wcześniej linka od Ciebie z wyjasnieniem <ok> Poza tym teraz tak stare immo więcej przysparza problemów nam normalnym "użytkownikom" niż złodziejom :mrgreen:MUNIOR pisze:Spotkałem się z różnymi "cudami ",ktore zwykle nie swiadomie poczynili "specjaliści" od alarmów i innych rzeżb w instalacji ...skutkiem czasem jest brak mozliwości połaczenia się z ecu ...Najprostsza metoda ,to o ile jest zasilanie w czarnej kostce ,podpiąć się bezpośrednio pod 61 pin ...czasem trzeba niestety przeciąć kabel ,bo "magik " podłaczył go gdzieś gdzie nie trzeba ,albo zmostkował z masą ...w" pierburgu" do połaczenia wystarczy linia K ,bo tylko ona wychodzi z kompa ..."bosch " musi już mieć do połaczenia obie linie K i L Co do immo ,to nie ma prawa uniemożliwić komunikacji z ecu ...Njalepiej "wywalić "immo na stałe z ECU 8-)Bubson pisze:W samochodzie zamontowany jest zamaskowany pstryczek dzięki któremu silnik gaśnie po paru sekundach od odpalenia, myślicie że to może mieć zwiazek z moim problemem? Macie inne propozycje? Z góry dziękuje za odpowiedź
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ale na stronie 4 jest opis podłączenia pod immoboxa takiego jak był w 80tkach oraz A4kach do 97 roku (z licznikiem na kostki 26pin).Francis1982 pisze:Poza tym w opisie jest opisany sterownik EDC15, podczas gdy my w Audi 80 TDI mamy MSA 15.5 (tego się dowiedziałem podczas chipsowania).
Chodzi Ci ogólnie o nowsze Vagi czy 80tki?Jarewa pisze:Nie spotkałem się z tym jeszcze, zawsze ECU jak i licznik miało swoje wyjścia do diagnostyki tak że jedno i drugie zdiagnozujesz bez którejś części. A że dodatkowo jeszcze idzie linia immo ECU-Licznik to inna bajka.[ECU silnika] --(linia W)-- [Liczniki] --(linia K)-- [gniazdo OBD]
Tylko w tych najnowszych jest zmiana w systemie LIN.
Moje twierdzenie opiera się na przejrzeniu kilku schematów, bo kiedyś zastanawiałem się dlaczego coś co w opisie pinoutu ECU oznaczone jest jako linia diagnostyczna idzie do licznika a nie do gniazda OBD. Także w opisach montażu emulatorów jest o zwieraniu linii. Akurat w ww. instrukcji nie ma wyjaśnienia dlaczego należy zwierać.
Jak będę miał do dyspozycji A3kę siostry z immo2 to sprawdzę na żywo czy po odłączeniu licznika będzie dało się połączyć vagiem.
Opis pinoutu sterownika S4ki B5 w załączniku, który jest zgodny z moją teorią.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt: