Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4 ALL] Diagnostyka VAG

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 sie 2014, 19:41

Blackers pisze:a i dodam, że mam AAZ jeżeli to ma znaczenie.
Zajebiste znaczenie, nie masz czego szukać ten silnik nie jest diagnozowany przez obd bo nie posiada ecu.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 sie 2014, 09:13

Jeszcze ABS może sobie podiagnozować jeśli jego samochód jest wyposażony w ABS.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 sie 2014, 11:07

no fakt ABS,AC,AIRBAG tylko czy to ma

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 03 sie 2014, 18:14

PieterB pisze:
Francis1982 pisze:Poza tym jak masz 1Z bez kabla niewiele zrobisz przy aucie.
kolega napisał że ma
Napisałem w sensie, że możliwość podłączenia Vaga w 1Z jest nieodzowna.

Awatar użytkownika
Bubson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 20 sie 2013, 12:13
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: Bubson » 12 paź 2014, 23:57

Słuchajcie, mam problem z moim 1z na Pierburgu. zmieniłem rozrząd, razem z mechanikiem chcemy ustawić kąt wtrysku co by autko odpalało jak należy a tutaj niespodzianka - "Komputer nie odpowiada". Sprawdzane oryginalnym Vag'iem kupionym x lat temu, sprawdzane nowym komputerem, sprawdzane też zwykłym kablem za 70zł z allegro. Na wszystkich wywala ten sam błąd - komputer nie odpowiada. Z ABS'em jako tako można się połączyć - kontrolka się zapala ale to koniec, więc nie da rady. Napięcie na czarnej wtyczce jest, biała też wygląda w porządku.
W samochodzie zamontowany jest zamaskowany pstryczek dzięki któremu silnik gaśnie po paru sekundach od odpalenia, myślicie że to może mieć zwiazek z moim problemem? Macie inne propozycje? Z góry dziękuje za odpowiedź

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 13 paź 2014, 06:37

Najlepiej wywalić sterowniki i wgrać na nowo, skonfigurować porty. W VagCom w ustawieniach kabla ma być Start Baud 0. Być może masz na 240 (Tylko tak połączy się z Boschem). Dla Pierburga ma być 0. No i kąt ustawiamy w BS.

Awatar użytkownika
Bubson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 20 sie 2013, 12:13
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: Bubson » 13 paź 2014, 10:42

Dzisiaj chwile pogrzebałem w kablach i odkryłem, że puszka immo jest odłączona (wyciągnięta wtyczka) do niej przyklejony jest jakiś emulator immobilizera. Podłączyłem wtyczke pod immo, próbuje odpalić samochód i tu niespodzianka - zapala się nowa kontrolka z kluczykiem i silnik gaśnie po sekundzie. Myślicie, że odłączona puszka immo ma związek z brakiem komunikacji do ECU?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 13 paź 2014, 12:18

Jeśli na "emulatorze" pali normalnie znaczy transponder (pętelka) uszkodzony lub klucz jest niezakodowany.

Jeszcze może być niezaadaptowane immo ale w to wątpię.

Na niezaadaptowanym immo Vag normalnie się łączy tylko w momencie rozruchu wystakuje błąd Engine Blocked by immobiliser i tam jakiś numerek.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 paź 2014, 12:57

Nie pamiętam jak jest z puszką. Ale zwykle z immo w zegarach linia diagnostyczna sterownika silnika idzie przez liczniki. Wygląda to tak:
[ECU silnika] --(linia W)-- [Liczniki] --(linia K)-- [gniazdo OBD]

Przy montażu emulatora odcina się linię W od licznika i wpina tutaj emulator. Aby dało się połączyć powinno się zewrzeć linię W z linią K. Choć chyba niektórzy się skarżą że niektóre emulatory immo zakłócają komunikacje ze sterownikiem silnika. Choć po odpaleniu można odłączyć emulator immo i silnik nie powinien zgasnąć.

Linia W to po prostu nazwa linii K w układach z fabrycznym immo tylko nie jest podpięta bezpośrednio pod złącze diagnostyczne.

http://www.autotronika.pl/files/file_ad ... dd-145.pdf (strona 4)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 13 paź 2014, 14:49

Ale u nas są linie K i L. Poza tym w opisie jest opisany sterownik EDC15, podczas gdy my w Audi 80 TDI mamy MSA 15.5 (tego się dowiedziałem podczas chipsowania).

Gdyby u nas szło gniazdo diagnostyczne przez licznik podmianka licznika byłaby niemożliwa jak jest chociażby w Skodzie Fabii (ok. 2002), gdzie immo siedzi w liczniku i podmianka chociażby z Anglika na PL jest niemożliwa P&P. A u nas wszystko idzie gładko.

Odrobina szukania i wszystko jasne <ok>

https://audi80.pl/b4-1z-linia-kl-w-k ... t53523.htm

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 paź 2014, 15:22

[ECU silnika] --(linia W)-- [Liczniki] --(linia K)-- [gniazdo OBD]
Nie spotkałem się z tym jeszcze, zawsze ECU jak i licznik miało swoje wyjścia do diagnostyki tak że jedno i drugie zdiagnozujesz bez którejś części. A że dodatkowo jeszcze idzie linia immo ECU-Licznik to inna bajka.

Tylko w tych najnowszych jest zmiana w systemie LIN.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 paź 2014, 15:50

Bubson pisze:W samochodzie zamontowany jest zamaskowany pstryczek dzięki któremu silnik gaśnie po paru sekundach od odpalenia, myślicie że to może mieć zwiazek z moim problemem? Macie inne propozycje? Z góry dziękuje za odpowiedź
Spotkałem się z różnymi "cudami ",ktore poczynili różnej maści "specjaliści" od alarmów i innych "odcięć " zapłonu ...skutkiem czasem jest brak mozliwości połaczenia się z ecu ...Najprostsza metoda żeby sie połączyć bez rycia w instalacji ,to podłaczenie się bezpośrednio do 61 pinu we wtyczce ECU o ile jest zasilanie w czarnej kostce ...czasem trzeba niestety przeciąć kabel 61 pinu ,i podłaczyć się bezposrednio do kabelka wychodzącego z wtyki ,bo "magik " podłaczył go gdzieś dalej , nie tam gdzie trzeba ,albo zmostkował z masą .Taki przypadek miałem ostatnio w A4 .Na pierburgu" do połaczenia wystarczy linia K ,bo tylko ona wychodzi z kompa ..."bosch " musi już mieć do połaczenia obie linie K i L Co do immo ,to nie ma prawa uniemożliwić komunikacji z ecu ...A że immo potreafi być upierdliwe ,i nie jest to żadne zabezpieczenie ,to najlepiej "wywalić "immo na stałe z ECU 8-) Liczniki w naszych 80 tkach są to zwykłe liczniki i żadne "połaczenie " z nimi vagiem ,nie jest możliwe .Co innego w A4 ,gdzie licznik ma swój procesor i można się z nim normalnie łaczyć jak z ECU
Ostatnio zmieniony 13 paź 2014, 16:08 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 13 paź 2014, 15:59

MUNIOR pisze:
Bubson pisze:W samochodzie zamontowany jest zamaskowany pstryczek dzięki któremu silnik gaśnie po paru sekundach od odpalenia, myślicie że to może mieć zwiazek z moim problemem? Macie inne propozycje? Z góry dziękuje za odpowiedź
Spotkałem się z różnymi "cudami ",ktore zwykle nie swiadomie poczynili "specjaliści" od alarmów i innych rzeżb w instalacji ...skutkiem czasem jest brak mozliwości połaczenia się z ecu ...Najprostsza metoda ,to o ile jest zasilanie w czarnej kostce ,podpiąć się bezpośrednio pod 61 pin ...czasem trzeba niestety przeciąć kabel ,bo "magik " podłaczył go gdzieś gdzie nie trzeba ,albo zmostkował z masą ...w" pierburgu" do połaczenia wystarczy linia K ,bo tylko ona wychodzi z kompa ..."bosch " musi już mieć do połaczenia obie linie K i L Co do immo ,to nie ma prawa uniemożliwić komunikacji z ecu ...Njalepiej "wywalić "immo na stałe z ECU 8-)
Dlatego dałem nieco wcześniej linka od Ciebie z wyjasnieniem <ok> Poza tym teraz tak stare immo więcej przysparza problemów nam normalnym "użytkownikom" niż złodziejom :mrgreen:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 paź 2014, 16:52

Francis1982 pisze:Poza tym w opisie jest opisany sterownik EDC15, podczas gdy my w Audi 80 TDI mamy MSA 15.5 (tego się dowiedziałem podczas chipsowania).
Ale na stronie 4 jest opis podłączenia pod immoboxa takiego jak był w 80tkach oraz A4kach do 97 roku (z licznikiem na kostki 26pin).
Jarewa pisze:
[ECU silnika] --(linia W)-- [Liczniki] --(linia K)-- [gniazdo OBD]
Nie spotkałem się z tym jeszcze, zawsze ECU jak i licznik miało swoje wyjścia do diagnostyki tak że jedno i drugie zdiagnozujesz bez którejś części. A że dodatkowo jeszcze idzie linia immo ECU-Licznik to inna bajka.

Tylko w tych najnowszych jest zmiana w systemie LIN.
Chodzi Ci ogólnie o nowsze Vagi czy 80tki?
Moje twierdzenie opiera się na przejrzeniu kilku schematów, bo kiedyś zastanawiałem się dlaczego coś co w opisie pinoutu ECU oznaczone jest jako linia diagnostyczna idzie do licznika a nie do gniazda OBD. Także w opisach montażu emulatorów jest o zwieraniu linii. Akurat w ww. instrukcji nie ma wyjaśnienia dlaczego należy zwierać.
Jak będę miał do dyspozycji A3kę siostry z immo2 to sprawdzę na żywo czy po odłączeniu licznika będzie dało się połączyć vagiem.
Opis pinoutu sterownika S4ki B5 w załączniku, który jest zgodny z moją teorią.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 13 paź 2014, 17:57

Schemat przedstawiony powyżej dotyczy sterowników "dwuwtyczkowych". Nieobecne w w B4.

Silniki TDI : Sterowniki 028906021XX Jednowtyczkowe
Silniki TDI : Sterowniki 038906021XX Dwuwtyczkowe dla modeli od Audi A4 B5

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl