Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 16V ACE] problem z rozruchem.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
chojnass
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 24 lip 2014, 19:49
Lokalizacja: Wejherowo

[80 B4 2.0 16V ACE] problem z rozruchem.

Post autor: chojnass » 04 sie 2014, 19:50

Witam, jakiś czas temu kupiłem Audi Competition Quattro 2.0 16v i mam w sumie 2-3 problemy, otóż mam problem z odpalaniem czasem odpali od razu i chodzi a czasem trzeba się nakręcić żeby zaskoczył. Lub jeżeli np odpali od razu to lubi mieć albo duże obroty albo za niskie obroty, kiedy są duże wystarczy odciągnąć pedał gazu. Podobne objawy są podczas jazdy gdy jest włączona klima kiedy wrzucimy "luz" i obroty spadną to spadną nawet do 500 potem faluje do 1,5tyś i tak przez chwile. Wymieniłem kopułkę wraz z palcem jest lepiej ale to też nie to. Kolega podpowiada mi że może być to potencjometr przepustnicy. Może ktoś z was spotkał się z czymś podobnym? jest to dość irytujące. Proszę o pomoc. ;-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 sie 2014, 21:11

Z mechanicznym wtryskiem będziesz miał trochę zabawy. Zobacz czy ktoś nie podkręcił śrubki na przepustnicy co powoduje że czujnik położenia przepustnicy nie wysyła informacji że pedał gazu jest puszczony i sterownik silnika powinien regulować obroty.
Na obroty wpływa także odczyt z potencjometru przepływomierza a tak poza tym sprawdź szczelność, szczelność i jeszcze raz szczelność dolotu.

Awatar użytkownika
chojnass
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 24 lip 2014, 19:49
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: chojnass » 05 sie 2014, 16:06

Witaj aldi, u mnie nie ma już mechanicznego wtrysku tylko jest digifant: TUTAJ FOTO
A gdzie znajduje się ta śrubka na przepustnicy? Kolega twierdzi żeby najpierw ustawić miernikiem potencjometr przepustnicy może uda się w ten sposób. ;-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 sie 2014, 18:42

To jaki masz wtrysk? Digifanta któregoś? To bym ci poszukał jakie napięcie powinno być na tym potencjometrze przy puszczonym gazie. Ale najczęściej jest to coś w granicach 0,6V na środkowym pinie.
chojnass pisze:kiedy są duże wystarczy odciągnąć pedał gazu.
Może po prostu linka gazu się blokuje.

Co klimy to sterownik klimy powinien być połączony ze sterownikiem wtrysku aby silnik wiedział kiedy klima jest włączona i tym samym otwiera bardziej regulator wolnych obrotów aby nie spadały za nisko.

Awatar użytkownika
chojnass
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 24 lip 2014, 19:49
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: chojnass » 05 sie 2014, 18:59

U mnie jest to Digifant I. Aha bo piny sa trzy tak i na srodkowym 0,6v? Ok trzeba spr a jezeli tyle nie bedzie, przykladowo?moze po tej operacji z kejeta na digifanta komp klimy nie jest podlaczony pod uklad wtryskowy? Jak to spr. Czy jest czy nie?

Awatar użytkownika
c-l-s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 24 kwie 2014, 00:53
Lokalizacja: Janów Lubelski

Post autor: c-l-s » 05 sie 2014, 19:12

było to juz wałkowane x*enty* razy

czujnik połozenia przepustnicy moze byc dobry ale zle ustawiony wzgledem przepustnicy a sama przepustnica tez moze byc na "tej śrubce" zle ustawiona tylko z tego co ja widze to ty tej srubki chuba nie masz, czujniik halla, zle ustawiony zapłon ,krokowiec
na benzynie i gazie to samo??

miąłem to samo i po welu meczarniach metodą prób i błędów ustawiłem przepustnice srubka oraz cczujnik we własciwa pozycje wzgledem przepustnicy

przerabiałes go sam i od przeróbki tak sie zachowuje czy juz go takiego kupiłes?

Awatar użytkownika
chojnass
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 24 lip 2014, 19:49
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: chojnass » 05 sie 2014, 19:22

Tak na gazie i na benzynie to samo. Juz go tak kupilem, krokowiec dziala, kopulka wymieniona jeszcze potem spr zaplon ale raczej ok wiec mysle ze to kwestia ustawienia przepustnicy i potencjometru.

Awatar użytkownika
c-l-s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 24 kwie 2014, 00:53
Lokalizacja: Janów Lubelski

Post autor: c-l-s » 05 sie 2014, 21:45

a jak dasz mu w d*** na 1 lub 2 to dochodzi do 7000obr/min wmiare szybko czy od np 6000 zaczyna zamulac

co do srubki jestto ogranicznik do jakiego połozenia ma sie zamykac przepustnica
i mozliwe ze jesli jest w złej pozycji gdy pusci sie pedał gazu czesc powietrza idzie przez szczeline przy przepustnicy a reszta zasówa przez krokowca i kica z obrotami

spróbuj odpalic z odłaczonym krokowcem
nie podoba mi sie ta zwężka na wezyku do krokowca (nad dolotem)

ten samochód raczej nie służył do jazdy do sklepu i stania na swiatłach na "biegu jałowym"
mozliwe ze silnik jest zkatowany

storzek, blos... jakis pokemon który powinien jezdzic civikiem ewentualnie burak wsam raz do bemki czepił sie audi

co do kopółki i palca ;) ja nie wymieniałem palucha czysciłem a srodkowa elektrode kopólki zrobiłem z rdzenia weglowego bateri r20 :) 8-) takie patenty tylko w NASA
co do kabli i swiec tez mało prawdopodobne bo ten silnik przynajmniej mój jest niesamowity zapalał i jezdził ok 50km/h na 2 cylindrach

Awatar użytkownika
chojnass
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 24 lip 2014, 19:49
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: chojnass » 06 sie 2014, 15:47

Tz powiem Ci tak, silnik był remontowany, ciśnienie równe i wysokie a jeżeli chodzi o moc to mu nie brakuje. Chodzi mi tylko o te fanty, a i jakie powinno być napięcie na tym potencjometrze przepustnicy? c-l-s jakie masz u siebie?

Awatar użytkownika
c-l-s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 24 kwie 2014, 00:53
Lokalizacja: Janów Lubelski

Post autor: c-l-s » 06 sie 2014, 23:26

jak dam rade to zmierze jutro

a tak wogóle to ten czujnik połozenia przepustnicy nowy to koszt cos około 1000zł :) tak tak trzy zera

Awatar użytkownika
chojnass
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 24 lip 2014, 19:49
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: chojnass » 07 sie 2014, 06:26

Tak tak drogi temat. Najpierw musze sprobowac ustawic obecny potencjometr. Jak dasz rade to mi spr napiecie.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 sie 2014, 12:09

Ale zawsze można jeszcze poszukać używanego sprawnego, jak już oczywiście zdjagnozujesz że to jego wina.

Awatar użytkownika
chojnass
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 24 lip 2014, 19:49
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: chojnass » 07 sie 2014, 19:54

PieterB, tak jak piszesz, ale najpierw postaram się ustawić ten potencjometr, ale jakie powinno być napięcie na nim, to prawidłowe? ;-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 sie 2014, 20:01

chojnass, może to Ci w czymś pomoże all-czy-mozna-rozebrac-i-umyc-potencjom ... t6313.html

Awatar użytkownika
chojnass
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 24 lip 2014, 19:49
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: chojnass » 07 sie 2014, 20:14

PieterB, patrzałem na to i niestety nie mam pojęcia, zajadę w sobotę do kolegi twierdzi że wie oco chodzi, zobaczymy może akurat. ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl