Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Wymiana gumowej osłony przekładni kierowniczej

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 06 sie 2014, 22:52

a ktos wymieniał tę osłone w modelu z V6 bo mam zamiar sie zabrac za to :-?

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 07 sie 2014, 00:09

kupiłem ostatnio koledze maglownice z v6 z tlumikiem drgan i pasuje p&p do 1z także tak samo sie to robi

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 sie 2014, 10:54

kris4 pisze:a ktos wymieniał tę osłone w modelu z V6 bo mam zamiar sie zabrac za to :-?
Jak zdejmiesz rurę doprowadzającą powietrze do przepustnicy to powinien być dobry dostęp. A jak się zdejmie kolektor do dostęp jest jeszcze lepszy (tylko raczej nie warto bo czasowy pewnie wyjdzie gorzej niż pomęczyć się bez zdejmowania kolektora).
elbula pisze:maglownice z v6 z tlumikiem drgan
U mnie ten tłumik potrafił skrzypieć przy skręcaniu, ale posmarowałem go olejem po wierzchu i kilka lat spokój.

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 08 sie 2014, 18:54

Koledzy jak wygląda ten tłumik drgań??
Bo u mnie też coś zaczelo skrzypieć, ale maglownica jest ok.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 sie 2014, 19:18

Coś co wygląda jak sprężyna gazowa bagażnika zamontowana obok maglownicy. Łatwo zobaczyć bo jest na górze maglownicy. Ale jak dobrze pamiętam występuje tylko z V6kami a z pozostałymi silnikami tylko razem z usztywnionym zawieszeniem.
Obrazek

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 08 sie 2014, 19:39

to chyba w 1Z tego nie ma - dzięki, szukam dalej ;-)

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 08 sie 2014, 21:06

misiekb4 pisze:to chyba w 1Z tego nie ma - dzięki, szukam dalej ;-)
w zetorach nie ,ale u mnie zawita zamonowaliśmy do kolegi i naprawde na te nasze drogi fajnie sie z tym jedzie

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 sie 2014, 21:14

Ten tłumik skrętu był też w przekładniach bez wspomagania.

Awatar użytkownika
Foulen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 30 gru 2013, 18:54
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Foulen » 29 wrz 2014, 20:51

Mam pytanie

Czeka mnie wymiana tej osłony w moim autku. Silnik jaki mam to ABK z klima. Do wymiany jest osłona od str kierowcy (patrząc w komore silnika widac ja praktycznie na wprost)
Powiedzcie mi jak to wyglada w przypadku abk. Czy te fotostory i cala procedura jest taka sama itp :) Bo niby nie wygląda to strasznie, ale nie chcialbym czegos zrypa. Filtr paliwa mam przy baku, a kolejna kwestia to jak ze zbieżnością?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 29 wrz 2014, 21:05

Foulen pisze:Do wymiany jest osłona od str kierowcy (patrząc w komore silnika widac ja praktycznie na wprost)
W Audi 80 jest tylko jedna osłona bo tylko z jednej strony wystaje siłownik.
Foulen pisze: a kolejna kwestia to jak ze zbieżnością?
Odkręcasz element do którego są przykręcone oba drążki więc ich nie odkręcasz z miejsca mocowania.

Awatar użytkownika
Foulen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 30 gru 2013, 18:54
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Foulen » 30 wrz 2014, 18:54

Achaaa...
Po odbiorze auta od lakiernika bede musial dokladnie sie temu przyjrzeć bo widocznie nie jest to takie straszne jak na poczatku myslalem :)
Ostatnio zmieniony 06 lut 2015, 20:01 przez Foulen, łącznie zmieniany 2 razy.

pawelko90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 03 lut 2015, 15:30

[B4 1Z] Wymiana gumowej osłony przekładni kierowniczej

Post autor: pawelko90 » 04 lut 2015, 15:35

Witam.
W celu zdjęcia pierścienia z tworzywa sztucznego umieszczonego na siłowniku proponuję skorzystanie z następującego sposobu:
1. Rozciąć starą gumową osłonę przekładni.
2. Zastosować przyrząd VAG-01 widoczny na załączonym zdjęciu. Jest to rurka PCV pochodząca ze starego odkurzacza fi=28mm częściowo wycięta wzdłużnie. Długość rurki powinna wynosić 13-15cm. Rurkę tą nakładamy na siłownik po czym skręcamy kierownicę w lewo. Podkładka spada sama. W rozwiązaniu tym przekładnia kierownicza działa jako prasa hydrauliczna. Czas zdejmowania pierścienia 5 sekund.

Do założenia pierścienia po wymianie osłony gumowej proponuję przyrząd VAG-02 widocznego na zdjęciu. Jest to zestaw przedłużek, klucza nasadowego 36 oraz kawałka rurki fi=32. Długość zestawu wynosi około 50cm. Niewielka grubość przedłużek pozwala umieścić całość pomiędzy rurkami klimatyzacji i zaparcie o karoserie pojazdu oraz pierścień i uzyskanie współosiowości. Do montażu potrzebna jest druga osoba, która pokręci kierownicą w prawo. Przekładnia ponownie działa jako prasa wsuwając pierścień na siłownik. Czas operacji 15 sekund.
Zarówno w przypadku demontażu jak i montażu nie ma możliwości uszkodzenia pierścienia. Od siebie dodam, że konieczne jest zdemontowanie akumulatora oraz obudowy filtra. Po demontażu obudowy filtra możliwe jest dojście do obejmy przytrzymującej rurkę klimatyzacji, jej odkręcenie daje możliwość delikatnego manewrowania rurką.
Warianty kompletowania przyrządów VAG-01 oraz VAG-02 są całkowicie dowolne.
Pozdrawiam

Obrazek
VAG-01
Obrazek
VAG-02
Ostatnio zmieniony 05 lut 2015, 08:22 przez pawelko90, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl