Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 tdi 1z] jaką skrzynie zamontowac

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 10 lip 2014, 22:28

Kolego skrzynia dhf jest tak samo zrobiona jak baa. To znaczy te same przełożenia. Skrzynia een ma dłuższe przełożenia i nawet w seri daje radę. Ale plusem skrzyni een jest lepsza kultura pracy niż dhf czy też baa. System linek nie potrzebny więc go nie montowałem. A wracając do tego systemu to w wypadku skrzyni dhf nie da się zamontować tego systemu. Trzeba przełożyć tylną część obudowy by to dało się zrobić.

Awatar użytkownika
Ivanezzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 21 sty 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ivanezzz » 11 lip 2014, 10:05

dzięki za odpowiedzi.. <ok> tak jak się przyglądam na zdjęciu, to korpus skrzyni jest podobny, brakuje tylko tej obejmy co trzyma linki, będę kombinował, żeby to jednak założyć, bo to jednak bezpieczeństwo.. Zdam relację :)

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 12 lip 2014, 23:15

mi padła DHL i dziś przytargałem EEN w tym tygodniu wymiana :-D

Awatar użytkownika
Ivanezzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 21 sty 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ivanezzz » 07 sie 2014, 12:56

Witam ponownie, zdaję relację > skrzynia BAA została zastąpiona DHF, nie wiem czy wierzyc machanikowi, ale wszystko podeszło, nawet bez podkładek pod łapę. Ale za to udało się przełoźyć procon i nawet nie trzeba było nic gwintować. Skrzynia póki co chodzi bardzo ładnie, chociaż przy zmianie z 3 na 4 czuć lekki opór. ALe nie wiem, czy się tym przejmować. Żadnych zgrzytów nie ma :)

[ Dodano: 2014-08-17, 00:05 ]
wiecie co? jedna rzecz tylko mnie zastanawia.. ciut inaczej przez tą "nową skrzynię" pokazuje mi prędkościomierz.. tak pojeździłem trochę, tak ze 1500 km i stwierdzam, że przekłamuje trochę prędkość patrząc po gps. wcześniej też trochę oszukiwał, ale teraz pokazuje mi 90 a naprawdę jadę 83-85 max. w sumie nie narzekam, ale taka ciekawostka :)

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 10 wrz 2014, 15:27

Widzę, że DHF ma takie samo przełożenie na 5 biegu jak EEN. Przy której jest więcej roboty przy przekładaniu?

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 10 wrz 2014, 23:35

Nie ma różnicy. Obie skrzynie są takiej samej konstrukcji. Een jest dłuższą od dhf delikatnie.

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 11 wrz 2014, 17:30

W takim razie będę szukał EEN. Powiedzcie da się jakos ocenić stan skrzyni bez jej rozbierania. Bo kupić w ciemno to nie sztuka, a wymiana kosztuje 400 zł w przypadku zlej skrzyni koszt będzie 800...

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 11 wrz 2014, 20:58

Na sucho to za wiele się nie sprawdzi. Brak obciążeń. Możesz sprawdzić luzza wałku i na przekładni głównej. Ocenić ją wzrokowo i chyba tyle.

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 15 wrz 2014, 09:25

Czy orientujecie się, czy można bezproblemowo bez żadnej rzeźby założyć procona na EEN?

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 15 wrz 2014, 18:47

Bez rzeźby się nie da. Taki minus.

Awatar użytkownika
Ivanezzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 21 sty 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ivanezzz » 16 wrz 2014, 09:49

Koledzy podppowiedzcie mi jedną rzecz, założyłem skrzynię DHF w miejsce BAA, wszystko jest super, poza jedną rzeczą, zmiana biegu z 1ki na 2kę, muszę dość precyzyjnie prowadzić dźwignię, to wtedy wskakuje idealnie, ale jak nie to czuję taki zgrzytanie ale przy dzwigni, nie gdzieś w skrzyni, I tu moje pytanie, czy to jest kwestia jakiejś regulacji czy po prostu ktoś tak jeździł i jakieś prowadnice się wyrobiły? ciemny jestem w tym względzie proszę się nie śmiać.. :)
Aha pozostałe biegi wchodzą super, z 3ki na 2kę też nic się nie dzieje.

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 16 wrz 2014, 11:14

Ivanezzz, A nie klęka Tobie przypadkiem synchronizator 2-giego biegu? U mnie tez jest podobny efekt, tylko, że dodatkowo mam zgrzyt z 4 na 3. I u mnie właśnie syn. 3 biegu siadł.

Awatar użytkownika
Ivanezzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 21 sty 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ivanezzz » 16 wrz 2014, 12:04

drivtens pisze:Ivanezzz, A nie klęka Tobie przypadkiem synchronizator 2-giego biegu? U mnie tez jest podobny efekt, tylko, że dodatkowo mam zgrzyt z 4 na 3. I u mnie właśnie syn. 3 biegu siadł.
no właśnie chyba nie.. bo jak zmieniam bieg w "odpowiedniej osi" z jedynki na dwójkę to nic się nie dzieje, podobnie jak zmieniam np. 3 na 2. tylko jak zmieniam tak powiedzmy naginając drążek w stronę nogi to czuć delikatne haczenie :roll:

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 18 wrz 2014, 21:55

Po przeliczeniu i pojawiających się pytaniach powiem, że EEN jest nieco dłuższa od FHN :)

Awatar użytkownika
YaCooL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 10 lut 2010, 19:29
Lokalizacja: FG

Post autor: YaCooL » 11 paź 2014, 20:32

drivtens pisze:Po przeliczeniu i pojawiających się pytaniach powiem, że EEN jest nieco dłuższa od FHN :)
chyba jest odwrotnie
FHN był stosowany do 130km a EEN do słabszych

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga