Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Trzęsie kierownicą podczas jazdy

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[B4 1.9 1Z] Trzęsie kierownicą podczas jazdy

Post autor: hudy » 11 sie 2014, 00:19

Witam.Mam dość nietypowy problem z trzęsącą się kierownicą podczas jazdy.Nie jest to bardzo odczuwalne jednak przeszkadza podczas prowadzenia pojazdu.Problem pojawia się po przekroczeniu 110km/h i znika po przekroczeniu 130km/h oraz jest odczuwalny podczas hamowania.Problem jest o tyle poważny że byłem wyważyć koła oraz byłem na stacji diagnostycznej na której koleś stwierdził że wszytko jest sztywne jak .... Niestety nie mam pojęcia co jest nie tak.Na 100% jest to wina zawieszenia gdyż podczas gdy trzęsie kierownicą, nacisnę sprzęgło, to wibracje pozostają..Czy ktoś z forumowiczów miał podobny przypadek?

Online
Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Post autor: Sagitari » 11 sie 2014, 14:05

Cześć

Jeśli łączysz to zjawisko z hamowaniem (zakładam, że przy każdej prędkości), to obstawiałbym tarcze.
Ja mam podobnie u siebie, całe zawieszenie wymienione, brak luzów, ale w podobnym przedziale prędkości potrafi nieznacznie zabujać kierownicą. Tarcze mam już bardzo długo, przerabiam kolejny komplet klocków. Same tarcze (pełne, bez wentylacji), choć jeszcze grube, mają już znaczne progi i stąd obstawiam, że u mnie nastąpiło w jakimś stopniu nierównomierne zużycie.
U mojego kolegi w Octavii tylne tarcze dawały tak duże drgania, że było odczuwalne na całej kabinie. Wymieniliśmy na nowy zestaw z klockami, przy okazji rozruszaliśmy zaciski, które już trochę stały i jest idealnie.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 11 sie 2014, 19:14

No właśnie z tarczami tego nie wiąże bo są prawie nowe jak i klocki.Zrobione na nich jest ok 5tys km.To musi być coś z zawieszeniem dlatego podczas hamowania lekko rusza się kierownica oraz przy tej prędkości co podałem również.Krzywe tarcze nie miały by wpływu na szarpanie kierownicą podczas jazdy.Niestety tak jak wspomniałem na diagnostyce nic nie wyszło.Dziś byłem jeszcze raz na tej samej stacji i koleś znów sprawdzał wszytko po kolei i nie ma żadnych luzów.Normalnie głupi jestem...

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 11 sie 2014, 20:42

Może koła masz źle wyważone i telepie lub brak pierścienia centrującego na alu.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 11 sie 2014, 23:07

Koła są wyrażone a pierścienie przerzuciłem z tylnych kół i nic to nie dało. Koła odrzucam gdyż wydaje mi się że by telepało cały czas, mniej lub bardziej.A tu telepie tylko i wyłącznie przy prędkości którą wam podałem. Chyba pozostaje mi po kolei wymiana poszczególnych elementów.

Online
Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Post autor: Sagitari » 11 sie 2014, 23:45

A czy dokładnie sprawdzali ewentualne luzy na układzie kierowniczym? To co przychodzi mi jeszcze do głowy, to może same drążki kierownicze. Jeśli całe masz jeszcze oryginalne, to można spróbować się przyjrzeć tulejom gumowym (są częścią integralną drążków), za pośrednictwem których drążki są przykręcone do listwy przekładni.
Diagności skupiają się na końcówkach drążków i na sworzniach. Tulejki od wewnętrznej strony drążków potrafią się już trochę wyrobić, a przy tym niekoniecznie dają typowy objaw zużycia, bo nie będzie postukiwania jak w klasycznej przekładni.

zbychu

Post autor: zbychu » 12 sie 2014, 14:01

wrzuć tarcze na tokarkę u dobrego tokarza i będziesz wiedział czy to wina tarcz,ja stawiam na to.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 12 sie 2014, 16:11

Ja bym inne kola założył ;-)

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 408
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 13 sie 2014, 20:23

Sprawdź jak radzi sagitari. A od tych panów z diagnostyki to trzymaj się raczej z daleka. Ja te przechodziłem różne problemy z zawiechą a oni potrafią się kapnąć jak coś jest konkretnie uszkodzone a i to nie zawsze ;-) Nie mówię że wszyscy tacy są ale na pewno zdecydowana ich większość. Tylko cierpliwość Cię uratuje he he ;-) Powodzenia!

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 13 sie 2014, 22:05

U mnie kolego znowu tyl sobie telepie przy pewnej predkosci gdzies okolo 50-60 km i okazalo sie ze to w oponie zbrojenie siadlo i takie jajka sie porobily. Podmien kola od kogos i zobacz czy bedzie to samo.

Online
Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Post autor: Sagitari » 13 sie 2014, 22:33

Z tą podmianą kół to też trafna sugestia. Jeszcze w zeszłym sezonie sam jeździłem na oponach, które nie trzymały geometrii i dawały bardzo mocne bicie na kierownicę, choć wizualnie nic się z nimi nie działo. Na szczęście mam w okolicy dobrego gumiarza, który wrzucił kolejno wszystkie koła i pokazał na graficznym wykresie wyważarki, w którym miejscu nastąpiło odkształcenie. Po zakupie nowych jest już bardzo dobrze. Ten sam gumiarz bardzo dobrze wyważył koła, a nie każdy przykłada się do tej usługi.
Czasem tylko jak wyżej wspomniałem w podobnym zakresie prędkości potrafi troszkę mi zadrżeć kiera, ale w moim wypadku jestem pewny, że tarcze proszą się już o wymianę.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 14 sie 2014, 02:30

Koła z ciekawości podmienię choć na maszynie podczas wyważania było by widać bicie. Zresztą opony mam nowe i przejechane na nich niecałe 7 tys km. Martwi mnie jednak to że problem może być trudny do zbadania gdyż jak wspomniałem trzęsie tylko w przedziale 15-20km/h zaczyna przy 105 a kończy przy 115 i dalej nie są odczuwalne żadne ruchy kierownicą. Dziś zrobiłem trasę ok 200km i co ciekawe raz telepie jak jadę na wprost, za chwile jak skręcam w lewo lub w prawo a gdy wyprostuje koła trzęsienie ustaje. Normalnie paranoja.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 14 sie 2014, 09:13

Ja zostaję przy kołach każda wyważarka inaczej wyważa wyczyść tarcze w tym miejscu co felga dolega felgę tez. spr dać inne kola.

zbychu

Post autor: zbychu » 21 sie 2014, 18:19

Witam ,czy problem jest już rozwiazany jeśli tak to czy można wiedzieć co było przyczyną .

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 21 sie 2014, 20:10

Na razie nie jest gdyż przełożyłem koła tył na przód i jest to samo także koła odpadają.Coś jest nie tak z zawieszeniem ale co ciekawe w dwóch stacjach kontroli nic nie wyszło.Jak rozwiąże problem to dam znać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl