Jutro mam wyjazd i potrzebuję pilnej dyskusji!
Poniżej zamieszczam zdjęcia węża, który pękł mi na trasie. Jest to wąż wychodzący bezpośrednio z silnika i dołączający się do trójnika, z którego jedna odnoga to wąż ori chowający się w nadwoziu (mniemam że do nagrzewnicy) a drugi to wąż chłodzący parownik LPG.
Wąż pękł w pewnym miejscu, więc go wyciągnąłem, podałem kilka warstw taśmy wzmacnianej i założyłem trochę ściągaczy "trututek" - zrobiłem 200 km przy prędkości poniżej 100 km/h spoko.
Logiczne wydawałoby się, że wąż jest po modzie związanym z instalacją LPG. Niestety nie mogę teraz odczytać, czy jest ori bo założyłem tę reperaturkę z mojego jedynego źródła katalogu części (CarProg2 online) niestety nie umiem wycisnąć odpowiedzi co do kodu części ani średnicy wyjścia z silnika. Czy ktoś z ETKĄ mógłby mnie wspomóc numerem i zdjęciem z ETKI?
Mógłbym dokupić wąż z oplotem stalowym jednak potrzebuję ważnej rzeczy: średnicy na wyjściu z silnika! (na pewno jest większa) - bez tego ani rusz. Poza tym, wąż ma tak dziwny kształt, że nie wiem, czy odpowiedni dobiorę, czy ustawię bez zagięć jeśli nie będzie dedykowany.
Na pytania będę odpowiadał w miarę szybko.
Ktoś coś wie, rozumie, zgaduje? Pomóżcie!
[2.3 NG + LPG] Wąż chłodzenia pękł, ori? mod?
[2.3 NG + LPG] Wąż chłodzenia pękł, ori? mod?
Ostatnio zmieniony 18 sie 2014, 11:31 przez szychu, łącznie zmieniany 2 razy.
Spróbuj ETKI online: http://ifinterface.com/page/page3.php
Klikasz po lewej na CarProg2 i masz dostęp do etki w języku polskim. Czasem lubi się zaciąć, ale kliknie się jeszcze raz to samo i się załaduje.
Klikasz po lewej na CarProg2 i masz dostęp do etki w języku polskim. Czasem lubi się zaciąć, ale kliknie się jeszcze raz to samo i się załaduje.
- quattroBandit
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10
przeczytałeś jaki kolega wyżej ma problem, że carprog2 - czyli etka online nie ogarnia tematu ?k11h pisze:Spróbuj ETKI online: http://ifinterface.com/page/page3.php
pewności nie mam, ale patrząc na wymiary z etki to wychodzi że przy głowicy masz ok 25mm a dalej wąż ok 20mm.... przy tej średnicy +/-2mm nie powinny grać roli
niestety wymiary nie sa dokładne, bo w etce zwymiarowania węży nie ma, jedynie numery części i zwymiarowania przeróżnych opasek/o-ringów...
btw, tam gdzie masz podłączony parownik prawdopodobnie powinien być czujnik cieczy - dwupinowy, niebieski. Chyba, że masz coś więcej narobione tam...
oczywiście to też zależy od rocznika, którym się nie pochwaliłeś...
poniżej screen z etki
Mój rocznik to 1993. Po głębszej analizie wychodzi na to, ze jest to prawie ten wąż jak wskazałeś na screenie, ale bez czujnika, przecięty z zamiarem wstawienia trójnika. Bo numer w CarProg2 wychodzi 8A0819371D choć na moim widnieje 8A0819371N, to może coś się zmieniło w międzyczasie bo wąż jest ori (a więc jest stary) ale rzecz w tym braku czujnika...!
Więc dokupię któryś wąż w całości, przetnę, wsadzę trójnik, podepnę gdzie trzeba i będzie po sprawie
Jak znajdę, to chciałbym z oplotem stalowym, ale nie wiem, czy takie są dostępne. Poszukiwania czas zacząć.
Zagiąłeś mnie z czujnikiem temperatury. Nie ma! Mam dwa czujniki (dwu- i trzy-pinowy) na wlocie płynu do korpusu silnika. Z tym mam inny problem, który opiszę na dniach w dziale 5-cyl. Ten czujnik z płaskim dnem jaką funkcję spełnia? Jest ważny w 2.3 NG z 93r. ?
Dzięki!
Więc dokupię któryś wąż w całości, przetnę, wsadzę trójnik, podepnę gdzie trzeba i będzie po sprawie
Jak znajdę, to chciałbym z oplotem stalowym, ale nie wiem, czy takie są dostępne. Poszukiwania czas zacząć.
Zagiąłeś mnie z czujnikiem temperatury. Nie ma! Mam dwa czujniki (dwu- i trzy-pinowy) na wlocie płynu do korpusu silnika. Z tym mam inny problem, który opiszę na dniach w dziale 5-cyl. Ten czujnik z płaskim dnem jaką funkcję spełnia? Jest ważny w 2.3 NG z 93r. ?
Dzięki!
- quattroBandit
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10
no to trafiłem bo jak widać na screenie po 93 roku szukałemszychu pisze:Mój rocznik to 1993
szychu pisze:ale rzecz w tym braku czujnika...!
szychu pisze:Zagiąłeś mnie z czujnikiem temperatury. Nie ma! Mam dwa czujniki (dwu- i trzy-pinowy) na wlocie płynu do korpusu silnika.
każdy czujnik jest ważny, ale jesli jakiegoś u Ciebie nie ma, widocznie spełniał mało ważną funkcję Lub mogło go nie być. Aż tak na NG się nie znamszychu pisze:Jest ważny w 2.3 NG z 93r. ?
nie wiemszychu pisze:Ten czujnik z płaskim dnem jaką funkcję spełnia?
ciężki temat, w tuningowych sprzedają silikonowe, a na to polecałbym parkera, może tanie nie są ale się znają, pomimo jakiegoś tam wieku nie twardnieją...Jak znajdę, to chciałbym z oplotem stalowym, ale nie wiem, czy takie są dostępne.