[80 B4 2.0 16V ACE] problem z rozruchem.
[80 B4 2.0 16V ACE] problem z rozruchem.
Witam, jakiś czas temu kupiłem Audi Competition Quattro 2.0 16v i mam w sumie 2-3 problemy, otóż mam problem z odpalaniem czasem odpali od razu i chodzi a czasem trzeba się nakręcić żeby zaskoczył. Lub jeżeli np odpali od razu to lubi mieć albo duże obroty albo za niskie obroty, kiedy są duże wystarczy odciągnąć pedał gazu. Podobne objawy są podczas jazdy gdy jest włączona klima kiedy wrzucimy "luz" i obroty spadną to spadną nawet do 500 potem faluje do 1,5tyś i tak przez chwile. Wymieniłem kopułkę wraz z palcem jest lepiej ale to też nie to. Kolega podpowiada mi że może być to potencjometr przepustnicy. Może ktoś z was spotkał się z czymś podobnym? jest to dość irytujące. Proszę o pomoc.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Z mechanicznym wtryskiem będziesz miał trochę zabawy. Zobacz czy ktoś nie podkręcił śrubki na przepustnicy co powoduje że czujnik położenia przepustnicy nie wysyła informacji że pedał gazu jest puszczony i sterownik silnika powinien regulować obroty.
Na obroty wpływa także odczyt z potencjometru przepływomierza a tak poza tym sprawdź szczelność, szczelność i jeszcze raz szczelność dolotu.
Na obroty wpływa także odczyt z potencjometru przepływomierza a tak poza tym sprawdź szczelność, szczelność i jeszcze raz szczelność dolotu.
Witaj aldi, u mnie nie ma już mechanicznego wtrysku tylko jest digifant: TUTAJ FOTO
A gdzie znajduje się ta śrubka na przepustnicy? Kolega twierdzi żeby najpierw ustawić miernikiem potencjometr przepustnicy może uda się w ten sposób.
A gdzie znajduje się ta śrubka na przepustnicy? Kolega twierdzi żeby najpierw ustawić miernikiem potencjometr przepustnicy może uda się w ten sposób.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
To jaki masz wtrysk? Digifanta któregoś? To bym ci poszukał jakie napięcie powinno być na tym potencjometrze przy puszczonym gazie. Ale najczęściej jest to coś w granicach 0,6V na środkowym pinie.
Co klimy to sterownik klimy powinien być połączony ze sterownikiem wtrysku aby silnik wiedział kiedy klima jest włączona i tym samym otwiera bardziej regulator wolnych obrotów aby nie spadały za nisko.
Może po prostu linka gazu się blokuje.chojnass pisze:kiedy są duże wystarczy odciągnąć pedał gazu.
Co klimy to sterownik klimy powinien być połączony ze sterownikiem wtrysku aby silnik wiedział kiedy klima jest włączona i tym samym otwiera bardziej regulator wolnych obrotów aby nie spadały za nisko.
było to juz wałkowane x*enty* razy
czujnik połozenia przepustnicy moze byc dobry ale zle ustawiony wzgledem przepustnicy a sama przepustnica tez moze byc na "tej śrubce" zle ustawiona tylko z tego co ja widze to ty tej srubki chuba nie masz, czujniik halla, zle ustawiony zapłon ,krokowiec
na benzynie i gazie to samo??
miąłem to samo i po welu meczarniach metodą prób i błędów ustawiłem przepustnice srubka oraz cczujnik we własciwa pozycje wzgledem przepustnicy
przerabiałes go sam i od przeróbki tak sie zachowuje czy juz go takiego kupiłes?
czujnik połozenia przepustnicy moze byc dobry ale zle ustawiony wzgledem przepustnicy a sama przepustnica tez moze byc na "tej śrubce" zle ustawiona tylko z tego co ja widze to ty tej srubki chuba nie masz, czujniik halla, zle ustawiony zapłon ,krokowiec
na benzynie i gazie to samo??
miąłem to samo i po welu meczarniach metodą prób i błędów ustawiłem przepustnice srubka oraz cczujnik we własciwa pozycje wzgledem przepustnicy
przerabiałes go sam i od przeróbki tak sie zachowuje czy juz go takiego kupiłes?
a jak dasz mu w d*** na 1 lub 2 to dochodzi do 7000obr/min wmiare szybko czy od np 6000 zaczyna zamulac
co do srubki jestto ogranicznik do jakiego połozenia ma sie zamykac przepustnica
i mozliwe ze jesli jest w złej pozycji gdy pusci sie pedał gazu czesc powietrza idzie przez szczeline przy przepustnicy a reszta zasówa przez krokowca i kica z obrotami
spróbuj odpalic z odłaczonym krokowcem
nie podoba mi sie ta zwężka na wezyku do krokowca (nad dolotem)
ten samochód raczej nie służył do jazdy do sklepu i stania na swiatłach na "biegu jałowym"
mozliwe ze silnik jest zkatowany
storzek, blos... jakis pokemon który powinien jezdzic civikiem ewentualnie burak wsam raz do bemki czepił sie audi
co do kopółki i palca ja nie wymieniałem palucha czysciłem a srodkowa elektrode kopólki zrobiłem z rdzenia weglowego bateri r20 8-) takie patenty tylko w NASA
co do kabli i swiec tez mało prawdopodobne bo ten silnik przynajmniej mój jest niesamowity zapalał i jezdził ok 50km/h na 2 cylindrach
co do srubki jestto ogranicznik do jakiego połozenia ma sie zamykac przepustnica
i mozliwe ze jesli jest w złej pozycji gdy pusci sie pedał gazu czesc powietrza idzie przez szczeline przy przepustnicy a reszta zasówa przez krokowca i kica z obrotami
spróbuj odpalic z odłaczonym krokowcem
nie podoba mi sie ta zwężka na wezyku do krokowca (nad dolotem)
ten samochód raczej nie służył do jazdy do sklepu i stania na swiatłach na "biegu jałowym"
mozliwe ze silnik jest zkatowany
storzek, blos... jakis pokemon który powinien jezdzic civikiem ewentualnie burak wsam raz do bemki czepił sie audi
co do kopółki i palca ja nie wymieniałem palucha czysciłem a srodkowa elektrode kopólki zrobiłem z rdzenia weglowego bateri r20 8-) takie patenty tylko w NASA
co do kabli i swiec tez mało prawdopodobne bo ten silnik przynajmniej mój jest niesamowity zapalał i jezdził ok 50km/h na 2 cylindrach
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
chojnass, może to Ci w czymś pomoże all-czy-mozna-rozebrac-i-umyc-potencjom ... t6313.html