[B4 1.9 1Z] Trzęsie kierownicą podczas jazdy
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
[B4 1.9 1Z] Trzęsie kierownicą podczas jazdy
Witam.Mam dość nietypowy problem z trzęsącą się kierownicą podczas jazdy.Nie jest to bardzo odczuwalne jednak przeszkadza podczas prowadzenia pojazdu.Problem pojawia się po przekroczeniu 110km/h i znika po przekroczeniu 130km/h oraz jest odczuwalny podczas hamowania.Problem jest o tyle poważny że byłem wyważyć koła oraz byłem na stacji diagnostycznej na której koleś stwierdził że wszytko jest sztywne jak .... Niestety nie mam pojęcia co jest nie tak.Na 100% jest to wina zawieszenia gdyż podczas gdy trzęsie kierownicą, nacisnę sprzęgło, to wibracje pozostają..Czy ktoś z forumowiczów miał podobny przypadek?
-
OnlineSagitari
- Forum Audi 80
- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
Cześć
Jeśli łączysz to zjawisko z hamowaniem (zakładam, że przy każdej prędkości), to obstawiałbym tarcze.
Ja mam podobnie u siebie, całe zawieszenie wymienione, brak luzów, ale w podobnym przedziale prędkości potrafi nieznacznie zabujać kierownicą. Tarcze mam już bardzo długo, przerabiam kolejny komplet klocków. Same tarcze (pełne, bez wentylacji), choć jeszcze grube, mają już znaczne progi i stąd obstawiam, że u mnie nastąpiło w jakimś stopniu nierównomierne zużycie.
U mojego kolegi w Octavii tylne tarcze dawały tak duże drgania, że było odczuwalne na całej kabinie. Wymieniliśmy na nowy zestaw z klockami, przy okazji rozruszaliśmy zaciski, które już trochę stały i jest idealnie.
Jeśli łączysz to zjawisko z hamowaniem (zakładam, że przy każdej prędkości), to obstawiałbym tarcze.
Ja mam podobnie u siebie, całe zawieszenie wymienione, brak luzów, ale w podobnym przedziale prędkości potrafi nieznacznie zabujać kierownicą. Tarcze mam już bardzo długo, przerabiam kolejny komplet klocków. Same tarcze (pełne, bez wentylacji), choć jeszcze grube, mają już znaczne progi i stąd obstawiam, że u mnie nastąpiło w jakimś stopniu nierównomierne zużycie.
U mojego kolegi w Octavii tylne tarcze dawały tak duże drgania, że było odczuwalne na całej kabinie. Wymieniliśmy na nowy zestaw z klockami, przy okazji rozruszaliśmy zaciski, które już trochę stały i jest idealnie.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
No właśnie z tarczami tego nie wiąże bo są prawie nowe jak i klocki.Zrobione na nich jest ok 5tys km.To musi być coś z zawieszeniem dlatego podczas hamowania lekko rusza się kierownica oraz przy tej prędkości co podałem również.Krzywe tarcze nie miały by wpływu na szarpanie kierownicą podczas jazdy.Niestety tak jak wspomniałem na diagnostyce nic nie wyszło.Dziś byłem jeszcze raz na tej samej stacji i koleś znów sprawdzał wszytko po kolei i nie ma żadnych luzów.Normalnie głupi jestem...
-
OnlineSagitari
- Forum Audi 80
- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
A czy dokładnie sprawdzali ewentualne luzy na układzie kierowniczym? To co przychodzi mi jeszcze do głowy, to może same drążki kierownicze. Jeśli całe masz jeszcze oryginalne, to można spróbować się przyjrzeć tulejom gumowym (są częścią integralną drążków), za pośrednictwem których drążki są przykręcone do listwy przekładni.
Diagności skupiają się na końcówkach drążków i na sworzniach. Tulejki od wewnętrznej strony drążków potrafią się już trochę wyrobić, a przy tym niekoniecznie dają typowy objaw zużycia, bo nie będzie postukiwania jak w klasycznej przekładni.
Diagności skupiają się na końcówkach drążków i na sworzniach. Tulejki od wewnętrznej strony drążków potrafią się już trochę wyrobić, a przy tym niekoniecznie dają typowy objaw zużycia, bo nie będzie postukiwania jak w klasycznej przekładni.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 408
- Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
- Imię: Hubert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.
Sprawdź jak radzi sagitari. A od tych panów z diagnostyki to trzymaj się raczej z daleka. Ja te przechodziłem różne problemy z zawiechą a oni potrafią się kapnąć jak coś jest konkretnie uszkodzone a i to nie zawsze Nie mówię że wszyscy tacy są ale na pewno zdecydowana ich większość. Tylko cierpliwość Cię uratuje he he Powodzenia!
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
-
OnlineSagitari
- Forum Audi 80
- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
Z tą podmianą kół to też trafna sugestia. Jeszcze w zeszłym sezonie sam jeździłem na oponach, które nie trzymały geometrii i dawały bardzo mocne bicie na kierownicę, choć wizualnie nic się z nimi nie działo. Na szczęście mam w okolicy dobrego gumiarza, który wrzucił kolejno wszystkie koła i pokazał na graficznym wykresie wyważarki, w którym miejscu nastąpiło odkształcenie. Po zakupie nowych jest już bardzo dobrze. Ten sam gumiarz bardzo dobrze wyważył koła, a nie każdy przykłada się do tej usługi.
Czasem tylko jak wyżej wspomniałem w podobnym zakresie prędkości potrafi troszkę mi zadrżeć kiera, ale w moim wypadku jestem pewny, że tarcze proszą się już o wymianę.
Czasem tylko jak wyżej wspomniałem w podobnym zakresie prędkości potrafi troszkę mi zadrżeć kiera, ale w moim wypadku jestem pewny, że tarcze proszą się już o wymianę.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Koła z ciekawości podmienię choć na maszynie podczas wyważania było by widać bicie. Zresztą opony mam nowe i przejechane na nich niecałe 7 tys km. Martwi mnie jednak to że problem może być trudny do zbadania gdyż jak wspomniałem trzęsie tylko w przedziale 15-20km/h zaczyna przy 105 a kończy przy 115 i dalej nie są odczuwalne żadne ruchy kierownicą. Dziś zrobiłem trasę ok 200km i co ciekawe raz telepie jak jadę na wprost, za chwile jak skręcam w lewo lub w prawo a gdy wyprostuje koła trzęsienie ustaje. Normalnie paranoja.