[B4 1.9 1Z] Problem z odpaleniem
[B4 1.9 1Z] Problem z odpaleniem
Witam zakupilem audi 80 1.9tdi Avant i problem jest taki gdy auto postoi ciezko je odpalic musze pokrecic chwile potem odpala gasnie i za 2-3 razem odpala wchodzi po chwili na obroty i silnik pracuje ładnie . i teraz pytanie co to moze byc ? . A drugi problem to mianowicie brak podswietlenia zegarow (kontrolki swieca lecz tarcze obotomiarza i predkościomierza nie ). Prosze o pomoc z góry dziekuje
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Albo problem z zapowietrzaniem ,albo z nastawnikiem ,o ile to potencjometrycznyadiwek1 pisze:problem jest taki gdy auto postoi ciezko je odpalic musze pokrecic chwile potem odpala gasnie i za 2-3 razem odpala wchodzi po chwili na obroty i silnik pracuje ładnie . i teraz pytanie co to moze byc ?
to akurat banał ,bo zapewne nawet nie prubowałeś wymienić żarówek ,a od tego paowało by zacząć 8-)adiwek1 pisze:brak podswietlenia zegarow (kontrolki swieca lecz tarcze obotomiarza i predkościomierza nie
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
- o0grzesiek0o
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 31 mar 2012, 15:49
witam. Mam pewien problem ze swoim samochodem , już sam nie wiem w czym tkwi problem. Otóż od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem swojej audi 80 b4 1.9tdi 90km . Na początku winą tego było dostania się pęcherzyków powietrza do przewodów paliwowych, jednak od kilku dni w przewodach nie ma pęcherzyków a ja nadal nie mogę odpalić samochodu. Gdy przy pomocy mechanika popsikamy w przewody plakiem samochód po kilku próbach odpala i już później jeździ i pali bez zarzutów. wystarczy jednak, że postoi przez noc i sytuacja znów się powtarza.Chciałym rownież nadmienić iż w momencie włączenia zapłonu pod maską słychać taki cykot podobny do odgłosów wydawanych przez świerszcza. Czy ktoś kiedyś miał podobną sytuację, albo wie w czym tkwi problem ? Pragnę zaznaczyć iż kilkakrotnie samochód stał w warsztacie, wszystkie przewody są szczelne.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wie ,wie 8-) co ma nie wiedzieć ,to proste rzeczy są ,jak się w tym grzebie prawie na codzień :mrgreen: Skoro słychać "cykot " n75 po właczeniu zapłonu ,ale gdy silnik nie jest uruchomiony ,to domniemywam że masz starszy typ tdi ,z nastawnikiem potencjometrycznym ,a skoro tak ,to objawy z" cykaniem "po właczeniu zapłonu ,ewidentnie świadczą o fiksowaniu nastawnika ...To samo dzieje się po odpięciu wtyczki od niego ,gdy wszystko jest sprawne ,co kazdy użytkownik nastawnika potencjometrycznego i indukcyjnego również ,może sobie sprawdzić ...tyle że w przypadku indukcyjnego ,nie ma żadnych scieżek i utrata styku moze byc spowodowana tylko przerwą elektryczną we wtyczce ,lub na samej płytce o ile nastawnik był już czyszczony . Tak własńie reaguje ECU ,sterujace silnikiem ,na brak komunikacji ze sterowniem pompą wtryskową ,czyli z nastawnikiem ,po prostu cyka n75 .... Postukaj czymś w górną część pompy ,czyli nastawnik ...tylko tak solidniej ,po tym powinien "złapać "styk i cykanie powinno ustać ,wtedy powinien odpalić od strzała ,o ile oczywioście masz kąt wtrysku jak nalezy i nie cofa ci się paliwo ...o0grzesiek0o pisze:Chciałym rownież nadmienić iż w momencie włączenia zapłonu pod maską słychać taki cykot podobny do odgłosów wydawanych przez świerszcza. Czy ktoś kiedyś miał podobną sytuację, albo wie w czym tkwi problem ?
Nie wymagaj od warsztatów zbyt wiele :roll: na specjalizację w jednej marce i rozkminianie takich zagadek ,mogę sobie pozwolić ja 8-) ...warszat by nie wyżył z napraw tylko jednej marki Wracając do problemu ,to odkręć dekielek nastawnika ,i sprawdż czy po właczeniu zapłonu wykonuje on lekki ruch i po kilku sekundach wraca ...tak powinien zachowywać sprawny nastawnik ,ale zapewne twój w chwli gdy cyka ,tak się nie zachowuje ....możesz spróbować przeczyscić ściezki <ok> odsuń ręcznie ruchomy palec które chodzi ze stykami po ściezkach ,weż sobie mięki pędzelek i przemyj ścieżki benzynką ,tylko uważaj żeby nie pogiąć styków !!!! bo są delikatne i nieostroznym ruchem można je pogiąć !!! a wtedy jeszcze pogorszysz sprawę :roll: ...o ile odłożył się na nich brud ,to powinno pomóc ...jak nie pomoze ,to trzeba wymienić nastawnik na sprawnyo0grzesiek0o pisze:Pragnę zaznaczyć iż kilkakrotnie samochód stał w warsztacie,
- o0grzesiek0o
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 31 mar 2012, 15:49
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To się zdecyduj czy ci "cyka " ,czy masz powietrze w paliwie :roll: czy jedno i drugie ...bo ja się tu produkuje o nastawniku potencjometrycznym ,a Ty nie raczysz potwierdzić że takowy posiadasz :roll: tylko piszesz dalej o bombelkach w paliwie i psikaniu plakiem :roll: a to jaki masz typ nastawnika ,ma zasadnicze znaczenie w tym przypadkuo0grzesiek0o pisze:to tak chodzi mi oto ze chcę zapalić auto a paliwo w przewodach jest a jak już załapie to widoczne są bąbelki powietrza w przewodach i nie wiem dla czego tak jest filtr mieniałem i przewody i dalej mi się to robi a jak zapsikam plakiem to zapali i widać te bąbelki i nie wiem co jest grane z tym...
A co to za mechanik ,co nie potrafi powietrza w paliwie wyeliminować :?: :roll: akurat w przypadku audi 80 tdi ,wymiana filtra na nic się nie zda ,bo jest dokręcany do głowiczki filtra paliwa ,i to ona w 90% ,a raczej psudopodgrzewacz w niej ,jest sprawcą zapowietrzania sie auta.Ori filtr wywalamy w diabły i zakładamy filtr z wejsciem i wyjsciem ...i z zapowietrzaniem się i bombelkami ,powinien być spokój ,o ile oczywiście nie ma gdzieś innej nieszczelności na przewodacho0grzesiek0o pisze:Gdy przy pomocy mechanika popsikamy w przewody plakiem samochód po kilku próbach odpala i już później jeździ i pali bez zarzutów
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- o0grzesiek0o
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 31 mar 2012, 15:49