Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Problem z odpaleniem

adiwek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 05 sie 2014, 14:09

[B4 1.9 1Z] Problem z odpaleniem

Post autor: adiwek1 » 05 sie 2014, 14:19

Witam zakupilem audi 80 1.9tdi Avant i problem jest taki gdy auto postoi ciezko je odpalic musze pokrecic chwile potem odpala gasnie i za 2-3 razem odpala wchodzi po chwili na obroty i silnik pracuje ładnie . i teraz pytanie co to moze byc ? . A drugi problem to mianowicie brak podswietlenia zegarow (kontrolki swieca lecz tarcze obotomiarza i predkościomierza nie ). Prosze o pomoc z góry dziekuje

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 05 sie 2014, 14:25

Jak to mówią: "szukajcie, a znajdziecie" :-P
Opcja szukaj nie boli, mnóstwo takich tematów na forum, szukać i czytać <ok>

adiwek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 05 sie 2014, 14:09

Post autor: adiwek1 » 05 sie 2014, 15:31

Tak wiem kolego lecz roznią sie dosc znacząco wiec prosze o pomoc :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 sie 2014, 16:26

adiwek1 pisze:problem jest taki gdy auto postoi ciezko je odpalic musze pokrecic chwile potem odpala gasnie i za 2-3 razem odpala wchodzi po chwili na obroty i silnik pracuje ładnie . i teraz pytanie co to moze byc ?
Albo problem z zapowietrzaniem ,albo z nastawnikiem ,o ile to potencjometryczny
adiwek1 pisze:brak podswietlenia zegarow (kontrolki swieca lecz tarcze obotomiarza i predkościomierza nie
to akurat banał ,bo zapewne nawet nie prubowałeś wymienić żarówek ,a od tego paowało by zacząć 8-)

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 05 sie 2014, 16:45

adiwek1 pisze:Tak wiem kolego lecz roznią sie dosc znacząco wiec prosze o pomoc :)
Sprawdź kolego przede wszystkim czy Ci się paliwo nie cofa do filtra jak zgasisz silnik oraz czy nie idą z paliwem pęcherzyki powietrza.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 05 sie 2014, 21:19

Napisz skąd jesteś to ktoś z klubowiczów ogarnąłby podstawową diagnostykę vag: błedy, kąt wtrysku, dawka po zakupie samochodu.

adiwek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 05 sie 2014, 14:09

Post autor: adiwek1 » 06 sie 2014, 13:43

Jestem z okolic bolesławca :)

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 07 sie 2014, 13:28

Do dzierżoniowa masz troche al jakbys byl prz okazji to zapraszam :mrgreen: chetnie pomoge <ok>

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 19 sie 2014, 20:21

kolego jak cos wpadnij do mnie to ogarniemy temat słabego odpalania itp.

Awatar użytkownika
o0grzesiek0o
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 31 mar 2012, 15:49

Post autor: o0grzesiek0o » 26 sie 2014, 20:07

witam. Mam pewien problem ze swoim samochodem , już sam nie wiem w czym tkwi problem. Otóż od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem swojej audi 80 b4 1.9tdi 90km . Na początku winą tego było dostania się pęcherzyków powietrza do przewodów paliwowych, jednak od kilku dni w przewodach nie ma pęcherzyków a ja nadal nie mogę odpalić samochodu. Gdy przy pomocy mechanika popsikamy w przewody plakiem samochód po kilku próbach odpala i już później jeździ i pali bez zarzutów. wystarczy jednak, że postoi przez noc i sytuacja znów się powtarza.Chciałym rownież nadmienić iż w momencie włączenia zapłonu pod maską słychać taki cykot podobny do odgłosów wydawanych przez świerszcza. Czy ktoś kiedyś miał podobną sytuację, albo wie w czym tkwi problem ? Pragnę zaznaczyć iż kilkakrotnie samochód stał w warsztacie, wszystkie przewody są szczelne.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 sie 2014, 20:22

o0grzesiek0o pisze:Chciałym rownież nadmienić iż w momencie włączenia zapłonu pod maską słychać taki cykot podobny do odgłosów wydawanych przez świerszcza. Czy ktoś kiedyś miał podobną sytuację, albo wie w czym tkwi problem ?
Wie ,wie 8-) co ma nie wiedzieć ,to proste rzeczy są ,jak się w tym grzebie prawie na codzień :mrgreen: Skoro słychać "cykot " n75 po właczeniu zapłonu ,ale gdy silnik nie jest uruchomiony ,to domniemywam że masz starszy typ tdi ,z nastawnikiem potencjometrycznym ,a skoro tak ,to objawy z" cykaniem "po właczeniu zapłonu ,ewidentnie świadczą o fiksowaniu nastawnika ...To samo dzieje się po odpięciu wtyczki od niego ,gdy wszystko jest sprawne ,co kazdy użytkownik nastawnika potencjometrycznego i indukcyjnego również ,może sobie sprawdzić ...tyle że w przypadku indukcyjnego ,nie ma żadnych scieżek i utrata styku moze byc spowodowana tylko przerwą elektryczną we wtyczce ,lub na samej płytce o ile nastawnik był już czyszczony . Tak własńie reaguje ECU ,sterujace silnikiem ,na brak komunikacji ze sterowniem pompą wtryskową ,czyli z nastawnikiem ,po prostu cyka n75 .... Postukaj czymś w górną część pompy ,czyli nastawnik ...tylko tak solidniej ,po tym powinien "złapać "styk i cykanie powinno ustać ,wtedy powinien odpalić od strzała ,o ile oczywioście masz kąt wtrysku jak nalezy i nie cofa ci się paliwo ...
o0grzesiek0o pisze:Pragnę zaznaczyć iż kilkakrotnie samochód stał w warsztacie,
Nie wymagaj od warsztatów zbyt wiele :roll: na specjalizację w jednej marce i rozkminianie takich zagadek ,mogę sobie pozwolić ja 8-) ...warszat by nie wyżył z napraw tylko jednej marki ;-) Wracając do problemu ,to odkręć dekielek nastawnika ,i sprawdż czy po właczeniu zapłonu wykonuje on lekki ruch i po kilku sekundach wraca ...tak powinien zachowywać sprawny nastawnik ,ale zapewne twój w chwli gdy cyka ,tak się nie zachowuje ....możesz spróbować przeczyscić ściezki <ok> odsuń ręcznie ruchomy palec które chodzi ze stykami po ściezkach ,weż sobie mięki pędzelek i przemyj ścieżki benzynką ,tylko uważaj żeby nie pogiąć styków !!!! bo są delikatne i nieostroznym ruchem można je pogiąć !!! a wtedy jeszcze pogorszysz sprawę :roll: ...o ile odłożył się na nich brud ,to powinno pomóc ...jak nie pomoze ,to trzeba wymienić nastawnik na sprawny

Awatar użytkownika
o0grzesiek0o
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 31 mar 2012, 15:49

Post autor: o0grzesiek0o » 26 sie 2014, 22:13

to tak chodzi mi oto ze chcę zapalić auto a paliwo w przewodach jest a jak już załapie to widoczne są bąbelki powietrza w przewodach i nie wiem dla czego tak jest filtr mieniałem i przewody i dalej mi się to robi a jak zapsikam plakiem to zapali i widać te bąbelki i nie wiem co jest grane z tym...:(

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 sie 2014, 22:31

o0grzesiek0o pisze:to tak chodzi mi oto ze chcę zapalić auto a paliwo w przewodach jest a jak już załapie to widoczne są bąbelki powietrza w przewodach i nie wiem dla czego tak jest filtr mieniałem i przewody i dalej mi się to robi a jak zapsikam plakiem to zapali i widać te bąbelki i nie wiem co jest grane z tym...:(
To się zdecyduj czy ci "cyka " ,czy masz powietrze w paliwie :roll: czy jedno i drugie ...bo ja się tu produkuje o nastawniku potencjometrycznym ,a Ty nie raczysz potwierdzić że takowy posiadasz :roll: tylko piszesz dalej o bombelkach w paliwie i psikaniu plakiem :roll: a to jaki masz typ nastawnika ,ma zasadnicze znaczenie w tym przypadku
o0grzesiek0o pisze:Gdy przy pomocy mechanika popsikamy w przewody plakiem samochód po kilku próbach odpala i już później jeździ i pali bez zarzutów
A co to za mechanik ,co nie potrafi powietrza w paliwie wyeliminować :?: :roll: akurat w przypadku audi 80 tdi ,wymiana filtra na nic się nie zda ,bo jest dokręcany do głowiczki filtra paliwa ,i to ona w 90% ,a raczej psudopodgrzewacz w niej ,jest sprawcą zapowietrzania sie auta.Ori filtr wywalamy w diabły i zakładamy filtr z wejsciem i wyjsciem ...i z zapowietrzaniem się i bombelkami ,powinien być spokój ,o ile oczywiście nie ma gdzieś innej nieszczelności na przewodach

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 sie 2014, 23:06

Nastepnym razem jak bedziesz zmieniać filtr paliwa to montuj inny
Obrazek

Dla rozwiania wątpliwości potwierdź nam czy masz taki nastawnik :
Obrazek

Awatar użytkownika
o0grzesiek0o
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 31 mar 2012, 15:49

Post autor: o0grzesiek0o » 27 sie 2014, 09:18

właśnie nie mam takiego nastawnika a filtr mam taki sam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl