Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[2.3 NG + LPG] Wąż chłodzenia pękł, ori? mod?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
szychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 24 kwie 2014, 04:16
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

[2.3 NG + LPG] Wąż chłodzenia pękł, ori? mod?

Post autor: szychu » 14 sie 2014, 15:00

Jutro mam wyjazd i potrzebuję pilnej dyskusji!
Poniżej zamieszczam zdjęcia węża, który pękł mi na trasie. Jest to wąż wychodzący bezpośrednio z silnika i dołączający się do trójnika, z którego jedna odnoga to wąż ori chowający się w nadwoziu (mniemam że do nagrzewnicy) a drugi to wąż chłodzący parownik LPG.
Wąż pękł w pewnym miejscu, więc go wyciągnąłem, podałem kilka warstw taśmy wzmacnianej i założyłem trochę ściągaczy "trututek" - zrobiłem 200 km przy prędkości poniżej 100 km/h spoko.
Logiczne wydawałoby się, że wąż jest po modzie związanym z instalacją LPG. Niestety nie mogę teraz odczytać, czy jest ori bo założyłem tę reperaturkę :( z mojego jedynego źródła katalogu części (CarProg2 online) niestety nie umiem wycisnąć odpowiedzi co do kodu części ani średnicy wyjścia z silnika. Czy ktoś z ETKĄ mógłby mnie wspomóc numerem i zdjęciem z ETKI? :D
Mógłbym dokupić wąż z oplotem stalowym jednak potrzebuję ważnej rzeczy: średnicy na wyjściu z silnika! (na pewno jest większa) - bez tego ani rusz. Poza tym, wąż ma tak dziwny kształt, że nie wiem, czy odpowiedni dobiorę, czy ustawię bez zagięć jeśli nie będzie dedykowany.
Na pytania będę odpowiadał w miarę szybko.
Ktoś coś wie, rozumie, zgaduje? Pomóżcie!
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 18 sie 2014, 11:31 przez szychu, łącznie zmieniany 2 razy.

k11h
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:45

Post autor: k11h » 14 sie 2014, 18:39

Spróbuj ETKI online: http://ifinterface.com/page/page3.php

Klikasz po lewej na CarProg2 i masz dostęp do etki w języku polskim. Czasem lubi się zaciąć, ale kliknie się jeszcze raz to samo i się załaduje.

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 14 sie 2014, 19:03

k11h pisze:Spróbuj ETKI online: http://ifinterface.com/page/page3.php
przeczytałeś jaki kolega wyżej ma problem, że carprog2 - czyli etka online nie ogarnia tematu ?

pewności nie mam, ale patrząc na wymiary z etki to wychodzi że przy głowicy masz ok 25mm a dalej wąż ok 20mm.... przy tej średnicy +/-2mm nie powinny grać roli ;)
niestety wymiary nie sa dokładne, bo w etce zwymiarowania węży nie ma, jedynie numery części i zwymiarowania przeróżnych opasek/o-ringów...



btw, tam gdzie masz podłączony parownik prawdopodobnie powinien być czujnik cieczy - dwupinowy, niebieski. Chyba, że masz coś więcej narobione tam... ;)
oczywiście to też zależy od rocznika, którym się nie pochwaliłeś... :P

poniżej screen z etki

Obrazek

Awatar użytkownika
szychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 24 kwie 2014, 04:16
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: szychu » 14 sie 2014, 19:33

Mój rocznik to 1993. Po głębszej analizie wychodzi na to, ze jest to prawie ten wąż jak wskazałeś na screenie, ale bez czujnika, przecięty z zamiarem wstawienia trójnika. Bo numer w CarProg2 wychodzi 8A0819371D choć na moim widnieje 8A0819371N, to może coś się zmieniło w międzyczasie bo wąż jest ori (a więc jest stary) ale rzecz w tym braku czujnika...!
Więc dokupię któryś wąż w całości, przetnę, wsadzę trójnik, podepnę gdzie trzeba i będzie po sprawie :)
Jak znajdę, to chciałbym z oplotem stalowym, ale nie wiem, czy takie są dostępne. Poszukiwania czas zacząć.
Zagiąłeś mnie z czujnikiem temperatury. Nie ma! Mam dwa czujniki (dwu- i trzy-pinowy) na wlocie płynu do korpusu silnika. Z tym mam inny problem, który opiszę na dniach w dziale 5-cyl. Ten czujnik z płaskim dnem jaką funkcję spełnia? Jest ważny w 2.3 NG z 93r. ?
Dzięki!

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 14 sie 2014, 19:50

szychu pisze:Mój rocznik to 1993
no to trafiłem bo jak widać na screenie po 93 roku szukałem ;)
szychu pisze:ale rzecz w tym braku czujnika...!
szychu pisze:Zagiąłeś mnie z czujnikiem temperatury. Nie ma! Mam dwa czujniki (dwu- i trzy-pinowy) na wlocie płynu do korpusu silnika.
szychu pisze:Jest ważny w 2.3 NG z 93r. ?
każdy czujnik jest ważny, ale jesli jakiegoś u Ciebie nie ma, widocznie spełniał mało ważną funkcję ;) Lub mogło go nie być. Aż tak na NG się nie znam :-(
szychu pisze:Ten czujnik z płaskim dnem jaką funkcję spełnia?
nie wiem
Jak znajdę, to chciałbym z oplotem stalowym, ale nie wiem, czy takie są dostępne.
ciężki temat, w tuningowych sprzedają silikonowe, a na to polecałbym parkera, może tanie nie są ale się znają, pomimo jakiegoś tam wieku nie twardnieją...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl