Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Wymiana tulei sanek i wahaczy

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 15 maja 2014, 15:58

johnybravo pisze:No i w ogóle - nie mając kanału/podnośnika da się sanki wytargać spod auta?
Teoretycznie da się. Ale namęczysz się niepotrzebnie. Poza tym co na kanale/podnośniku to to wiesz co <ok>
Po ściągnięciu koła jest dostęp, pod warunkiem, że lubisz pozycję leźącą/czy inną... nie wiem nie bawiłem się tak nigdy. Lepiej poszukać kogoś kto ma kanał. Uśmiechnąć się do niego <piwo> i ogarnąć to za jeden dzień.

[ Dodano: 2014-05-15, 16:02 ]
No i jak coś się urwie to lepiej mieć pod ręką miga, palnik, kątókę itp. Z autopsji Ci powiem, że w wielu VW, Seatach i też audi "te" śruby (od trawersu) lubią się urywać, a właściwie nagwintowane tulejki w podłodze/podlużnicy, a wtedy urwanie takiego czeguś wiąże się z wycinaniem otworów w podłodze (pod nogami kierowcy/pasażera względnie podłużnicy, a potem zaspawanie/zaklejenie). Także dużo WD-40, do tego pobróbować sobie np. kluczem udarowym, nic na siłe. To tylko tak fajnie wszystko wygląda. 80-tki to wiekowe autka i niestety czasami trzeba z nimi delikatnie, a pozycja odkręcania bez dobrego dostępu do odkręcanych śrub zwiększają tylko ryzyko urwania, obtoczenia, ew.zrobienia sobie dodatkowej roboty. Hmm... to chyba wszystko w tym temacie <ok> . Oczywiście nie to żebym straszył, nie to moim zadaniem. Ale jestem raczej realistą w kwestii związanej z mechaniką.

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 01 cze 2014, 03:07

a mam takie pytanie - mam kanał jak odkręcę wahacze od trawersu i 2 śruby od sworzni (B3) to czy nic mi nie spadnie na głowę ? niby silnik ze skrzynią wiszą na trawersie, nie obciążyło by to zbytnio podłużnic ? W zasadzie przy podniesionym aucie trawers też ciągnie podłużnice w dół więc chyba jest możliwa taka wymiana. W takim przypadku nie musiałbym nawet samochodu podnosić do wymiany tulejek i na pewno bym się nie pomylił przy dokręcaniu bo auto i tak by stało na kołach tylko raz dwa wyciągnąć wahacze i kątówką zaznaczyć położenie sworzni

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 01 cze 2014, 09:02

w b3 nie wiele jest roznic ad b4, ja tulejki wymienialem bez kanału, tylko troche wiecej mordegi :) smialo mozesz demontowac wahacze

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 13 sie 2014, 17:15

Może ktoś mi podpowiedzieć jaka jest wytrzymałość poliuretanów? Czy warto brać z olkusza? Siadają mi dość często tulejki na wahaczach i postanowiłem wreszcie wymienić je na poliuretany. Czytałem kilka tematów, ale są stare. Chciałbym żeby wypowiedziały się osoby które jeżdżą na nich już dłuższy czas. Czy jakość tych wyrobów nie spadła w ostatnim czasie?

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 13 sie 2014, 20:49

tu nie ma co spasc bo to jest pelen material, nie ma laczen gumowo stalowych!

bierz i nie kombinuj

Awatar użytkownika
sylwek28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 08 kwie 2008, 13:18

Post autor: sylwek28 » 25 sie 2014, 07:49

Panowie a jak jest z urywaniem się tych śrub M12 od sanek w B4 ? warto je czymś odrdzewiać przez otwory w zakolu?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 sie 2014, 22:38

One nie powinny być zardzewiałe mi się jeszcze nie zdarzyło bynajmniej.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 gru 2014, 19:42

A ja ma takie pytanie bo tak przeglądałem temat ale może przegapiłem, mam do wymiany te dwie tulejki z tyłu te z przodu jeszcze oki. Czy dam radę poluzować tak te sanki na tyle aby bez ich wyciągania wymienić/wprasować te tulejki :?: czy nie męczyć się tylko wyciągać całe sanki na zewnątrz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 gru 2014, 20:36

Wprasowanie jest od góry wiec wszystko zależy czym chcemy to robić na upartego by poszło bo idzie luz zrobić 10cmm

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 gru 2014, 20:39

Jarewa pisze:Wprasowanie jest od góry wiec wszystko zależy czym chcemy to robić na upartego by poszło bo idzie luz zrobić 10cmm
właśnie czym to jeszcze nie wiem, tak tylko chciałem zapytać czy jest w ogóle taka możliwość

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 29 gru 2014, 18:16

PieterB, kolego adminie ;)

ja z tym sam sie mordowalem itd odradzam robienie tego "na samochodzie" chyba ze zrobisz sobie jakies sprytne narzedzie ktore pozwoli na wymontowanie starych / zamontowanie nowych tuelejek pod autem (wg mnie ciezki temat)

wydaje mi sie ze lepiej jest to zrobic po zdemontowaniu sanek, ja swoje przy okazji pomalowalem (czyt odnowilem)

ps. maly drobiazg, na sankach sa 4ry sruby, dokrecamy jako ostatnia ta ktora ma "ruchome gniazdo"

Powodzenia.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 sty 2015, 16:39

Dziś zamotowałem tulejki <ok> mam tylko takie pytanie bo tak patrzę i u mnie było tak że przednie tulejki były tak jakby wprasowane od dołu a te z tyłu od góry tam ma być :?: bo włożyłem tak jak było wcześniej ale wolę się spytać, bo może ktoś kiedyś coś poknocił. I drugie pytanie z jaką siłą się dokręca te śruby od sanek bo tak dokręciłem z czuciem by nie zerwać gwintu.

ps faktycznie dużo lepiej jest to wyjąć <ok>

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 17 sty 2015, 19:07

Pietrek, ja przed montazem tez dylemat mialem, w etce slabo to widac itd ale nie ma sie co rozczulac :p

Obrazek
Obrazek

srubki tez sie zawsze kolnierzami od str elementu przykreca a nie miedzy "korpusem a elementem" :p

ad srubexow, ja dokrecilem na czucie a po paru dniach zrobilem "kontrole" do dzis daje rade

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 sty 2015, 19:24

PieterB pisze:przednie tulejki były tak jakby wprasowane od dołu a te z tyłu od góry tam ma być
Prawidłowo

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 sty 2015, 19:54

Jarewa pisze:
PieterB pisze:przednie tulejki były tak jakby wprasowane od dołu a te z tyłu od góry tam ma być
Prawidłowo
dzięki
a apropo dokręcania to jest tak: 35 N m + 90&#186; lub od roku 1993 70 N m + 90&#186;, takie info znalazłem <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl