[B4 1Z] Wymiana gumowej osłony przekładni kierowniczej
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak zdejmiesz rurę doprowadzającą powietrze do przepustnicy to powinien być dobry dostęp. A jak się zdejmie kolektor do dostęp jest jeszcze lepszy (tylko raczej nie warto bo czasowy pewnie wyjdzie gorzej niż pomęczyć się bez zdejmowania kolektora).kris4 pisze:a ktos wymieniał tę osłone w modelu z V6 bo mam zamiar sie zabrac za to
U mnie ten tłumik potrafił skrzypieć przy skręcaniu, ale posmarowałem go olejem po wierzchu i kilka lat spokój.elbula pisze:maglownice z v6 z tlumikiem drgan
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Mam pytanie
Czeka mnie wymiana tej osłony w moim autku. Silnik jaki mam to ABK z klima. Do wymiany jest osłona od str kierowcy (patrząc w komore silnika widac ja praktycznie na wprost)
Powiedzcie mi jak to wyglada w przypadku abk. Czy te fotostory i cala procedura jest taka sama itp Bo niby nie wygląda to strasznie, ale nie chcialbym czegos zrypa. Filtr paliwa mam przy baku, a kolejna kwestia to jak ze zbieżnością?
Czeka mnie wymiana tej osłony w moim autku. Silnik jaki mam to ABK z klima. Do wymiany jest osłona od str kierowcy (patrząc w komore silnika widac ja praktycznie na wprost)
Powiedzcie mi jak to wyglada w przypadku abk. Czy te fotostory i cala procedura jest taka sama itp Bo niby nie wygląda to strasznie, ale nie chcialbym czegos zrypa. Filtr paliwa mam przy baku, a kolejna kwestia to jak ze zbieżnością?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W Audi 80 jest tylko jedna osłona bo tylko z jednej strony wystaje siłownik.Foulen pisze:Do wymiany jest osłona od str kierowcy (patrząc w komore silnika widac ja praktycznie na wprost)
Odkręcasz element do którego są przykręcone oba drążki więc ich nie odkręcasz z miejsca mocowania.Foulen pisze: a kolejna kwestia to jak ze zbieżnością?
Achaaa...
Po odbiorze auta od lakiernika bede musial dokladnie sie temu przyjrzeć bo widocznie nie jest to takie straszne jak na poczatku myslalem
Po odbiorze auta od lakiernika bede musial dokladnie sie temu przyjrzeć bo widocznie nie jest to takie straszne jak na poczatku myslalem
Ostatnio zmieniony 06 lut 2015, 20:01 przez Foulen, łącznie zmieniany 2 razy.
[B4 1Z] Wymiana gumowej osłony przekładni kierowniczej
Witam.
W celu zdjęcia pierścienia z tworzywa sztucznego umieszczonego na siłowniku proponuję skorzystanie z następującego sposobu:
1. Rozciąć starą gumową osłonę przekładni.
2. Zastosować przyrząd VAG-01 widoczny na załączonym zdjęciu. Jest to rurka PCV pochodząca ze starego odkurzacza fi=28mm częściowo wycięta wzdłużnie. Długość rurki powinna wynosić 13-15cm. Rurkę tą nakładamy na siłownik po czym skręcamy kierownicę w lewo. Podkładka spada sama. W rozwiązaniu tym przekładnia kierownicza działa jako prasa hydrauliczna. Czas zdejmowania pierścienia 5 sekund.
Do założenia pierścienia po wymianie osłony gumowej proponuję przyrząd VAG-02 widocznego na zdjęciu. Jest to zestaw przedłużek, klucza nasadowego 36 oraz kawałka rurki fi=32. Długość zestawu wynosi około 50cm. Niewielka grubość przedłużek pozwala umieścić całość pomiędzy rurkami klimatyzacji i zaparcie o karoserie pojazdu oraz pierścień i uzyskanie współosiowości. Do montażu potrzebna jest druga osoba, która pokręci kierownicą w prawo. Przekładnia ponownie działa jako prasa wsuwając pierścień na siłownik. Czas operacji 15 sekund.
Zarówno w przypadku demontażu jak i montażu nie ma możliwości uszkodzenia pierścienia. Od siebie dodam, że konieczne jest zdemontowanie akumulatora oraz obudowy filtra. Po demontażu obudowy filtra możliwe jest dojście do obejmy przytrzymującej rurkę klimatyzacji, jej odkręcenie daje możliwość delikatnego manewrowania rurką.
Warianty kompletowania przyrządów VAG-01 oraz VAG-02 są całkowicie dowolne.
Pozdrawiam
VAG-01
VAG-02
W celu zdjęcia pierścienia z tworzywa sztucznego umieszczonego na siłowniku proponuję skorzystanie z następującego sposobu:
1. Rozciąć starą gumową osłonę przekładni.
2. Zastosować przyrząd VAG-01 widoczny na załączonym zdjęciu. Jest to rurka PCV pochodząca ze starego odkurzacza fi=28mm częściowo wycięta wzdłużnie. Długość rurki powinna wynosić 13-15cm. Rurkę tą nakładamy na siłownik po czym skręcamy kierownicę w lewo. Podkładka spada sama. W rozwiązaniu tym przekładnia kierownicza działa jako prasa hydrauliczna. Czas zdejmowania pierścienia 5 sekund.
Do założenia pierścienia po wymianie osłony gumowej proponuję przyrząd VAG-02 widocznego na zdjęciu. Jest to zestaw przedłużek, klucza nasadowego 36 oraz kawałka rurki fi=32. Długość zestawu wynosi około 50cm. Niewielka grubość przedłużek pozwala umieścić całość pomiędzy rurkami klimatyzacji i zaparcie o karoserie pojazdu oraz pierścień i uzyskanie współosiowości. Do montażu potrzebna jest druga osoba, która pokręci kierownicą w prawo. Przekładnia ponownie działa jako prasa wsuwając pierścień na siłownik. Czas operacji 15 sekund.
Zarówno w przypadku demontażu jak i montażu nie ma możliwości uszkodzenia pierścienia. Od siebie dodam, że konieczne jest zdemontowanie akumulatora oraz obudowy filtra. Po demontażu obudowy filtra możliwe jest dojście do obejmy przytrzymującej rurkę klimatyzacji, jej odkręcenie daje możliwość delikatnego manewrowania rurką.
Warianty kompletowania przyrządów VAG-01 oraz VAG-02 są całkowicie dowolne.
Pozdrawiam
VAG-01
VAG-02
Ostatnio zmieniony 05 lut 2015, 08:22 przez pawelko90, łącznie zmieniany 1 raz.